Au început săpăturile pentru cel mai mare tunel feroviar din România, aflat pe ruta Brașov – Sighișoara.
Momentul în care mașinăria gigantică, numită cârtiță, a mușcat pentru prima dată din munte a fost marcat de o ceremonie.
Dacă totul va merge bine, peste trei ani, trenurile vor străbate locul cu o viteză de 160 km/h. Deocamdată, la cea cu care merg acum, pot fi depășite de un biciclist în formă.
Eleni și Varvara, așa au fost botezate cele două utilaje gigantice care vor fora galeriile gemene ale tunelului Ormeniș din județul Brașov.
Grecii și-a început munca după ce doi preoți au binecuvântat lucrarea, iar pe buton au apăsat – într-un efort simbolic – constructori și politicieni.
Așa numita cârtiță, cu un diametru de 8,6 metri, care a costat aproape 18 milioane de euro, va înainta cu 15 metri pe zi. Vorbim despre cel mai complex proiect de infrastructură din România din ultimii 30 de ani. Tunelul pe care îl sapă Eleni va avea la final 6,9 kilometri și va fi cel mai lung din țară. Galeria paralelă o să fie forată de Varvara, care intră în funcțiune peste o lună.
Utilajul sapă, evacuează pământul și în locul masei dizlocate montează, în același timp, segmentele de inel. Simultan, pompează cimentul care fixează plăcile de beton.