Angajatii vorbesc pe rupte in Italia si Franta, in timp ce primarul isi da prima de Sarbatori.
Inspectorii financiari ai Camerei de Conturi Dolj au efectuat in luna noiembrie verificari la primariile din judet cu privire la anul financiar 2004, prilej cu care au descoperit mai multe nereguli. Una dintre primariile prinse in ofsaid a fost cea din Radovan, unde unitatea nu a intocmit nici un grafic de circulatie a documentelor justificative care stau la baza inregistrarilor din contabilitate. Institutia nu avea registre de incasari si plati, de inventar, pentru evidentierea mijloacelor fixe si a veniturilor.
Vinovati de aceste nereguli au fost considerati fostul si actualul primar ai comunei, Constantin Glava, respectiv Ion Constantinescu, precum si contabila primariei, Patra Salomia.
S-au premiat pentru inactivitate
In ceea ce priveste neregulile contabile, trebuie amintit si alt aspect. Pentru ca nu s-a tinut corect evidenta, in soldurile de la sfârsitul anului 2004 nu se regaseau creante bugetare neincasate in valoare de 560,5 milioane de lei. Mai mult decât atât, inspectorii au consemnat ca in cursul aceluiasi an angajatii Primariei Radovan nu au intreprins legal pentru a recupera debitele: nu au emis nici o somatie de plata, titlu executoriu sau sechestru pe bunuri. Din cauza neaplicarii procedurilor, termenul de executare a 70 de amenzi contraventionale a expirat, suma, aproximativ 33 de milioane de lei, urmând sa fie imputata responsabililor in domeniu, Mircea Ungureanu si Florea Tudor. In fine, pentru ca au muncit destul, angajatii primariei au depasit si bugetul legal pentru convorbirile telefonice cu 46,3 milioane de lei, apelând, in afara orelor de program, numere din Bulgaria, Italia si Franta. Pentru ca nu au fost atenti, primarul Constantinescu si contabila unitatii sunt buni de plata. Aceasta nu este insa singura „isprava“ a edililor localitatii. Fostul primar, Glava Constantin, si vicele comunei a trebuit sa returneze organelor de control aproximativ 258 de milioane de lei cu care se premiasera in luna ianuarie 2004. In timpul verificarilor din noiembrie, inspectorii financiari au descoperit nereguli contabile si la Primaria Almaj, care a primit cote defalcate de la bugetul de stat pentru ca nu a inregistrat creante neincasate in valoare de 528 de milioane de lei.