„Suntem în curs de analiză, mai avem cam două săptămâni și intrăm cu noile date pe ianuarie. Foarte mari schimbări în obiceiurile de consum nu am identificat, uitându-ne la cheltuielile din ancheta bugetelor de familie”, spune într-o discuție cu HotNews directorul Direcției de prețuri din cadrul Statisticii.
„Ca produse noi intrate pe listă, aș da ca exemplu broccoli sau avocado. Avocado-ul chiar ne-a surprins, dar ne-am uitat și la importuri, am văzut creșterile din consumul din acest fruct și am luat decizia de a-l introduce. La fel și năutul.
Am mai remarcat creșteri ale consumului de Omega3 sau de vitamine destinate creșterii imunității, de pildă. Vor fi și acestea incluse în calculul IPC. De asemenea, a crescut mult consumul de mixuri de salate, consumul de somon afumat, de băuturi energizante. .. Sunt practic produse care capătă din ce în ce mai mari volume în vânzări“, a mai spus el.
Citeşte articolul integral AICI