Fosta uzină Electroputere, cunoscută pe vremuri pentru locomotivele fabricate aici, spune adio producţiei care a consacrat-o în lume, în favoarea motoarelor electrice pe care piaţa le cere. La acest segment, compania este „cel mai puternic producător din sud-estul Europei“. Electro se va ocupa de service pentru locomotive.
Considerată odinioară uzina de reper pentru industria craioveană, Electroputere pierde brandul care a consacrat-o: locomotivele „made in Craiova“. Odată ce căile ferate din lume s-au modernizat, iar ale noastre au rămas în paragină, nu are cine să mai cumpere locomotive produse la Electroputere Craiova. Sau nu a putut Electroputere să ţină pasul cu vremurile. Ce-i drept, nici fabrica nu s-a putut adapta cererii de pe piaţă, astfel că producţia de locomotive în fabrica din Bănie a intrat în derizoriu. Ar fi fost frumos să aflăm că trenurile de mare viteză ale francezilor, englezilor sau altor naţii s-au fabricat la Craiova, dar, din păcate, nu este aşa. Privatizată în 2007 cu arabii de la Al Arrab Contracting Company, Electroputere a disponibilizat din personal şi şi-a restrâns treptat activitatea.
Adio locomotive la Electroputere!
Electroputere a închis un capitol important din viaţa companiei – fabricarea de locomotive – şi, fiind o companie privată 100%, proprietarii se axează pe ceea ce piaţa cere: transformatoare şi motoare de mare putere. „La Electroputere se vor construi în continuare motoare electrice, pentru că asta ne cere piaţa, iar la fabrica de locomotive ne ocupăm doar de service pentru locomotive“, a precizat, zilele trecute, directorul executiv al Electroputere, Adrian Dumitriu. El a spus că fabrica ar putea produce, în continuare, locomotive, dar că în regiune nu prea există clienţi solvabili. Directorul Electroputere a precizat că fabrica din Craiova nu mai poate lucra cu CFR, din cauză că este un client rău-platnic şi că situaţia este identică în această regiune a Europei, în ceea ce priveşte căile ferate. Dumitriu a lăsat să se înţeleagă faptul că Electroputere îşi selectează clienţii şi se axează pe cei care plătesc, respectiv pe domeniile pe care piaţa le cere.
O veste îmbucurătoare pentru piaţa de motoare
În prezent, compania vrea să intre pe piaţa din Arabia Saudită şi să se menţină în afaceri în top, pe piaţa motoarelor şi a transformatoarelor. Electro va produce motoare de mare putere şi, în acest domeniu, se pare că este în topul producătorilor. „Electroputere este cel mai puternic producător de motoare electrice din Europa de Sud-Est“, a spus Adrian Dumitriu. Compania realizează anul acesta o cifră de afaceri de 40 de milioane de euro numai din producţie, exceptând vânzarea celor 12 hectare de teren, perfectată zilele trecute (cu dezvoltatorul care aduce în Craiova hipermarketul Auchan), tranzacţie care a fost de 37,2 milioane de euro.
La Electro mai muncesc 1.750 de oameni, faţă de 15.000, câţi erau în perioada comunistă.