Din cauza caniculei extreme și a lipsei ploilor, situaţia este critică pe fluviul Dunărea. În unele locuri, aproape că poate fi traversat la pas. La Galați, albia este curățată constant, pentru ca navele să nu rămână înțepenite în nisip. În plus, ambarcațiunile trebuie încărcate mai puțin ca de obicei, iar pierderile sunt însemnate, se plâng armatorii.
Dunărea abia mai are apă și navele care transportă marfă riscă să rămână înțepenite în nisip. În unele locuri, fluviul aproape că poate fi traversat la pas.
Seceta din această vară și temperaturile extreme, timp îndelungat, au scăzut nivelul Dunării pe tot cursul fluviului, de la intrarea în țară până la vărsarea în Marea Neagră.
Reprezentanții Administrației Fluviale a Dunării de Jos din Galați sunt în alertă
Reprezentanții Administrației Fluviale a Dunării de Jos din Galați sunt în alertă și intervin cu lucrări de dragare constant, pentru ca traficul naval să se desfaşoare în siguranță. Armatorii au fost înștiințați să ia măsuri pentru a nu rămâne cu barjele suspendate pe dunele de nisip.
„Nu încărcăm la capacități și sunt pierderi. Niciodată noi nu obținem tarife preferințiale pentru apă scăzută. Sunt armatori care rămân pe uscat, ba pe-acolo, ba pe colo. Ba mai mult strică și mai mult șenalul navigabil și așa frecat”, povestește Gheorghe Antistescu, armator.
Debitul Dunării la intrarea în țară este de 2.550 metri cubi pe secundă
„În momentul de față în toate punctele critice avem adâncimi în jurul valorii de 2,5 m, cu două excepții în zona portului Corabia unde avem o minimă de 2,4 și la Cochirleni”, anunță Adrian Maizel, specialist AFDJ Galaţi. În prezent, debitul Dunării la intrarea în țară este de 2.550 metri cubi pe secundă, la jumătate faţă de normalul lunii august.
Citește şi: Marile librării şi Asociaţia Editorilor din România, amendate pentru înțelegeri anticoncurențiale