Maşinuţe de Formula 1, excursii la Disneyland – sunt numai câteva dintre cadourile promise de bănci la diverse promoţii. Dar se oferă şi lucruri serioase: camere video, telefoane şi chiar un Audi A4, în mărime naturală.
Băncile adoptă strategii de marketing dintre cele mai diverse, pe o piaţă de profil concurenţială aproape ajunsă la saturaţie. Cele mai noi găselniţe pe care mai multe unităţi bancare le-au ales pentru a-şi fideliza clienţii se referă la oferirea unor cadouri speciale, multe dintre ele jucării. Majoritatea băncilor au adevărate concursuri cu premii dintre cele mai pestriţe. De asemenea, cele mai multe promoţii la care se oferă cadouri sunt legate de impulsionarea cumpărăturilor cu cardurile bancare emise de unităţile care acordă premiile. Cadourile variază de la banale mingi de fotbal şi tricouri, la lucruri mult mai importante, cum ar fi un autoturism destul de scump (dar nu de jucărie).
Cadouri de pluş
Clienţii Credit Europe Bank care au decis să-şi păstreze economiile în conturile băncii pot primi o surpriză care ar consta în „cadouri amuzante şi utile“, după cum se arată în promoţia de pe internet, de exemplu jucăriile de pluş. La ING, persoanele care cumpără un plan financiar pentru copii pot câştiga o maşinuţă de Formula 1. În plus, cei care au investit în produsul bancar pentru copii mai pot câştiga o excursie la Disneyland. Alte bănci organizează adevărate concursuri pentru clienţi, cu extrageri finale şi cu „marele premiu“.
Clienţii BCR care cumpără de la comercianţi şi plătesc cu cardurile MasterCard emise de bancă pot câştiga câte două bilete la meciurile UEFA EURO 2008 şi câte un pachet turistic (transport cu avionul şi cazare două nopţi). Clienţii BRD care folosesc la cumpărături de cel puţin patru ori cardul BRD – ISIC, până la jumătatea lunii iunie, pot câştiga camere foto digitale şi telefoane mobile. Aceeaşi bancă are ca „premiu mare“ o excursie de trei zile la Atena, pentru două persoane. Tot cei care folosesc la cumpărături cardurile bancare (tot MasterCard), indiferent dacă sunt de debit sau de credit, au şanse să câştige bilete la campionatul european de fotbal şi de la UniCredit Ţiriac Bank. Persoanele care intră în posesia unui card emis de banca mai sus amintită pot primi mingi de fotbal sau tricouri cu UEFA EURO 2008.
O maşină de lux
Oferta cea mai interesantă vine de la Piraeus Bank Romania, care oferă un autoturism în valoare de multe zeci de mii de euro.
La extragere participă clienţii care îşi fac cumpărăturile în mod repetat cu cardul Piraeus Visa Classic. Promoţia băncii se numeşte „Pleci la cumpărături şi te întorci cu Audi A4“ şi va dura până la sfârşitul lunii august. „Am iniţiat această promoţie pentru a impulsiona cumpărăturile cu cardul. Aceasta este o practică des întâlnită în Europa, dar la noi nu prea se obişnuieşte“, a spus unul dintre directorii băncii.