4.2 C
Craiova
joi, 21 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriCe afaceri au funcționat în pandemie și ce investiții noi apar în Craiova

Ce afaceri au funcționat în pandemie și ce investiții noi apar în Craiova

Există domenii de activitate care au rulat afaceri mari, pe perioada pandemiei. De asemenea, există domenii cu potențial, în care se dezvoltă investiții noi. GdS a efectuat o radiografie a afacerilor din Craiova care au prosperat pe perioada pandemiei.

Domeniul HORECA este un segment din economia locală și națională. Închiderea unităților din domeniul HORECA atrage scăderi ale vânzărilor, în lanț, pe orizontală, la distribuitori și producători de alimente, de băuturi, de diverse produse adiacente și chiar de servicii de curățenie sau curățătorie chimică.


Totuși, în pandemie au existat domenii de activitate cărora le-a sporit cifra de afaceri, respectiv domenii cărora li s-au menținut afacerile la un nivel ridicat, comparabil cu cel dinainte de pandemie.
GdS a efectuat o analiză privind domeniile de activitate care au înregistrat vânzări și pe perioada pandemiei, respectiv domeniile în care s-au făcut investiții în pandemie.
De departe, firmele din industrie au lucrat aproape tot timpul, semn că au avut comenzi.

Au lucrat intens firmele de curierat și cei care livrează la domiciliu

Firmele de catering și unitățile alimentare care livrează la domiciliu au avut activitate în pandemie. Și încă mai au. În cazul firmelor de curierat chiar s-au făcut angajări de personal în acest an. Firmele de catering și unele restaurante livrează la domiciliul clienților.
Și serviciile specializate pe livrarea generalistă de produse alimentare sau nealimentare la domiciliul clienților au avut de câștigat. Unele persoane comandă online și alte produse, fără a se mai deplasa la supermarketuri sau la magazine. Sau comandă mâncare, la distanță, de la diverse unități din oraș.
Și pariurile sportive au clienți fideli, inclusiv în pandemie. Dacă sunt ompetiții sportive, atunci și casele de pariuri au clienți.

Au câștigat firmele care au pariat pe vânzări online

În general, foarte multe vânzări de produse s-au mutat online. Cu o publicitate agresivă sau nu, magazinele virtuale au adus beneficii celor care au avut inițiativa să se mute în online. Nu toți cei care vând online au câștiguri semnificative. Însă sunt firme care vând mai mult la distanță, decât dacă ar ține deschis un magazin în formă fizică, pentru care ar plăti chirie, utilități și mai mulți angajați.


În cazul vânzărilor online, cei care fac cunoscute produsele cât mai multor potențiali clienți ar putea avea șanse de vânzări mai mari. Acum concurență este mai mare… în mediul online. Câștigă cine se poziționează mai aproape de nevoile clienților.

Serviciile medicale din mediul privat au avut de câștigat

În general, firmele private ce activează în domeniul sănătății au avut de câștigat, în pandemie. Și unele încă mai au avantajul clienților multipli. Firmele de distribuție de medicamente specifice pandemiei pentru spitalele cu pacienți cu COVID, precum și farmaciile care au vândut medicamente de profil au avut fluxuri bănești importante. Unele farmacii nu au mai vândut că anul trecut, în special anumite grupe de medicamente, care nu au mai avut căutare în pandemie. Dar altele au livrat stocuri importante de medicamente în piață, stocuri care le-au adus venituri substanțiale și profituri.


Un alt domeniu de activitate în care au circulat fluxurile financiare în pandemie este cel al serviciilor medicale din domeniul privat. În special clinicile private care și-au achiziționat aparatură specială pentru testarea COVID-19 (teste PCR sau antigen) au avut de câștigat. Testele pentru depistarea COVID de la clinicile private din Craiova costă între 280 și 440 de lei. Rezultă o medie de 360 de lei pentru un test. Dacă presupunem că într-o singură zi se testează la privat 200 de craioveni, aceștia plătesc, în medie, o suma totală de 72.000 de lei pentru respectivele teste. Suma se împarte la clinicile private care testează pacienți pentru COVID.


Și spitalele private au avut clienți în perioada aceasta. Pe perioada în care spitalele de stat sunt ocupate, în special, cu pacienți cu COVID, mulți dintre cei care au bani și au avut nevoie de intervenții chirurgicale le-au efectuat în clinici private.
Centrele private de vârstnici și de îngrijiri paleative sunt încărcate la capacitate cu clienți, ceea ce înseamnă că astfel de servicii sunt la mare căutare.

Investiție de 1,2 milioane de euro, în pandemie, la Craiova

Unele firme locale investesc în plină pandemie și își dezvoltă rețeaua de produse și servicii. Ideea dezvoltării afacerii, pentru a cuceri piețe noi, este adoptată și de Azalis SRL, care construiește o nouă stație de carburanți pe Bulevardul Nicolae Romanescu din Craiova.
“Era o necesitate apariția stației de corburanti, în zona respectivă, adică pe Bulevardul Romanescu, la nr. 80. Semnale privind cererea erau de la locuitorii și de la firmele din zonă, acel bulevard asigurând ieșirea din Craiova spre sudul județului. Este cea de-a opta stație de carburanți pe care o dezvoltă Azalis, în parteneriat cu Rompetrol. Terenul l-am achiziționat cu doi ani în urmă, dar atâta a durat autorizarea acestei investiții. Va fi cea mai mare și mai modernă stație de carburanți din Oltenia și poate chiar din țară”, a declarat directorul general al Azalis, Cristi Berceanu.

Valoarea totală a investiției în benzinăria aflată în construcție este de 1,2 milioane de euro, fără valoarea terenului (600.000 de euro). La noua benzinărie vor fi șase posturi (pompe), deci se vor putea alimenta șase mașini simultan și se vor comercializa toate tipurile de carburanți. Va exista și o stație de GPL, o pompă separată pentru aditivul AdBlue, o spălătorie self-service unde pot fi spălate simultan cinci autovehicule, plus un magazin cu o suprafață de 250 mp.

Vor fi create 18 locuri de muncă


Investiția Azalis de pe Bulevardul Romanescu va crea 18 locuri de muncă. “Am început deja selecția personalului. Cu bucurie constat că, dacă acum un an era criză de personal, la ora actuală avem peste 100 de CV-uri din care putem să selectăm angajații necesari. Apoi, întregul personal va urma cursuri de pregătire și autorizare”, a precizat, pentru GdS, directorul general al Azalis.


Investiția de 1,2 milioane de euro va fi finalizată și se va deschide publicului în luna decembrie a acestui an.
Întrebat de redactorul GdS cum este cererea de combustibil pe perioada pandemiei, Cristi Berceanu a precizat că doar primele trei luni de pandemie au fost în scădere. Însă din iunie, cererea de combustibil și-a revenit la nivelul de dinainte de criză. Chiar s-au înregistrat ușoare creșteri ale vânzărilor de carburanți în lunile de vară, când populația s-a deplasat mai mult cu autovehiculele (inclusiv în scop de turism intern), iar firmele au accentuat livrările de bunuri la domiciliul clienților. Potrivit investitorului citat, acest trend de consum de combustibilse menține și pe perioada toamnei.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS