12.9 C
Craiova
duminică, 3 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriAdministraţie eficientă cu fonduri

Administraţie eficientă cu fonduri

Consiliul Judeţean (CJ) Gorj se află printre beneficiarii Proiec-tului cu finanţare europeană „Meca-nisme moderne pentru o administraţie eficientă“, iniţiat de Ministerul Administraţiei şi Internelor. O primă etapă a proiectului a constat într-o vizită de studiu în Austria, unde s-a observat, la faţa locului, modul în care funcţionează instituţiile publice austriece.

 

O parte a funcţionarilor Consiliului Judeţean Gorj vor fi specializaţi în cadrul unui program – pilot ce are ca scop eficientizarea administraţiei. Proiectul intitulat „Mecanisme moderne pentru o administraţie eficientă“ este iniţiat de Ministerul Administraţiei şi Internelor, prin Unitatea Centrală pentru Administraţie Publică Locală, şi are o durată de opt luni. Consiliul Judeţean Gorj este beneficiar al proiectului alături de Consiliul Judeţean Brăila, Primăria Sectorului 2 Bucureşti, Primăria Botoşani, Instituţia Prefectului Giurgiu şi judeţul Timiş. Obiectivele proiectului au în vedere instruirea/ formarea unui număr de 20 de angajaţi din cadrul fiecărei instituţii – pilot selectate (câte cinci angajaţi pentru fiecare instrument dezvoltat), pe domeniile menţionate, în vederea pilotării instrumentelor ce vor fi dezvoltate în cadrul proiectului: CAF on line (Cadrul comun de Autoevaluare a modului de Funcţionare a instituţiilor publice), PMM (Programul Multianual de Modernizare), BSC (Balance Scorecard – respectiv un sistem performant de management bazat pe strategii) şi Benchlearning (învăţarea din experienţa altora).

 

Vizite de studiu

 

Prima parte a proiectului presupune organizarea a două vizite de studiu în ţări cu experienţă şi rezultate notabile în domeniul implementării instrumentelor de dezvoltare amintite, pentru a înţelege cât mai bine mecanismul de funcţionare şi utilitatea acestor instrumente. În cadrul fiecărei vizite de studiu vor participa 18 persoane, dintre care opt vor fi membrii echipei de implementare a proiectului „Mecanisme moderne pentru o administraţie eficientă“ demarat de Ministerul Administraţiei şi Internelor, prin Unitatea Centrală pentru Administraţie Publică Locală. De asemenea, în cadrul echipei de 18 persoane va mai fi un reprezentat al Ministerului Administraţiei şi Internelor la nivel de management, precum şi nouă reprezentanţi din cadrul instituţiilor – pilot selectate, respectiv: Consiliul Judeţean Gorj, Consiliul Judeţean Brăila, Primăria Sectorului 2 Bucureşti, Primăria Botoşani, Instituţia Prefectului Giurgiu şi judeţul Timiş.

Au învăţat
de la austrieci

 

O primă vizită de studiu a avut loc la începutul lunii noiembrie, din partea judeţului Gorj participând şeful Consiliului Judeţean, Ion Călinoiu. Potrivit preşedintelui CJ Gorj, instituţia pe care o conduce a fost selectată să participe la programul-pilot după ce a obţinut punctajul maxim la testul de evaluare. „Judeţul Gorj a fost selecţionat cu maximum de puncte în urma chestionarului aplicat. În vizita din Austria eu am reprezentat administraţia publică locală din România. Deplasarea de o săptămână nu a afectat bugetul judeţului, totul fiind asigurat în cadrul proiectului cu finanţare europeană. Am văzut, pe viu, cum lucrează o administraţie eficientă, cum îşi îndeplineşte scopul de a fi în slujba cetăţeanului. Am văzut, de exemplu, cum este administrat fondul forestier al statului, patrimoniul statului. De exemplu, în regiunea unde am mers, fondul forestier şi muzeul au management privat şi au rezultate notabile, în ceea ce priveşte încasările. La muzeu s-a dublat numărul vizitatorilor în câţiva ani. Ideea este că prin aceste instrumente, care vor fi implementate şi la noi, resursa umană va fi utilizată corect şi eficient. Este nevoie de pregătirea funcţionarilor publici pentru o administraţie eficientă. În landul Austriei de Sud s-a văzut cât de importantă este descentralizarea. Cu 600 de milioane de euro au construit tot ceea ce era necesar instituţional. Numai în 2010, în perioada de criză, administraţia publică locală a venit cu o strategie care a condus la înfiinţarea de 5.700 de întreprinderi mici şi mijlocii“, a menţionat Ion Călinoiu.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS