8.4 C
Craiova
joi, 21 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriTaxa auto retrimite limuzinele în Occident

Taxa auto retrimite limuzinele în Occident

În România, timbrul de mediu i-ar costa pe proprietari până la 7.000 euro, în timp ce în Germania s-ar ridica la 300 – 400 euro
Dealerii auto care se ocupă de astfel de afaceri percep maximum 1.500 euro, cu tot cu certificatul de conformitate, traduceri şi transport
Singurele condiţii sunt ca autovehiculele să aibă până în 50.000 km la bord şi o capacitate cilindrică mare, de peste 3.000 cmc.

Valoarea mare a timbrului de mediu ce trebuie plătită la înmatricularea maşinilor în România a lansat o nouă afacere în ţara noastră, menită să aducă profituri semnificative dealerilor auto: aceştia cumpără maşinile neînmatriculate, care au un kilometraj de până în 50.000, cu o capacitate cilindrică de peste 3.000 cmc, şi pentru care taxa de înmatriculare ar fi de 3.000 – 4.000 euro, pentru a le revinde în străinătate.
În opinia dealerilor auto, mult mai rentabilă este revânzarea limuzinelor de lux, Diesel, cu o capacitate de aproximativ 5.000 cmc, pentru care timbrul de mediu în ţara noastră ar costa 6.000 – 7.000 euro, şi care ar putea fi valorificate în alte state membre ale UE cu aproximativ 60.000 – 70.000 euro.
„Avem afaceri în toată ţara. Lumea a început să aibă bani, pentru că schimbă maşinile la 4 – 5 ani şi asta face ca nouă să ne meargă afacerea. Noi cumpărăm orice fel de maşini, şi înmatriculate, şi neînmatriculate. Dacă sunt în stare bună, le revindem, dacă nu, le dezmembrăm. Sunt maşini bune, neînmatriculate în România, pentru care înmatricularea ar costa 3.000 – 4.000 euro, chiar şi 7.000 euro în cazul celor de lux, Diesel. Cine le-ar mai înmatricula la o asemenea taxă? Pe acestea, dacă au până în 50.000 km la bord, şi o capacitate cilindrică mare, de peste 3.000 cmc, le ducem afară. E o afacere rentabilă. Eu sunt om de afaceri şi, ca atare, urmăresc să obţin profit”, a declarat pentru Curierul Naţional Nataniel Stoica, dealer auto.
Întrebat care sunt statele europene de destinaţie a unor astfel de autovehicule, Stoica a precizat că, de obicei, este vorba despre Germania şi Franţa, unde înmatricularea nu depăşeşte câteva sute de euro.
„De cele mai multe ori, aceste maşini neînmatriculate în România, care au o capacitate cilindrică mare, sunt în stare foarte bună şi nu sunt foarte mult rulate, ajung în Germania şi Franţa. Spre exemplu, înmatricularea unei maşini în Germania costă 300 – 400 de euro, cu tot cu certificatul de conformitate, traduceri şi transport, clientul nu plăteşte mai mult de 1.000, maximum 1.500 euro. Este o afacere extrem de rentabilă şi pentru client, pentru că, în România, ar fi plătit o taxă de 6.000- 7.000 euro pentru un Diesel de 5.000 cmc, pe care în Germania l-ar putea vinde cu 60.000 – 70.000 euro. În ceea ce priveşte Franţa, acolo nu sunt taxe de primă înmatriculare. Toate actele ar costa câteva sute de euro”, a completat dealerul auto.

Direcţia Permise: Maşinile din România circulă în Germania în baza unei procuri

Contactaţi telefonic, reprezentanţii Direcţiei Regim Permise de Conducere şi de Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) au spus că, în România, nu există o bază de date a maşinilor luate din ţară şi înmatriculate în alte state membre UE.
„De obicei, maşinile sunt vândute în străinătate şi neradiate din România. Spre exemplu, autorităţile germane contactează pe cele din România pentru a le informa că s-a înmatriculat un autovehicul la ei. Noi căutăm proprietarii din ţară pentru a-i informa, dar unii vin, iar alţii nu. Majoritatea vehiculelor cu capacitate cilindrică mare care sunt înmatriculate în România după 2008 circulă în Germania doar în baza unei procuri”, au spus sursele citate.

În ciuda timbrului de mediu, unii români nu renunţă la maşinile de lux

În primele trei luni din 2014, printre automobilele exclusiviste cumpărate de pe piaţa second-hand se numără Jaguar (24 de unităţi), Chrysler (19), Dodge (14), Maserati (3), Ferrari, GWM, Lincoln şi Rolls Royce (2), Aston Martin şi Bentley (câte un exemplar), conform statisticilor DRPCIV.
Anul trecut însă, cele mai puternice maşini de lux noi cumpărate au costat peste 5 milioane de euro. Printre acestea se numără Lamborghini Aventador – 260.000 de euro, înmatriculat în Bucureşti, un AUDI A8L – 100.000 de euro (Bucureşti), un AUDI S6 Avant – 64.000 euro (Bucureşti), un S7 Sportback – 85.000 de euro (Bucureşti), un Bentley Continental GT V8 – 145.000 de euro (Ilfov), un Mercedes-Benz S500 4Matic – 125.000 de dolari (Braşov), un Ferrari F12 – 447.000 de dolari (Alba), Ferrari 458 – 206.956 € (Braşov).

Timbrul de mediu ţine cont în întregime de emisiile de CO2

Timbrul de mediu a intrat în vigoare la 15 martie 2013 şi este calculat în principal în funcţie de emisia de CO2, luat în calcul în întregime pentru timbru faţă de 30% cât era în trecut, înscrisă în cartea de identitate a maşinii sau documentele de omologare.
Timbrul este plătit o singură dată, la prima înmatriculare pe piaţa din România sau la prima transcriere, dar nu şi în cazul tranzacţiilor civile (moştenire sau partaj).
Cei care au plătit actuala taxă de poluare nu vor mai plăti timbrul de mediu.
Formula de calcul conduce la o creştere în medie de aproximativ 10% a sumei de plată pentru maşinile Euro 4 şi Euro 3 şi o scădere cuprinsă între 60% şi 90% pentru maşinile Euro 2, Euro 1 şi non-euro. Suma de plată va scădea cu 60% pentru Euro 2, cu 80% pentru Euro 1 şi cu 90% pentru non-euro.
Cuantumul taxei pentru maşinile non-euro, Euro 1 şi Euro 2 cu tehnologii mai învechite va fi mai mic decât cel actual, mergându-se pe ideea că aceste maşini au o durată scurtă de funcţionare şi, deci, vor polua pentru un interval mai mic.

Ordonanţa privind timbrul de mediu stabileşte un cuantum diferit pentru maşinile cu motoare pe benzină şi pentru cele cu motorină, având în vedere că emisiile poluante din pulberi sunt mult mai mari în cazul motorinei.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS