5.6 C
Craiova
marți, 3 decembrie, 2024
Știri de ultima orăActualitateRELOC CRAIOVA și ABB, parteneriat pentru modernizarea locomotivelor în România. Ce spune președintele RELOC despre contractul de peste 91 de milioane de euro

RELOC CRAIOVA și ABB, parteneriat pentru modernizarea locomotivelor în România. Ce spune președintele RELOC despre contractul de peste 91 de milioane de euro

În cadrul unei inițiative ambițioase pentru modernizarea parcului feroviar românesc, RELOC și ABB au încheiat un parteneriat de vârf, care va aduce tehnologie de ultimă generație sistemului feroviar românesc.

Bazându-se pe cei peste 140 de ani de experiență cumulativă în sistemele electrice de propulsie, ABB va furniza RELOC convertizoare moderne de tracțiune cu IGBT-uri, transformatoare de tracțiune și motoare de tracțiune asincrone (AC).
RELOC, cu expertiza sa recunoscută în România și Europa de Est în domeniul feroviar, va juca un rol-cheie în coordonarea și executarea proiectului, contribuind cu expertiza și experiența sa vastă la modernizarea a 19 locomotive destinate transportului de călători. Proiectul a atras atenția publicului datorită complexității sale tehnice și a impactului semnificativ asupra mediului feroviar din România.

Valoarea contractului se ridică la 91,1 milioane de euro

Întrebată despre decizia de a participa la licitație, echipa RELOC a vorbit despre istoricul său impresionant în modernizarea vehiculelor feroviare și a transmis că fiecare contract reprezintă o nouă provocare captivantă pentru companie. Participarea la această licitație de modernizare și mentenanță a locomotivelor pentru următorii 9 ani a fost o oportunitate pe care RELOC Craiova nu ar fi putut-o ignora.

De asemenea, reprezentanții RELOC au subliniat că acest proiect este o continuare a unui fir istoric, la un alt nivel tehnologic. Locomotivele electrice românești au fost construite sub o licență cumpărată de statul român de la ASEA Suedia (Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget). Ulterior, această companie a fuzionat cu Brown Boveri Elveția și a rezultat ceea ce astăzi se cheamă ABB. În fapt, colaborarea cu ABB este un nou capitol într-o poveste deja începută cu ani în urmă, pentru dezvoltarea locomotivelor românești la un nivel de calitate și de tehnologie, adaptate prezentului și viitorului.
Valoarea acestui contract semnat de RELOC cu CFR Călători se ridică la impresionanta sumă de 91,1 milioane de euro.

Colaborarea RELOC – ABB, un proiect cu implicații semnificative asupra infrastructurii feroviare din România

În ceea ce privește colaborarea cu ABB, echipa RELOC subliniază importanța parteneriatului și prestigiul ABB la nivel global în proiectarea și construcția de echipamente de tracțiune. Pentru RELOC, această colaborare reprezintă nu doar o oportunitate de a utiliza echipamente performante, ci și de a beneficia de know-how-ul unei companii recunoscute la nivel mondial.

Potrivit președintelui RELOC, Grațian CĂLIN, proiectul se anunță a fi unul cu implicații semnificative asupra infrastructurii feroviare din România, contribuind la eficiența și sustenabilitatea transportului feroviar. Colaborarea dintre RELOC și ABB nu numai că aduce beneficii economice, ci și tehnologice și sociale pentru țară.
Redăm mai jos interviul acordat de președintele RELOC pe marginea acestui subiect.

Reporter: Cum ați decis să participați la licitație?

Grațian Călin: RELOC a fost atrasă de licitație datorită experienței sale bogate în modernizarea diverselor vehicule feroviare, inclusiv locomotive electrice, diesel-electrice cu transformare în curent alternativ și altele. Fiecare contract nou reprezintă o provocare captivantă pentru noi, iar participarea la această licitație pentru modernizarea și mentenanța locomotivelor pe o perioadă de 9 ani a fost o oportunitate pe care nu am putut să o trecem cu vederea. Acest contract este deosebit de interesant pentru noi datorită complexității tehnice ridicate, având în vedere modernizarea completă a locomotivei conform noilor regulamente europene privind interoperabilitatea, iar certificarea și punerea în funcțiune prin intermediul agenției europene ERI reprezintă un alt aspect stimulativ.

Reporter: Ce ne puteți spune despre colaborarea cu ABB?

Grațian Călin: Colaborarea cu ABB reprezintă o continuitate pentru noi și o oportunitate de a beneficia nu doar de echipamente de tracțiune performante, ci și de cunoștințele unei companii recunoscute la nivel mondial în proiectarea și construcția de echipamente feroviare de tracțiune. În anul 2013, RELOC a preluat personal din Divizia Vehicule Feroviare și Urbane din ELECTROPUTERE Craiova. Mare parte din acești oameni sunt cei care, în tinerețea lor, au pus în opera licența ASEA la locomotivele românești. Mai sunt numai câțiva activi la acest moment, iar toți sunt extrem de mândri că ASEA/ABB s-a întors în Craiova, la locomotivele pe care le-au construit împreună.

Practic, acești oameni au început activitatea sub coordonarea celor de la ASEA și o finalizează în colaborare cu ABB. Este un pod peste vremuri de la ASEA la ABB, de la cunoașterea tehnică a anilor 1970 la tehnologia actuală. Această colaborare aduce o valoare adăugată atât pentru proiect în sine, cât și pentru dezvoltarea profesională a personalului nostru tehnic și de proiectare, personal ce va beneficia de o școlarizare avansată în uzinele ABB din Elveția și Suedia.

Reporter: Ce semnifică pentru RELOC acest contract de anvergură?

Grațian Călin: Pentru RELOC, acest contract reprezintă nu doar o provocare tehnică datorită complexității lucrărilor, ci și o oportunitate de consolidare a poziției de lider în domeniul reparațiilor și modernizărilor de locomotive. Este, de asemenea, o continuare a tradițiilor de construcție și modernizare a locomotivelor în Craiova, evidențiind angajamentul față de industria feroviară și patrimoniul industrial al țării. Modernizarea acestor locomotive contribuie la oferirea unei noi perioade de funcționare a unor produse emblematice românești și la menținerea infrastructurii feroviare în condiții optime.

Trebuie spus că vorbim de o modernizare, însă este vorba de o modernizare de excepție, practic din vechile locomotive păstrându-se numai cutia și ramele de boghiu. Cu alte cuvinte, putem spune că discutăm de o locomotivă 95% nouă, de ultimă generație. Pe o scară de la 1 la 4, ERA califică această modernizare ca fiind de nivel 4, cel mai complex nivel actual de modernizare. Nu trebuie neglijat aspectul că, după îndeplinirea acestui contract, RELOC va avea toate competențele necesare pentru a trece la fabricația de locomotive electrice noi, cu certitudine fiind cele mai moderne, eficiente energetic și sigure locomotive cu 6 osii din Europa.

Pentru conducerea și pentru echipa RELOC, asumarea acestui contract devine un mesaj ferm către societatea românească. Să aibă încredere în capacitățile unei companii autohtone de a realiza cu succes proiecte de asemenea amploare. Cu resursele tehnice, logistice și umane adecvate, suntem pregătiți să finalizăm această lucrare complexă și să garantăm buna funcționare a locomotivelor modernizate pe întreaga lor perioadă de viață.

CITEȘTE ȘI: Edy Anghelescu, vocea de aur a Craiovei

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS