Conduce o echipa de succes, la o firma aflata in plina ascensiune. Totul a inceput in urma cu zece ani, când traiectoria sa profesionala a cunoscut o cotitura brusca.
La numai 28 de ani, Alexandru Melinte este director regional la RCS&RDS, liderul local pe piata furnizorilor de servicii de internet. Alexandru a absolvit Liceul Militar „Tudor Vladimirescu“ din Craiova in 1995 si cariera sa parea legata pentru totdeauna de viata militara. Norocul i-a surâs insa in civilie, dupa ce a luat probabil una dintre cele mai importante decizii de pâna acum.
A ales sa urmeze o facultate civila, Stiinte Economice, specializarea „Comert – Marketing“, in cadrul Universitatii din Craiova. Inca din timpul facultatii, studentul s-a angajat ca agent comercial la RDS, o firma aflata la inceputuri pe piata locala. Timp de un an, a lucrat pe postul pe care se angajase, cu toate ca a intâmpinat destule greutati. „Am prins firma de la zero, de la deschiderea punctului de lucru. Ca la orice lucru de inceput, a fost foarte greu in primele sase luni. Aveam sediul intr-un apartament, pentru a ma deplasa foloseam masina parintilor, o Dacie care statea mai mult prin service. Desi asiguram servicii de internet, noi nu realizam o asemenea conexiune la sediul firmei“, isi aminteste Alexandru Melinte.
Lucrurile au inceput sa mearga bine, atât pentru firma, cât si pentru el. A fost avansat in functia de director regional, post pe care lucreaza si in prezent. Alexandru spune ca doua momente au fost importante pentru traiectoria sa profesionala. „Primul este decizia de a renunta la cariera militara. Era clar, in 1995, ca trendul nu mai este de viitor. Deja incepusera reformele in armata. Al doilea moment important este acela in care am amânat examenul de licenta cu un an pentru a ma angaja la RDS. M-am gândit ca este un moment pe care nu trebuie sa-l ratez“, a marturisit tânarul director.
Acesta spune ca si pe parcursul facultatii au fost câtiva factori care l-au ajutat foarte mult mai târziu, atunci când a inceput sa lucreze. „Am intrat intr-o organizatie studenteasca (AIESEC). Asa am luat contact cu mediul de afaceri din Craiova, cu realitatea, nu cu teoria de la facultate. Acolo am invatat un lucru important: sa lucram in echipa. Ne organizam si lucram exact ca intr-o companie“, a mai spus Melinte.
Media de munca: 12 ore pe zi
Dupa perioada grea de la inceput, firma la care lucra Alexandru a inceput sa câstige piata de profil cu rapiditate. „O dinamica extraordinara“, dupa cum spune directorul. „La inceput aveam drept tinta societatile comerciale. Actionarii firmei au simtit potentialul pietei din Craiova si au reactionat facând investitii.
Au achizitionat Top Edge Engineering, firma care la ora respectiva era numarul unu pe piata locala in ce priveste furnizarea serviciilor de internet. Pâna in 2004, am avut o penetrare de 80% pe sectorul firmelor. Dupa aceea au urmat persoanele fizice, carora am inceput sa le furnizam servicii de internet si telefonie mobila si apoi si telefonie fixa“, a mai spus Melinte.
De altfel, perioada care a urmat achizitiei Top Edge a fost foarte solicitanta pentru Alexandru si echipa sa. „A trebuit ca echipa de atunci (cinci oameni) sa depuna eforturi mari pentru a acoperi piata craioveana. Lucram in medie câte 12 ore pe zi. Uneori lucram si noaptea, pentru dezvoltari de retea si montarea de echipamente, ca sa nu perturbam activitatea zilnica. Mai ales in primii doi ani, primeam foarte multe apeluri pe telefonul mobil, in special de la salile de internet, când aveau dificultati cu reteaua“, si-a amintit acesta.
Planurile de viitor pe termen scurt ale lui Alexandru se leaga tot de firma la care lucreaza. Astfel, in 2006, RDS isi propune sa ajunga la o cota de 75% in ce priveste serviciile de internet si telefonie fixa pentru populatie si la o cota de 40% in ce priveste firmele. In ultimul an, firma a infiintat un departament de relatii cu clientii (CALL CENTER), unde 12 operatori raspund la orice ora solicitarilor abonatilor. Prin acest departament, firma acorda abonatilor consultanta gratuita pentru tot ce inseamna servicii de internet.
De asemenea, se pot face interventii, la solicitarile clientilor, intre orele 8.00 si 10.00 seara.