18.6 C
Craiova
joi, 4 iulie, 2024
Știri de ultima orăActualitateCel mai lung tunel rutier și feroviar din lume este construit pe sub Marea Baltică

Cel mai lung tunel rutier și feroviar din lume este construit pe sub Marea Baltică

A început construcția celui mai lung tunel rutier subacvatic din lume. Măsoară 18 kilometri şi va dura 7 minute să ajungi din Germania în Danemarca.

Se preconizează că lucrările se vor finaliza în 2029, iar acest tunel va contribui la tranziția ecologică a sectorului transporturilor. Regele Frederik al X-lea al Danemarcei a inaugurat recent primul element de construcție al viitorui tunel feroviar care va lega cele două țări, scrie CNN.

Se estimează că mașinile vor putea traversa Marea Baltică în doar zece minute

În plus, va reduce timpii parcurși între cele două țări. O călătorie traversată în prezent cu feribotul durează 45 de minute, iar prin tunelul subacvatic se va putea face în doar șapte minute. Se estimează că mașinile vor putea traversa Marea Baltică în doar zece minute pe cele patru benzi care vor fi construite. 

2.500 de persoane lucrează la construcția celui mai mare tunel subacvatic din lume

Tunelul, al cărui nume oficial este Fehmarnbelt Fixed Link, va avea o lungime de 18 kilometri, este unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură. Până la 2.500 de persoane vor lucra direct la proiectul de construcție. Michael Svane de la Confederația Industriei Daneze, una dintre cele mai mari organizații de afaceri din Danemarca, a declarat pentru CNN în 2022 că el crede că tunelul va fi benefic pentru întreprinderi din afara Danemarcei.

Va fi cel mai lung tunel combinat rutier și feroviar din lume.

Va fi cel mai lung tunel combinat rutier și feroviar din lume. Acesta va cuprinde două autostrăzi cu două benzi – separate de un pasaj de serviciu – și două căi ferate electrificate.

Ideea de a se construi un tunel pe sub Marea Baltică a luat naștere în 2011, când s-a decis ca o legătură între insula Lolland din sudul Danemarcei și insula Fehmarn din nordul Germaniei. Lucrările pe partea daneză au început în iulie 2022, iar pe partea germană un an mai târziu. Întreaga construcție va costa 55,1 miliarde de coroane (8 miliarde de dolari) și va fi plătită de utilizatorii din Danemarca. Guvernul danez va decide taxa de drum pentru tunel într-o etapă ulterioară.  

În prezent, traficul între peninsula scandinavă și Germania prin Danemarca poate fi efectuat fie cu feribotul prin Fehmarnbelt, fie pe o rută mai lungă prin podurile dintre insulele Zealand, Funen și peninsula Iutlanda.

Citește şi: Canicula din sudul țării se extinde

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS