0.6 C
Craiova
luni, 23 decembrie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriBugete mai mari pentru vacanțele din această vară. Care sunt destinațiile-vedetă

Bugete mai mari pentru vacanțele din această vară. Care sunt destinațiile-vedetă

Pentru această vară, românii au alocat bugete mai mari față de anul trecut.

Conform studiului Piața de Turism – Vacanța de vară 2024, realizat de MKOR București, 4 din 10 români alocă un buget mai mare cu 40% față de anul trecut.

Managerul unei agenții de turism de pe plan local spune că a constatat, per total, o creștere a mediei pe rezervare cu 15% față de sezonul 2023.

Durata medie a sejurului pentru acest sezon este de 7 zile, iar 61% dintre turiști aleg destinații recurente, transmite MKOR. Studiul companiei, realizat prima dată în 2017, oferă perspective valoroase asupra tendințelor și preferințelor de călătorie ale românilor.

Interesul pentru vacanțele de vară este similar cu cel din 2017, iar lunile iulie (33%) și august (37%) rămân preferatele românilor pentru concedii. Destinațiile locale sunt la fel de căutate precum cele internaționale, reflectând dorința de a explora atât atracțiile locale, cât și pe cele internaționale.

Românii consideră vacanțele o prioritate

Deși 20% dintre români declară că merg în vacanță mai rar de o dată pe an, din motive financiare, majoritatea consideră vacanțele o prioritate și își planifică concediile pentru a se bucura de experiențe memorabile alături de cei dragi.

Turistul român are un profil destul de conservator

Românii sunt conservatori în alegerea destinațiilor de vacanță: 6 din 10 respondenți aleg să revină în locații pe care le-au mai vizitat, cu o medie de 3 vizite în aceeași destinație. Generațiile Z și X se remarcă printr-o tendință mai pronunțată de a explora noi destinații.

În această vară, românii vor călători atât în țară, cât și în străinătate. Litoralul românesc îi atrage pe aproape jumătate dintre cei care aleg să rămână în țară (44%), mai ales Constanța și Mamaia.

Turismul urban este o opțiune pentru 1 din 5 respondenți, iar zonele cu specific tradițional, precum Bucovina și Moldova, sunt căutate de 14% dintre români. Muntele îi atrage pe doar 10% dintre turiști.

Dintre destinațiile internaționale, Grecia continuă să fie este cea mai căutată (31%), urmată de Bulgaria (16%), Italia (14%) și Turcia (13%).

Ce caută turiștii atunci când își aleg pachetele de vacanță

Explorarea obiectivelor turistice este cel mai important criteriu în alegerea destinației de vacanță pentru 1 din 4 patru respondenți. Topul este completat de preț (18%), peisaj și aerul curat (15%), și destinația prietenoasă pentru copii (10%).

Lunile preferate pentru vacanțele de vară sunt iulie (33%) și august (38%), vârful de sezon fiind concentrat în aceste perioade. Părinții își planifică vacanțele în funcție de vacanțele școlare ale copiilor și optează mai mult pentru începutul sau finalul verii.

Vacanțele de maxim o săptămână (4-7 zile) sunt preferate de 60% dintre respondenți. Circuitele devin tot mai populare. Astfel, 3 din 10 turiști români plănuiesc sejururi de 8-14 zile.

Majoritatea românilor călătoresc în grupuri mici: 45% vor pleca în vacanță cu o altă persoană, iar 21% aleg să călătorească în grupuri de trei persoane.

Bugetele românilor pentru vacanța de vară 2024

Bugetul mediu alocat pentru vacanța de vară din acest an este de aproximativ 1.000 de euro, similar cu cel din vara lui 2017. Totuși, 4 din 10 respondenți estimează că vor cheltui peste această sumă pentru concediul planificat. Persoanele cu vârste cuprinse între 28-43 ani, bărbații și locuitorii din zonele centrale și vestice ale țării tind să aloce bugete mai mari pentru vacanță.

Ponderea celor care au alocat un buget mai mare pentru vacanța de vară din 2024, comparativ cu anul trecut, a crescut față de 2017. Astfel, 43% dintre respondenți (față de 32% în 2017) estimează o creștere a bugetului față de anul trecut, cu o medie a creșterii de 40%.

Cum arată opțiunile de vacanță pentru turiștii din Oltenia

Destinațiile aflate în topul alegerilor pe plan național se remarcă și pe plan local. Stefan Joos, managerul companiei TUI Travel Center, spune că Turcia și Grecia sunt favoritele turiștilor, deși clienții din Oltenia devin din ce în ce mai interesați de noutățile apărute pe plan turistic. Opțiunile lor sunt, însă, limitate în contextul lipsei unei oferte mai generoase de zboruri, aceștia fiind dispuși în general să plece în călătorie din Craiova sau cât mai aproape de casă.

Ce elemente contează în decizia finală a clientului care achiziționează pachete turistice

„Pentru anul 2024, se remarcă în continuare Turcia și Grecia ca destinații preferate pentru vacanțele de familie (în special dacă sunt și copii). Însă observăm un interes în creștere pentru destinații exotice, cum ar fi: Maldive, Mauritius, Zanzibar, Thailanda, Bali, Dubai sau Republica Dominicană.

Comportamentul clienților este într-o continuă schimbare, iar acest lucru imbraca mai multe aspecte. De la achiziție până la alegerea destinației sau chiar a hotelului preferat pentru vacanță. Important poate fi pentru ei și locul de plecare, tipul de transfer sau chiar camerele. Toate sunt aspecte care influențează direct sau indirect decizia privind vacanța familiei sau a cuplurilor. Paradoxal, de foarte multe ori, clientii se bazează doar pe preț când fac achiziția vacanței, dar în realitate ei își doresc valoare (adică servicii bune și complete) și uneori sacrifică valoarea de dragul prețului”, spune Stefan Joos.

Oltenii, interesați de noutățile apărute pe piața turistică, dar limitați de opțiunile disponibile

Oltenii sunt interesați, în general, de noutățile apărute pe piața ofertelor de turism, însă de multe ori se văd limitați de opțiunile de transport, înturcît sunt, în mare măsură, dispuși să plece în călătorie din Craiova sau cât mai aproape de casă.

„Acest lucru poate avea uneori limitări. Opțiunile dintr-un aeroport mai mare, cum ar fi Otopeni, sunt multiple și deschid accesul către mult mai multe destinații de vacanță”, menționează Joos.

Bugetul pentru vacanță, dependent de mai mulți factori

În privința bugetului pe care sunt dispuși oltenii să îl aloce pentru vacanță, managerul agenției TUI spune că se remarcă o creștere medie de 15% per rezervare față de anul trecut, însă bugetele sunt, în general, dependente de foarte mulți factori.

„Lucrurile diferă în funcție de număr de persoane, destinație, hotel, servicii incluse, dar pot spune că se observă o creștere a mediei per rezervare cu 15% față de sezonul 2023. Evident, această creștere vine și din majorările de tarife pe care fiecare destinație le-a aplicat în acest an, dar și din dorința clientului de a plăti pentru valoare. Însă, într-un final, vacanța este este un „produs personal”, o experiență, o amintire, un timp de calitate petrecut cu cei dragi pentru a ne reîncărca, fiecare, cu energia de care avem nevoie în activitățile curente, iar pentru acest lucru mulți clienți muncesc tot anul”, precizează Stefan Joos.

Acesta le recomandă turiștilor să fie atenți la seriozitatea operatorului când aleg un pachet turistic pentru că de acest lucru depind o mulțime de factori care fac diferența între o vacanță relaxată și una plină de probleme.

„Informarea completă asupra destinației și a hotelului este de dorit înainte de a efectua rezervările, iar în acest sens agenții se deplasează în diverse locuri pentru a avea o experiență personală și pentru a putea face recomandări în cunoștință de cauză. Cunoașterea nevoilor și dorințelor clientului este de asemenea un aspect ce poate face diferența, iar pentru acest lucru discuția cu consultanții este foarte importantă”.

CITEŞTE ŞI: ZESTY Business Consulting: Doi sociologi cu experienţă în branding peste hotare creează succesul de la firul ierbii – “Marketingul nu înseamnă doar postări de social media”

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS