0.6 C
Craiova
marți, 26 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriProiect Erasmus pentru combaterea abadonului şcolar, la Liceul „GEORGE ST. MARINCU” din Poiana Mare

Proiect Erasmus pentru combaterea abadonului şcolar, la Liceul „GEORGE ST. MARINCU” din Poiana Mare

Liceul teoretic „GEORGE ST. MARINCU” din Poiana Mare încheie un proiect Erasmus+ cu scopul reducerii abandonului şcolar şi a creşterii motivaţiei elevilor.

Într-o ţară în care riscul abandonului şcolar este în continuare un fenomen îngrijorător, proiecte pentru combaterea acestuia în mediul rural sunt extrem de importante pentru schimbarea cifrelor şi pentru asigurarea unui viitor mai bun pentru generaţii întregi de copii.

„În perioada 01.10.2022-31.03.2024, la nivelul Liceului Teoretic „George St. Marincu”, Poiana Mare, Dolj, s-a desfășurat proiectul Erasmus+ „Școala este pentru toți” cu numărul de referință 2022-1-RO01-KA122-SCH-000075603.
Proiectul a răspuns nevoii de formare continuă a cadrelor didactice și dorinței acestora de a prezenta informațiile într-un mod inovator, aliniat tendințelor sistemelor de educație performante din Europa. Obiectivele proiectului au vizat, în principal, îmbunătățirea stării de bine în comunitatea școlară și diminuarea ratei de abandon la nivelul unității școlare”, a transmis echipa unităţii de învăţământ.

18 profesori au descoperit modele de bună practică în Malta, Spania şi Portugalia

În cadrul proiectului s-au derulat 3 mobilități ale personalului didactic (Malta, Spania și Portugalia), care au implicat 18 cadre profesori. Profesorii participanţi și-au dezvoltat competențele privind aplicarea educației nonformale, cu scopul de a îmbunătăți motivația elevilor și de a combate fenomenul abandonului școlar.

Activitățile din perioada cursurilor au fost diseminate la nivelul liceului după fiecare deplasare, iar feedback-ul profesorilor din cadrul unității școlare a fost excepțional, transmit coordonatorii proiectului. De asemenea, schimbul de experiențe și practicile interculturale au condus la un proces de învățare cooperant și colaborativ, cu accent pe creativitate și inovație.
Efectul acestor mobilități este notabil, consideră echipa Liceului Teoretic „George ST Marincu”. Experienţa din cele trei ţări a contribuit la dezvoltarea empatiei, atât în rândul profesorilor, cât și în cel al elevilor, la diminuarea bullying-ului în mediul școlar și scăderea ratei de abandon la nivelul școlii.

Proiectul a condus la creşterea gradului de toleranţă în rândul elevilor

Munca susținută a cadrelor didactice la orele de curs și în activitățile nonformale s-a conturat prin obținerea unor rezultate bune la examenele naționale în anul școlar trecut, observându-se un progres remarcabil în acest sens, dar și prin formarea unor comportamente tolerante în rândul elevilor.

„Cu ajutorul metodelor învățate în cadrul cursurilor de perfecționare, școala a reușit să stabilească o legătură stransă între elevii cu CES și restul colectivelor claselor”, au precizat reprezentanţii unităţii de învăţământ.

În plus, acceptarea și înțelegerea manifestărilor culturale și sociale ale elevilor ce aparțin altor etnii au fost mai ușor de asimulat de către ceilalți.

Provider-ul de curs Edu2grow a pus la dispoziția participanților cursurile („Spice up formal education”; „Creativity and interculturality” și „Harmony and learning”) și logistica necesară. desfășurării acestora.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS