Şeful pompierilor şi al serviciilor de urgenţă din District of Columbia, John A Donnelly, a anunţat joi, într-o conferinţă de presă că au fost recuperate 27 de cadavre din epava avionului şi unul din elicopter. Nu este de aşteptat, însă, să existe supravieţuitori după ce aeronavele s-au ciocnit în zbor, miercuri seara, şi s-au prăbuşit în fluviul Potomac, în apropierea aeroportului Reagan de la Washington.
Accidentul a avut loc în jurul orei locale 20.48, iar salvatorii care au intervenit au lucrat în „condiţii extrem de friguroase. Vântul era puternic, era gheaţă pe apă şi au operat toată noaptea în aceste condiţii”, a spus Donnelly, potrivit The Guardian.
„Nu credem să existe supravieţuitori”, a adăugat el. „Suntem acum într-un punct în care trecem de la o operaţiune de salvare la o operaţiune de recuperare”, a precizat el, conform news.ro.
„În acest moment, nu ştim de ce aeronava militară a intrat în calea aeronavei PSA”, a declarat joi dimineaţă directorul general al companiei American Airlines, Robert Isom.
Avionul şi elicopterul efectuau un „model de zbor standard”
Atât avionul, cât şi elicopterul efectuau un „model de zbor standard” miercuri seara, a declarat, la rândul său, secretarul transporturilor, Sean Duffy. El a mai spus că epava avionului American Airlines s-a rupt în trei în momentul în care a plonjat în râul Potomac după ciocnirea cu elicopterului. Fuselajul avionului este răsturnat şi a fost localizat în trei secţiuni diferite. Operaţiunile de recuperare vor continua joi.
Pe măsură ce are loc recuperarea fuselajului aeronavei, NTSB (agenţia federală în domeniul siguranţei transportului) va începe să analizeze aeronava, a precizat el.
Pe de altă parte, noul secretar al transporturilor a reluat comentariul preşedintelui Donald Trump că accidentul ar fi putut fi evitat.
Elicopterul se afla într-o misiune de antrenament în acel moment
Prăbuşirea a fost „absolut evitabilă”, a declarat Sean Duffy. El a precizat că elicopterul se afla într-o misiune de antrenament în acel moment, dar acest lucru nu înseamnă că pilotul era lipsit de experienţă. „Nu am informaţii în ceea ce priveşte experienţa piloţilor militari. Aceste misiuni sunt efectuate în zona DC în timp ce piloţii noştri acumulează ore şi experienţă în misiuni de antrenament. Aşa că nu interpretaţi asta”, a cerut el.
„Comunicare standard” între avion şi elicopterul militar înainte de accident
Secretarul transporturilor a mai spus că a existat o „comunicare standard” între avion şi elicopterul militar înainte de accident. Întrebat dacă avionul ştia de prezenţa unui elicopter în zonă, Duffy a răspuns: „Aş spune că elicopterul ştia că exista un avion în zonă”.
Unii experţi sunt de părere că piloţii elicopterului s-ar putea să fi fost duşi în eroare de lumini, în condiţiile în care spaţiul aerian din jurul aeroportului din Washington este extrem de aglomerat.
Citeşte şi: Reacția Kievului după declarațiile revizioniste ale lui Călin Georgescu: „Repetă propaganda rusă”