6.2 C
Craiova
duminică, 22 decembrie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriFord mai ține în șomaj tehnic circa 1.600 de angajați. Cum se vinde Ford Puma în Europa

Ford mai ține în șomaj tehnic circa 1.600 de angajați. Cum se vinde Ford Puma în Europa

Producătorul auto din Craiova încă nu a chemat la lucru angajații din tura a treia și de la alte specializări. Aflați ce au răspuns reprezentanții companiei, legat de momentul în care se va relua lucrul în fabrică la întreaga capacitate.

Cererea de mașini noi în Europa nu a revenit la nivelul dinainte de pandemie. Astfel că uzina Ford din Craiova nu lucrează la întreaga capacitate. Deși s-a încheiat starea de urgență de o lună, Ford nu a rechemat toți angajații la muncă. Planurile companiei de reîntregire a producției depind de cererea de pe piață.

În data de 4 mai, Ford a reluat activitatea în uzina din Craiova, într-un singur schimb. Pe măsură ce cererea de mașini în Europa a mai crescut, fabrica auto din Craiova a introdus cel de-al doilea schimb de lucru. Acest lucru s-a întâmplat de pe 18 mai. La data respectivă reveniseră la lucru, în total, în fabrică, 4.700 de angajați, din cei circa 6.300 de angajați ai companiei. Restul de 1.600 de angajați au rămas în șomaj tehnic.

În cele două schimburi, Ford produce la Craiova aproximativ 600 de mașini pe zi, cu unele variații. Ford a informat în luna mai că din volumul zilnic de producție cele mai multe vehicule care ies pe poarta fabricii sunt Ford Puma. În timp ce EcoSport se produce în număr de unități mai mic decât Puma.


Ce se întâmplă cu cei 1.600 de angajați care nu lucrează


Până la această dată, Ford nu a rechemat la muncă toți angajații. Cel de-al treilea schimb încă nu a fost intrudus în uzină. Ford spune că cei aproximativ 1.600 de oameni care nu au reînceput activitatea în uzină vor sta în șomaj tehnci. Ford nu comunică exact până când vor fi ținuți în șomaj tehnic angajații din schimbul al treilea și alții care nu au fost rechemati la lucru până acum.

Producătorul auto nu avansează o dată la care va rechema la lucru tot personalul. Nici nu avansează date despre ce se va întâmplă cu angajații dacă cererea nu își revine la nivelul dinainte de pandemie. Ford comunică doar faptul că va modifică planul de producție în funcție de cererea de pe piață.

„De la reluarea producției la Craiova, din data de 4 mai, Ford România a recurs la un program de muncă în două schimburi. Așa cum am spus, producția va fi reluată gradual, astfel că momentan operăm în două schimburi, atât pentru producția de vehicule, cât și pentru cea de motoare, reintroducerea schimbului trei în planul de producție urmând să fie programată în funcție de nivelul cererii din piață, relevantă pentru produsele Ford”, au precizat reprezentanții companiei.


Care sunt vânzările Ford Puma în Europa, în 2020


GdS a analizat vânzările Ford Puma în Europa, în plină pandemie și înainte de aceasta. Potrivit carsalesbase.com, în luna ianuarie a anului 2020, Ford Puma se vânduse în 6.036 de exemplare. În februarie 2020, vânzările Ford Puma crescuseră la 7.464 de unități.

A fost cea mai bună lună din an ca vânzări, în care Ford Puma începuse să crească pe piața europeană, la puțin timp după lansarea comercială. De altfel, în februarie, Puma abia fusese lansată în unele state europene. În luna martie, vânzările au început să scadă. În Europa se instalase pandemia. În martie au scăzut vânzările la 5.213 unități.

În luna aprilie, când aproape toată Europa a fost închisă în case, vânzările Ford Puma s-au prăbușit. La fel ca în cazul tuturor mărcilor auto. Fabricile auto și-a suspendat atunci activitatea. Abia din mai, industria auto a început să producă. Totuși, în plină pandemie, în luna aprilie europenii au cumpărat 1.820 de vehicule Ford Puma, produse la Craiova.  În mai ar trebui să fie vânzări în creștere, întrucât fabrica din Craiova și-a reluat activitatea. 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS