Licitaţia pentru cele 17 tramvaie destinate transportului public în comun din Craiova pare urmărită de ghinion.
Lansată în urmă cu un an, procedura de achiziţie a cam bătut pasul pe loc, din diverse motive. Aflată în sarcina Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (MDRAP) şi derulată cu fonduri europene, licitaţia a fost reluată zilele trecute, pentru a treia oară. Asta după ce procedura a fost anulată din lipsă de oferte în luna iunie şi reluată în octombrie.
S-a spus atunci că firmele constructoare nu s-au înscris la licitaţie din cauza termenului scurt de livrare a primului tramvai şi a restului până la 17 (15 luni, respectiv 22 de luni de la data semnării contractului).
În octombrie, când a fost reluată licitaţia, mesajul autorităţilor era altul. S-a spus că nu vor mai exista probleme, pentru că în caietul de sarcini s-a ţinut cont de toate doleanţele constructorilor. Aşa că treaba urma să meargă strună. Nu a fost însă chiar aşa.
Greşeala care a întârziat cu două luni licitaţia pentru tramvaie
Pe parcurs a apărut o altă problemă, iar procedura a fost anulată din nou. Deşi termenul de primire a ofertelor era 3 decembrie, licitaţia a fost anulată în data de 22 noiembrie. „Abateri grave de la prevederile legislative afectează procedura de atribuire sau este imposibilă încheierea contractului“, era anunţul postat în sistemul electronic la a doua procedură de atribuire.
MDRAP nu a aşteptat însă luna ianuarie şi a reluat licitaţia. Anunţul de participare a apărut în sistemul electronic de achiziţii publice chiar în ziua de Crăciun. Greşeala sesizată şi corectată va întârzia însă licitaţia cu două luni. Noul termen până la care se primesc ofertele este 11 februarie 2020 (termenul anterior era 3 decembrie 2019).
Tramvaiele actuale din Craiova sunt depăşite fizic şi moral
În rest, nu s-a schimbat nimic. Procedura de achiziţie a 17 tramvaie cu lungimea de circa 25 m, destinate transportului public din Craiova, a fost lansată la aceeaşi valoare de contract: 170.000.000 lei, fără TVA. Criteriul de atribuire este „cel mai bun raport calitate – preţ“, unde componenta financiară reprezintă 80% din valoarea ofertei.
Restul criteriilor de care se va ţine cont în alegerea ofertei câştigătoare se referă la numărul suplimentar de călători transportați în picioare şi pe scaune, la perioada de garanție extinsă şi la consumul de energie electrică pentru tracțiune.
Tramvaiele care circulă în prezent în Craiova au peste 30 de ani vechime şi sunt depăşite fizic şi moral.