19 C
Craiova
vineri, 1 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriCapcanele joburilor fără viitor

Capcanele joburilor fără viitor

Studenţii sau proaspeţii absolvenţi de facultate sunt vânaţi de angajatori. Companii multinaţionale, firme autohtone mici sau mari caută tineri cu potenţial şi încearcă să îi atragă cu salarii bune, mediu de lucru plăcut şi posibilităţi de afirmare şi avansare. De cele mai multe ori, un job obţinut uşor te poate prinde în capcană.

 

Cu toate că, atunci când sunt angajaţi, tinerilor li se promite şi avansarea în cel mai scurt timp dacă se descurcă bine, angajatorii uită acest detaliu care le-a adus în firmă forţă de muncă tânără. Pentru a nu cădea în această capcană, site-ul www.careerexperts.ro vă oferă câteva ponturi ca să reuşiţi să avansaţi la locul de muncă. Mulţi tineri, după o perioadă petrecută într-o poziţie de entry-level, precum operator call center, agent de vânzări sau ofiţer de cont, se simt blocaţi pentru că nu reuşesc să promoveze pe un post mai bun, la care au sperat când s-au angajat.

Plafonarea profesională, o problemă personală

Dificultatea de promovare este o trăsătură a modelului actual de afaceri. Poziţiile de profesionişti şi manageri sunt considerabil mai puţine decât cele mai accesibile, de entry-level. Un manager conduce o echipă de cinci-zece oameni, iar când el va pleca, doar unul îi va lua locul. Posibilitatea de ascensiune există. Angajatorii de top au învăţat că au nevoie să îşi mărească resursele umane, sunt interesaţi să identifice tinerii cu potenţial şi să îi asiste pentru a deveni în timp viitoarea generaţie de top management. Importante ca să ajungi în vârf sunt atitudinea şi comportamentul privind cariera. Indiferent de scuzele creative care pot fi folosite pentru a justifica plafonarea profesională, responsabilitatea este personală.

Ascensiunea profesională, câştigată prin talent şi pasiune

Ascensiunea profesională este pregatită în primul rând de alegerea carierei. Unele lucruri pot fi învăţate, altele nu. Talentul natural pentru un domeniu şi pasiunea fac parte din a doua categorie. În recrutare, ca şi în promovare, ele sunt mereu atent măsurate şi luate în considerare. Dacă vă alegeţi un domeniu profesional pentru care aveţi pasiune şi talent, ceilalţi le vor vedea şi vor aprecia. Dacă, în schimb, alegeţi un domeniu pentru nivelul salarial la care aţi auzit că se poate ajunge sau pentru că e la modă, dar nu aveţi compatibilitate naturală pentru acesta, atunci veţi reuşi doar prin forţă. Alegeţi-vă o carieră pentru care aveţi talent şi pasiune şi vi se vor deschide multe uşi.

Planificarea carierei

Planificarea strategică înseamnă să vă alegeţi în carieră o destinaţie pe termen lung şi apoi să urmaţi paşii intermediari care vă ajută să ajungeţi acolo. Aceasta este însă o excepţie pentru români. Majoritatea îşi aleg primul job impulsiv, în funcţie de oportunitatea care apare pe moment sau de salariul oferit. În planificarea carierei, este vital ca fiecare pas să vă ajute să îl faceţi pe următorul, fiecare job să vă ofere oportunitatea de promovare. Pentru a vă asigura că acest lucru se întâmplă, trebuie să treceţi de la mentalitatea „mă angajez şi văd ce fac de acolo“ la „mă angajez pe jobul care serveşte strategic obiectivele mele pe termen lung“. Angajarea înseamnă că aţi intrat în joc. Pentru a-l juca bine şi a promova, asiguraţi-vă că în jobul pe care îl alegeţi există următoarele trei „ingrediente“: învăţare, vizibilitate şi posibilitate.

Învăţarea

Alegeţi un job care vă oferă ocazia să vă dezvoltaţi competenţe-cheie la care aveţi nevoie să lucraţi şi care vă pregătesc pentru locul de muncă dorit. Dacă vreţi să fiţi manager de vânzări, un job de agent de vânzari este un bun început. În acest fel, puteţi să porniţi de la servicii la care aveţi acces şi învăţaţi să deschideţi perspective spre joburi noi, cu mai multe responsabilităţi.

Vizibilitatea

Nu puteţi promova dacă nimeni nu vede cât de bun şi pasionat sunteţi la actualul loc de muncă. Este important ca persoane-cheie din organizaţie să vă cunoască, să vă descopere calităţile şi motivaţiile. Acestea sunt şeful direct, managerul de resurse umane, managerii departamentelor unde vă interesează să promovaţi. Abilităţile dumneavoastră de a vă „vinde“, de comunicare şi relaţionare, atitudinea proactivă şi curiozitatea sunt foarte importante.

Posibilitatea

Asiguraţi-vă că organizaţia în care vă angajaţi este deschisă spre formarea şi promovarea angajaţilor săi şi că la jobul unde vă angajaţi există posibilităţi de promovare. Multe dintre locurile de muncă entry-level nu duc nicăieri. Alegeţi cu atenţie jobul şi organizaţia. Căutaţi companiile nou-intrate pe piaţă, care au planuri mari de dezvoltare şi reprezintă o oportunitate de carieră excelentă din acest punct de vedere.

Informaţii despre job

Aceste informaţii de care aveţi nevoie ca să promovaţi nu se dau de obicei în anunţurile de angajare, ci se obţin. Este responsabilitatea dumneavoastră să cercetaţi şi să vă documentaţi în acest sens. Discuţiile cu profesionişti din domeniu, interviurile de angajare, seminariile pe teme de carieră, ziarele, revistele şi cărţile în domeniu sunt oportunităţi excelente de obţinere a informaţiilor de care aveţi nevoie. Punând informaţiile cap la cap, deciziile dumneavoastră profesionale vor fi complexe şi diferite. Veţi înţelege că, dacă vreţi să ajungeţi manager într-o mare companie, decât să vă angajaţi ca operator call center, unde vizibilitatea dumneavoastră este redusă şi de unde cu greu mai ieşiţi, mai bine vă angajaţi pe un job de assistent manager, unde sunteţi mult mai vizibil şi de unde puteţi promova mai uşor.

Caracterul, condiţie la promovare

Trebuie să vă intereseze proiectele noi ale companiei şi trebuie să vă implicaţi dacă aveţi iniţiativă şi pasiune, încredere în sine, etică şi onestitate. Caracterul asigură un fundament solid, pe care pot fi dezvoltate abilităţile de specialitate. Fără el, puteţi să aveţi abilităţi excelente în domeniu, dar nu produceţi rezultate pe masură. Caracterul reprezintă ultimul criteriu prin care angajatorii separă angajaţii pe care îi vor promova. Investiţi timp şi energie în a vă forma de tânăr un caracter puternic, iar acesta se va reflecta în tot ceea ce spuneţi şi faceţi. Va reprezenta cheia care vă va deschide cele mai multe uşi în carieră.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

2 COMENTARII