Pentru că imaginea este din ce în ce mai importantă, o afacere care are ca domeniu de activitate înfrumuseţarea poate avea succes într-un timp foarte scurt, mai ales atunci când vine cu o noutate pe piaţă.
Un exemplu de o idee de afacere inedită care a prins destul de repede în Craiova este Spa Allure. Firma, care are drept domeniu de activitate înfrumuseţarea corporală (masaj, împachetări, biostimulare, gimnastică pasivă Power Plate), şi-a început activitatea în noiembrie 2007. Deşi este de puţin timp pe piaţă, a reuşit să câştige zeci de clienţi fideli. „Spa înseamnă sănătate prin apă, iar tratamentele folosite în acest tip de activitate sunt bazate pe apă, alge marine şi alte ingrediente benefice“, a declarat Laura Ion, administratoarea societăţii, care a precizat că investiţia iniţială s-a ridicat la aproximativ 50.000 de euro.
„Cosmeticiana m-a sfătuit“
Laura Ion a explicat că are o pasiune pentru tratamentele de înfrumuseţare şi a încercat să vină cu ceva nou pe piaţă. „Cosmeticiana mea m-a sfătuit că e o afacere bună. Până să ne lansăm noi pe piaţă, în Oltenia nu existau aparate pentru împachetări“, a spus Laura Ion, care a precizat că, atunci când a făcut investiţia, s-a gândit la persoanele care ar dori să facă sport, dar au prea puţin timp la dispoziţie.
„E o afacere plăcută, dar şi grea“
O afacere de acest tip, care presupune să fii în permanenţă în preajma produselor de frumuseţe, începând cu alge marine sau ceai şi terminând cu ciocolată, fie ea doar pentru împachetare, este, pe cât de atrăgătoare, pe atât de dificilă.
„E o afacere plăcută, dar şi grea. Se munceşte mult cu oamenii, iar acest lucru nu este tocmai uşor. Serviciile noastre se bazează pe aparate şi produse noi, iar oamenii sunt reticenţi“, a precizat administratoarea firmei. Potrivit acesteia, multe persoane îşi doresc produse ieftine, fără a ţine cont de calitate. În plus, personalul se găseşte destul de greu. „Colaboratori care să fie şi specialişti, să vrea să muncească şi să fie şi serioşi se găsesc foarte greu“, a afirmat Laura Ion.
Reţeta unui început promiţător
Cu toate acestea, în numai şase luni, numărul colaboratorilor şi angajaţilor a ajuns la şase, iar cel al clienţilor fideli depăşeşte câteva zeci. „În primul rând, am încercat să creăm o atmosferă caldă, relaxantă şi primitoare în salon“, a spus Laura Ion, care a ţinut să sublinieze că reţeta reuşitei nu se opreşte aici. „Condiţia de bază este seriozitatea. Personalul calificat şi calitatea serviciilor şi a produselor sunt însă, la rândul lor, elemente esenţiale. Personalul atrage clienţii“, a adăugat Laura, care a precizat că se implică foarte mult în afacere. Şi asta, deoarece, desfăşurând o activitate de prestări servicii, recomandările clienţilor fac mai mult decât orice.
„Am cumpărat produse special pentru anumite cliente. În plus, dacă ni se solicită o anumită procedură, o facem. De fapt, tot timpul trebuie să aduci ceva nou şi de calitate şi să faci lucrurile cât mai bine“, a spus Laura Ion. Pe viitor, afacerea s-ar putea extinde, în sensul achiziţionării unor noi aparate performante – solar cu DHA, masaj vacumatic.