P538 Barchetta, o maşină inspirată de proiectul P538S din 1966 al lui Giotto Bizzarini, va fi prezentată luna viitoare publicului larg. Bizzarini, un nume de legendă în lumea automobilelor sport, şi-a adus contribuţii majore la fabricarea unora dintre cele mai sexy, mai rapide şi mai dorite maşini din toate timpurile
Giotto Bizzarini a lucrat timp de cinci ani pentru Ferrari, proiectând în 1962 superbul Ferrari 250 GTO. Pentru Ferrucio Lamborghini, Bizzarini a proiectat motorul V12 de 4.0 litri, care a propulsat ulterior uluitorul Miura. Pentru propriul brand, el a proiectat şi construit P538S, care era propulsat de o „uzină“ Corvette, de 5.3 litri.
Se aştepta ca prototipul, cu motor plasat central-spate, să fie un competitor serios în cursa de la Le Mans. Deşi a intrat în raliul din 1966, a ieşit după o jumătate de oră din cursă, iar în 1967, motorul a refuzat să pornească. De-a lungul timpului, au fost construite numai câteva unităţi.
Cea mai recentă interpretare a prototipului, P538 Barchetta, se bucură de un design unic şi atractiv. Are un look modern, dar se şi aseamănă foarte mult cu strămoşul din anii ’60. Ca şi primul prototip, modelul nou va fi propulsat de un motor Corvette, de data aceasta, fiind însă vorba de un LS7 de 7.0 litri capacitate, potrivit publicaţiei on line Autoweek.hl, care ar produce 505 cai-putere pentru a „mişca“ maşina de 1.000-1.200 de kilograme.
Viitorul Maserati Quattroporte
Quattroporte e în standurile de vânzare Maserati de aproape patru ani, însă modelul cu facelift se apropie cu paşi repezi. Noua maşină, în formă de prototip, a fost văzută pe străzi în timpul testelor şi va ajunge pe piaţă la începutul anului viitor, potrivit www.motorauthority.com, iar modelul din 2010 va încorpora şi mai multe schimbări mecanice şi stilistice.
Designul final va fi, probabil, similar coupe-ului Gran Turismo, în timp ce partea din spate va îngloba un spoiler redesenat şi sistem de iluminare cu tehnologie LED.
La capitolul tehnologie, schimbările vor însemna, probabil, un propulsor mai puternic şi eficient privind consumul de carburant, respectiv motorul V8 de 4.7l cu injecţie directă, împrumutat de la Ferrari California GT. Maserati va avea de înfruntat o competiţie dură pe piaţa sedanurilor sport-lux, având în vedere că sunt programate în următorii doi ani lansările modelelor Aston Martin Rapide şi Porsche Panamera.