7.3 C
Craiova
luni, 25 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriMinibuzele, blestemul Craiovei

Minibuzele, blestemul Craiovei

Craiovenii nu vor scăpa curând de disconfortul călătoriilor sufocante cu minibuzele din transportul public.

Contractul de leasing prin care au fost achiziţionate în 2003 cele 44 de minibuze noi marca Iveco de către Regia Autonomă de Transport Craiova se apropie de final. RAT mai are de plătit 25 de milioane de euro până în octombrie 2009, când expiră înţelegerea cu dealerul. Asta dacă nu reuşeşte să predea contractul – lucru pe care îl doreşte încă din 2006. În caz contrar, RAT trebuie să mai achite şi valoarea reziduală, care se ridică la 292.000 de euro. E adevărat că regia este pe cale să scape de patru dintre cele 44 de maşini, însă tot mai rămâne cu 40. „În timp, s-a ajuns la concluzia că aceste minibuze nu sunt foarte rentabile şi nu oferă confortul şi siguranţa care sunt solicitate în transportul în comun modern: au puţine locuri, sunt strâmte, doar o uşă funcţională, fără aer condiţionat etc.“, a spus directorul RAT Craiova, Marian Teodorescu. Mai sunt însă o mulţime de alte condiţii pe care un autovehicul autorizat pentru transportul urban de călători trebuie să le îndeplinească. De exemplu, merită spus că este obligatorie platforma pentru accesul persoanelor cu handicap. Unitatea a mai încercat în 2006, pe vremea conducerii Virgil Boboc, să renunţe la minibuzele Iveco, chiar prin renunţarea la contractul de leasing şi, implicit, înapoierea maşinilor, însă fără succes. Achiziţia minibuzelor Iveco, prin contractul de leasing în valoare totală de 1.900.000 de euro din 2003, a fost îndelung contestată la acea vreme. Conducerea de atunci, sub comanda fostului director general Iulian Ocroteală, a fost acuzată că a întocmit un caiet de sarcini cu dedicaţie.

Bacriz aşteaptă sentinţa

Şi în parcul SC Fraţii Bacriz sunt 40 de minibuze cam de aceeaşi teapă cu ale RAT, Iveco, pe care însă patronii susţin că le vor scoate de pe traseu în cazul în care vor mai avea activitate de transport public de persoane în Craiova. Primăria Craiova a decis în acest an ca SC Fraţii Bacriz să nu mai efectueze transport public în Bănie, însă decizia a fost atacată în instanţă de Bacrizi şi este suspendată până la definitivarea procesului pentru anulare. Care poate dura ani. „La data la care primăria a hotărât să ne scoată de pe piaţă noi achitasem deja un milion de euro pentru a cumpăra autobuze şi minibuze moderne. Tranzacţia este îngheţată acum. Dacă vom câştiga, atunci vom înlocui tot parcul de minibuze“, a spus administratorul SC Fraţii Bacriz, Ahmad Bacriz. Zilnic, firma are în trasee 28 de minibuze.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

16 COMENTARII