Pe lângă răbdare şi multă muncă, pentru a transforma o afacere simplă în una de succes este nevoie şi de o idee inovatoare.
Firma Rogabri Impex are ca domeniu de activitate producerea de ferestre şi uşi de interior din lemn stratificat şi masiv. Firma s-a înfiinţat în octombrie anul trecut, cu o investiţie iniţială de doar 12.000 de euro (din lipsa unei sume mai mari, utilajele au fost achiziţionate la mâna a doua). În scurt timp, a reuşit însă să-şi mărească numărul de angajaţi de la doi la şapte şi să producă lunar aproximativ 30 de uşi şi cam 50 mp de tocărie.
Începutul nu a fost deloc uşor, mai ales că în Craiova există o piaţă foarte bine dezvoltată de PVC. „Provin dintr-o familie cu tradiţie în tâmplărie, dar m-am gândit că trebuie să vin cu ceva nou şi am ales lemnul stratificat. PVC-ul a avut un impact foarte mare. A trebuit să găsesc ceva superior acestuia“, a declarat Robert Prună, directorul firmei, care, cu toate că de meserie este hidrolog, a învăţat de mic acest meşteşug şi a făcut o pasiune din el.
Greutăţile afacerii cu lemn stratificat
Altă greutate în pornirea unei astfel de afaceri este faptul că informaţiile se obţin destul de greu. „Am demarat greu. A trebuit să culeg informaţii despre lemul stratificat, care necesită alt tip de finisaje şi de vopsea. Prima oară când am văzut uşi din lemn stratificat a fost într-un hotel din Germania. Am măsurat fiecare colţişor“, a explicat Robert Prună. După ce a început afacerea, a mai apărut o problemă – există foarte multe persoane care nu ştiu de existenţa lemnului stratificat. În plus, fiind o firmă nouă pe piaţă, orice fluctuaţie de preţ la produsul lemnos se resimte în materia finită. În plus, meseriaşii din domeniu nu se găsesc uşor. „Oamenii, care sunt cei mai importanţi pentru o afacere, nu prea ştiu să lucreze cu lemn stratificat. Nu găsim uşor nici persoane calificate şi nici unele serioase, care să dorească să înveţe. Cei mai mulţi nu sunt interesaţi de ceea ce fac, ci numai de salariul pe care-l primesc“, a spus Prună, care a sublinit faptul că, pentru a face produse de calitate, e nevoie de multă pasiune.
Ingredientele unei afaceri de succes
Pentru a reuşi să se impună pe piaţă, a fost nevoie de mai mult decât atât. „Timpul meu liber constă însă în maximum o duminică pe lună, mai ales în perioada asta. Muncesc cot la cot cu angajaţii. Eu sunt cel care face finisajele“, a precizat directorul firmei.