Aparegio Gorj, societatea care administrează sistemul de canalizare și apă din stațiunea montană Rânca, va presta servicii doar pentru cei care au încheiate contracte.
Administrația Aparegio Gorj transmite că toţi cei care dețin unități de cazare în Rânca trebuie să se prezinte să încheie contracte, pentru a putea beneficia în continuare de servicii.
Orașul Novaci a fost preluat de operatorul Aparegio în anul 2017, însă preluarea efectivă a acestui serviciu pentru zona turistică Rânca s-a realizat la data de 23 octombrie 2019, dată de la care compania de apă și canal prin Centrul de Exploatare și Distribuție Novaci exercită atribuțiile de administrare a serviciului de alimentare cu apă și canalizare în acest areal.
„Prin urmare, aducem în atenția populației faptul că branșarea/racordarea la rețeaua de alimentare cu apă și canalizare se va face numai pe bază de aviz și proiect întocmite de SC Aparegio Gorj SA-CED NOVACI (Informațiile referitoare la documentele necesare pot fi preluate de pe platforma online a operatorului www.aparegio.ro). Astfel, facem un apel către toți utilizatorii de apă/canal din zona Rânca să solicite sprijinul Centrului de Exploatare și Distribuție Novaci pentru a intra în legalitate(persoanele fizice și juridice fără contract). Datele de contact sunt următoarele: numărul de telefon 0753898227– șef CED Novaci, Nadia Dungă; adresa de mail [email protected]“, conform unui comunicat al Aparegio Gorj.
Posibile întreruperi în furnizarea apei
Operatorul Aparegio Gorj SA efectuează activități pentru a asigura necesarul de apă tuturor utilizatorilor din zona turistică Rânca ce au contractat serviciul de alimentare cu apă/canal.
„Având în vedere starea sistemului de alimentare cu apă și cantitățiile mici de precipitații din acest an, până la realizarea unor noi surse alternative sunt inevitabile întreruperi ale alimentării cu apă în această zonă. După perioada prelungită de secetă din acest an, ce va fi urmată de perioada de iarnă (îngheț), un efect iminent va fi diminuarea debitelor preluate în sistemul de alimentare cu apă. Urmarea este fluctuația debitelor pe rețeaua de distribuție la nivelul operatorului SC Aparegio Gorj SA – Centrul de Exploatare și Distribuție Novaci. Distribuţia apei se va face după un program propus de operator şi aprobat de autoritatea administraţiei publice locale, program ce va fi adus la cunoştinţa utilizatorilor în timp util, prin mijloace adecvate (mass-media).
Pentru perioada în care operatorul Aparegio Gorj SA nu poate asigura debitul de apă necesar, utilizatorii își vor asigura necesarul de apă prin înmagazinarea apei în bazine proprii sau din surse proprii. Având în vedere că la momentul preluării serviciului de alimentare cu apă și de canalizare sistemul este în stare necorespunzătoare, iar sistemul de canalizare este parțial funcțional, pentru asigurarea parametrilor tehnici și funcționali ai sistemului în zona montană Rânca, prin programul POIM 2014 – 2020, Aparegio Gorj SA a prevăzut măsuri care să elimine problemele“, potrivit Aparegio Gorj.
Investițiile propuse pentru Rânca
Reprezentanții Aparegio Gorj au anunțat că pentru zona Rânca sunt aprobate o serie de investiții prin care va fi modernizat sistemul de canalizare și apă și va crește capacitatea de înmagazinare a apei potabile. Va fi realizată o cameră de încărcare pentru suplimentarea debitului drenurilor de coastă, la sursa Tidvele. Va fi construită o stație de dezinfecție nouă pentru apă brută provenită din sursele de apă ale zonei montane. În plus, va fi construit un rezervor de compensare nou, de o mie de metri cubi, pentru toate sursele de apă din zona montană.
Conform proiectului, vor fi reabilitate rezervoarele și instalațiile hidraulice și vor fi extinse: aducțiunea cu 3.445 de metri și distribuția cu 2.210 metri. Reprezentanții Aparegio Gorj susțin că în urma investițiilor de reabilitare a surselor la izvoare pentru captarea apelor, dar și prin găsirea de noi izvoare pentru aportul de debit, populația și turiștii din zona Rânca nu se vor mai confrunta cu lipsa apei.