Pe fondul războiului între Palatele Cotroceni şi Victoria pe tema taxei auto, guvernul lucrează în prezent la ultimele modificări privind această taxă după ce Comisia Europeană a solicitat ca noul sistem de calcul să fie din nou revizuit, prin introducerea criteriului emisiei de dioxid de carbon şi pentru maşinile Euro 3, nu doar pentru autovehicule Euro 4.
În urmă cu trei săptămâni, guvernul a transmis Comisiei Europene (CE) o nouă scrisoare privind taxa de poluare auto, în care a fost prezentată o formulă de calcul corelată cu emisiile de carbon. Executivul a propus ca taxa auto să fie calculată diferenţiat, în funcţie de cuantumul emisiilor de dioxid de carbon pentru maşinile Euro 4, iar pentru celelalte autovehicule să fie aplicată actuala formulă – conform normei de poluare, dată de emisiile de noxe şi cilindree -, însă cu o creştere sensibilă a sumelor faţă de proiectul lansat în dezbatere în luna ianuarie.
Propunerea de taxare pe baza emisiilor de dioxid de carbon la autovehiculele Euro 4 s-a bazat pe faptul că acestea sunt singurele maşini care au înscrise în documentele de identificare emisiile de dioxid de carbon exprimate în grame pe kilometru. Experţii europeni au cerut însă ca taxa să fie calculată în funcţie de emisiile de dioxid de carbon şi pentru maşinile Euro 3.
Autorităţile încearcă acum să găsească o soluţie la această solicitare, în condiţiile în care nivelul emisiilor de dioxid de carbon nu este inclus în cartea tehnică pentru toate autovehiculele de tip Euro 3.