3.4 C
Craiova
vineri, 22 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriCampania de consultaţii gratuite a Spitalului MaDonna Maria, un serios semnal de alarmă: Cancere confirmate şi procent imens de infecţii

Campania de consultaţii gratuite a Spitalului MaDonna Maria, un serios semnal de alarmă: Cancere confirmate şi procent imens de infecţii

244 de paciente care au beneficiat de consultaţii ginecologice, o rată a infecţiilor vaginale imensă, două cazuri de cancer confirmate şi mai multe cazuri cu suspiciune. Acestea sunt rezultatele concrete ale campaniei „Sunt femeie! Şi am grijă de mine”, derulată de Spitalul MaDonna Maria din Craiova şi ajunsă anul acesta la a doua ediţie.

Campanie de consultaţii gratuite unică la nivel naţional

Campania iniţiată de MaDonna Maria este unică la nivel naţional. Pe lângă succesul de care s-a bucurat încă de anul trecut, aceasta este un important semnal de alarmă cu privire la importanţa crucială a consultaţiilor ginecologice periodice, care pot salva realmente vieţi.

“Campania noastră constă în oferirea de consultatii ginecologice gratuite şi recoltare de analize specifice pentru toate femeile, pe toată durata lunii martie, dedicată Femeii. Sute de femei au luat parte la această campanie la fiecare ediţie. Ne bucură enorm că au fost femei care au revenit anul acesta, după ce au beneficiat şi anul trecut de campania noastră. Acest lucru înseamnă că le-a intrat în reflex controlul şi au înţeles importanţa sa. Iar acest lucru este cea mai mare răsplată pentru noi!”, a transmis Alexandra Preda, managerul Spitalului MaDonna Maria.

Cifrele din acest an, un serios semnal de alarmă

Campania din acest an a însemnat, în cifre, 244 de prezentări unice, 196 de infecţii vaginale depistate din primă intenţie, două cazuri confirmate de cancer şi 17 paciente care necesită investigaţii suplimentare.

“Rata de infecţie este de peste 80%. Anul trecut am avut o rată a infecţiilor de 82%. Este enorm. Această situaţie ne arată cât de important este să ne implicăm în campanii de conştientizare. Campania noastră este o campanie de educare, conştientizare şi diagnosticare a posibilelor infecţii feminine. Încercăm să anulăm efectele automedicaţiei şi teama de a merge la medic. În România, rata cancerului de col uterin este una alarmantă. Şi cum cancerul nu doare, femeile au tendinţa să amâne acest gen de consultaţii uneori pe termen nedefinit”, a adăugat Alexandra Preda.

Unele paciente au fost ultima dată la ginecolog în urmă cu 20 sau 30 de ani

Aceasta a precizat că medicii de la MaDonna Maria au întâlnit, în cadrul acestei campanii, paciente care nu mai trecuseră pragul medicului ginecolog de 15, 20 sau chiar 30 de ani. Sau paciente care nu fuseseră niciodată la ginecolog, deşi aveau peste 25 de ani.

“Pentru a beneficia de campania noastră, tot ce trebuie să facă o femeie este să-şi manifeste intenţia printr-o programare telefonică efectuată în luna februarie. Apoi, să se prezinte la noi cu buletinul. Nu există niciun cost ascuns, totul este gratuit. Fiecare femeie ar trebui să ştie că măcar o dată pe an trebuie să ajungă la medicul ei ginecolog pentru un control de rutină şi efectuarea de analize minime. Preventia salvează vieţi. O mamă, o soţie, o soră, o prietenă sănătoasă sunt tot ce ne dorim!” a transmis echipa MaDonna Maria Craiova.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS