Criza de semiconductori de la nivel global afectează și producția de autovehicule și de motoare de la Craiova.
Producătorul auto din Craiova oprește temporar producția din cauza crizei de componente auto, care afectează mai mulți producători.
De data aceasta, Ford trimite în șomaj tehnic muncitorii dintr-un schimb de lucru pe o perioadă de aproape o lună. Mai exact, de pe 26 aprilie până pe 21 mai. La finalul lunii aprilie și începutul lunii mai, Ford suspendă producția de autovehicule, la Craiova, pentru șase zile. Producția de motoare se suspendă pentru 10 zile. Calendarul opririlor temporare de producție a fost anunțat de reprezentanții Ford.
“Ca urmare a problemei aprovizionării cu semiconductori, care afectează o mare parte din industria auto globală, în perioada 26 aprilie- 21 mai, Secția de Producție Vehicule de la Ford Craiova va opera în două schimburi (în loc de trei).
În plus, estimăm în acest moment 6 zile fără producție de vehicule, în data de 29 aprilie, respectiv în perioada 10- 14 mai, precum și 10 zile fără producție de motoare, în perioada 26 aprilie- 14 mai.
Continuăm totodată să prioritizăm configurațiile cheie de vehicule, gestionând în mod eficient volumele noastre alocate de semiconductori”, a declarat Ana Maria Timiș, director de comunicare al Ford România.
Cum vor fi plătiți angajații pe durata șomajului tehnic
La uzina Ford din Craiova activează peste 6.000 de angajați. Dintre acestia, cei mai mulți lucrează la Secția de Producție Vehicule. După calculele noastre, circa 1.000 de angajați dintr-un schimb de lucru ar urma să fie trimiși în șomaj tehnic pentru aproape o lună.
“În perioada zilelor fără producție, angajații de la Ford Craiova afectați de această situație, vor fi plătiți în conformitate cu acordurile companiei cu sindicatele locale și cu prevederile legale în vigoare.
La nivel global, Ford monitorizează îndeaproape situația și ajustează programele de producție pentru a minimiza efectul asupra angajaților, furnizorilor, clienților și dealerilor noștri din întreaga Europă”, a mai precizat directorul de comunicare al Ford România.
Potrivit unor surse, angajații Ford ar urma să fie plătiți cu 78% din salariul brut pe perioada suspendării producției.
A mai fost o oprire temporara de productie in februarie
Ford produce la Craiova autovehiculele Ford Puma și EcoSport, precum și motorul EcoBoost de 1.0 litri.
Criza de semiconductori de la nivel mondial afectează întreaga producție de vehicule. Și uzina Dacia a anunțat opriri temporare de producție. Și Ford a mai sistat producția la Craiova pentru 8 zile, începând cu 26 februarie.
Potrivit informațiilor GdS, fabrica Ford din Craiova și fabrica Ford di Köln, Germania, ar putea fi cel mai puțin afectate de criza de semiconductori. La aceste uzine întreruperile de producție anunțate sunt de 6-10 zile. Pe când alte uzine din industria auto au întreruperi de producție chiar și de 20 de zile.