14.5 C
Craiova
sâmbătă, 2 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriAngajatorii caută soluţii de dezvoltare

Angajatorii caută soluţii de dezvoltare

În ultima parte a acestui an, piaţa muncii a început să mai mişte, angajatorii au făcut mai multe recrutări decât în trecut, iar în 2011 aceştia vor continua să aducă noi schimbări în cadrul companiilor pe care le conduc.
„Prognozăm că 2011 nu va fi foarte diferit de anul actual. Piaţa va continua să experimenteze soluţii alternative de dezvoltare. Deja după doar 1,5 ani de la debalansarea pieţei se vede în cazul companiilor care au continuat să investească în propriile echipe o creştere faţă de companiile care au preferat să intre într-o «stare de conservare» prin îngheţarea bugetelor. Dacă anul trecut au existat schimbări majore în managementul companiilor, schimbări provenite din varii motive, în această toamnă au apărut din ce în ce mai pregnant cererile pentru angajare de specialişti, pe diverse domenii, lucru care arată un interes al pieţei pentru dezvoltare şi specializare“, a declarat Georgiana Dragomir, managing partner Innerlook.
De asemenea, trebuie luat în considerare că în 2011 angajatorii vor acţiona în continuare pentru atragerea în cadrul propriilor echipe a persoanelor care se adaptează noilor condiţii economice, numărul poziţiilor de specialişti deschise în piaţă urmând să fie în continuă creştere. Datorită numărului destul de mare de schimbări ale acţionariatului în diverse companii, schimbări datorate momentului optim pentru consolidarea pieţei prin fuziuni şi achiziţii, multe organizaţii vor continua să-şi schimbe echipele de management în efortul de implementare a viziunii şi strategiei de business.
În 2010, an de profundă criză economică în România la nivel economic şi instituţional, transformarea organizaţională a reprezentat una dintre soluţiile eficiente ale companiilor atât pentru a se adapta la actualele condiţii şi a supravieţui, cât şi pentru a face performanţă şi profit. Dezvoltarea organizaţiei este bazată pe evaluarea situaţiei actuale, pe identificarea nevoilor şi pe întreprinderea unor acţiuni concrete pentru rezolvarea situaţiilor. Într-o piaţă în creştere, această activitate nu este o prioritate, dar pe o piaţă precum cea actuală, după ce s-au tăiat toate costurile şi când singura soluţie este să te extinzi, să dezvolţi afacerea, principala modalitate de motivare a angajaţilor devine cea nonfinanciară.
Transformarea organizaţională are la bază schimbarea culturii organizaţiei sau adaptarea acesteia. Angajaţii sunt motivaţi să meargă la muncă dacă se regăsesc în setul de valori ale companiei, dacă simt că organizaţia este „a lor“, etapă în care banii nu mai constituie cel mai important factor de motivare pe termen lung.
Multe dintre companiile care au venit în România şi au preluat întreprinderi mari cu mulţi oameni au înţeles că nu este simplu să aduci o cultură organizaţională străină într-o companie şi să spui „de mâine aceasta este cultura voastră“.
Schimbarea/dezvoltarea unei noi culturi, adaptarea valorilor la un set de atitudini şi comportamente prestabilite reprezintă un proces de durată, care necesită timp, dar, mai ales, implicarea liderilor organizaţiei.
Companiile care au reuşit un astfel de proces au avut o creştere a eficienţei de minimum 45% faţă de concurenţă, care a preferat să utilizeze sisteme rigide, bazate pe un flux de comunicare minimă cu angajaţii, orientat doar pe verticală şi de sus în jos.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS