Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Gorj, a desfășurat, în perioada 1 aprilie – 30 iunie, o variată activitate de verificare a modului în care operatorii economici respectă legislația în vigoare în domeniu, atât ca parte a unor tematici de control naționale și proprii, precum și ca urmare a cercetării petițiilor primite de la consumatori.
Potrivit unui comunicat, în această perioadă, au fost efectuate 185 acțiuni de control, iar pentru neregulile constatate, comisarii CJPC Gorj au aplicat următoarele sancțiuni:
- 108 amenzi contravenționale, în valoare totală de 715.000 lei;
- 149 avertismente;
- oprirea temporară de la comercializare până la remedierea neconformităților pentru produse în valoare de peste 2.700 lei;
- oprirea definitivă de la comercializare a unor produse alimentare și nealimentare neconforme, în valoare de circa 85.500 lei
- oprirea temporară a prestării de servicii până la remedierea deficiențelor a unui operator economic care comercializa produse cosmetice.
Principalele nereguli constatate în timpul controalelor, au fost: - practici comerciale înșelătoare, respectiv neconcordanțe între prețurile produselor afișate la raft și cele percepute la casa de marcat;
- nerespectarea normelor de igienă la prestarea serviciilor în saloanele de înfrumusețare;
- nerespectarea condițiilor de păstrare și depozitare pentru diverse produse alimentare;
- publicitate înșelătoare;
- deficiențe privind informarea consumatorilor;
- comercializarea produselor alimentare cu modificari organoleptice;
- lipsa unor autorizații de funcționare;
- lipsa afişării preţurilor şi tarifelor produselor și serviciilor, în mod vizibil şi într-o formă neechivocă.
Citeşte şi: În România există 37 de focare active de pesta micilor rumegătoare