Directorul general al Ford România, Zoltan Brassai, susţine că ţara noastră trebuie să demareze în trombă procesul de modernizare al infrastructurii pentru a putea atrage investitori, transmite Adevarul.
Din uzina Ford, 34.000 de autoturisme au fost transportate anul trecut de la Craiova pe calea ferată, iar restul până la 68.000, pe şosea. „Transportul cel mai ieftin este pe apă. Noi avem nevoie de un drum bun până la portul din Calafat, iar de acolo pe barjă până la Constanţa. Dar este nevoie ca Dunărea să fie curăţată pentru a permite accesul barjelor mari de transport. În prezent astfel de barje nu pot fi utilizate deoarece s-ar împotmoli. Pe locul secund este calea ferată din punctul de vedere al costului şi abia pe locul trei este transportul rutier. Pentru un cost competitiv trebuie să se transporte pe o barjă între 300 şi 500 de maşini. În alte ţări Dunărea este utilizată de constructorii auto pentru transport, la fel cum şi Rinul este utilizat în Germania”, a declarat Zoltan Brassai, directorul general al Ford România.
Ford România a început anul trecut, în luna aprilie, producţia de serie a noului motor EcoBoost de 1,5 litri Motorul ecoBoost. Noul model B-Max, fabricat la uzina Ford din Craiova, s-a vândut mult mai bine decât Dacia Sandero. Fordul oltenesc B-Max a fost cotat cu 5 stele la testele EuroNcap.
Modelul Ford B-Max este produs exclusiv la fabrica Ford de la Craiova şi este disponibil în trei variante de echipare- Ambiente, Trend, Titanium – şi trei motorizări pe benzină şi două diesel. Compania americană a investit la Craiova 880 de milioane de euro. În acest moment aproximativ 4000 de salariaţi îşi desfăşoară activitatea la fabrica Ford din Bănie.