Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) va desfăşura, timp de trei luni, acţiuni de control la nivel naţional pentru a verifica modul în care sunt respectate prevederile legale privind protecţia consumatorilor în procesul de furnizare a energiei electrice.
„În perioada 17 aprilie – 16 iunie 2025, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (…) va desfăşura o amplă acţiune de control la nivel naţional, având ca scop verificarea modului în care sunt respectate prevederile legale privind protecţia consumatorilor în procesul de furnizare a energiei electrice.
Acţiunea de control vizează, în principal, modul în care furnizorii de energie electrică respectă drepturile consumatorilor în relaţia contractuală şi în prestarea serviciilor. Vor fi verificate aspecte esenţiale referitoare la transparenţa ofertelor, corectitudinea informaţiilor prezentate, precum şi conformitatea clauzelor contractuale cu legislaţia în vigoare“, se arată într-un comunicat de presă al instituţiei, citat de Agerpres.
Care sunt obiectivele controlului
Potrivit ANPC, principalele obiective ale controlului includ: respectarea drepturilor consumatorilor (în special: claritatea şi concordanţa ofertelor de preţ prezentate; informarea corectă privind tarifele percepute, inclusiv TVA şi alte taxe; evitarea diferenţelor nejustificate între ofertele online şi cele în format fizic; modalităţile de restituire a sumelor achitate în avans, în caz de schimbare a furnizorului; informarea corectă cu privire la termenele şi procedurile aferente schimbării furnizorului), identificarea potenţialelor practici comerciale incorecte în procesul de încheiere şi derulare a contractelor, verificarea existenţei posibilelor clauze abuzive în contractele încheiate cu consumatorii şi depistarea oricăror încălcări ale drepturilor consumatorilor în relaţia contractuală cu furnizorii de energie electrică. Reprezentanţii Autorităţii de control precizează că, prin intermediul acestor verificări, îşi reafirmă angajamentul de a proteja drepturile şi interesele legitime ale consumatorilor, asigurându-se că serviciile esenţiale, precum furnizarea energiei electrice, se desfăşoară în conformitate cu normele legale şi în spiritul unei concurenţe loiale şi transparente.