3.4 C
Craiova
sâmbătă, 28 decembrie, 2024
Știri de ultima orăMagazinAutoJurnal de bord al Echipei Ford: Noul Transit TOURNEO COURIER cucerește Podișul ANATOLIEI

Jurnal de bord al Echipei Ford: Noul Transit TOURNEO COURIER cucerește Podișul ANATOLIEI

La un an de la aventura prin Balcani cu Ford Ranger Raptor, echipa Ford PlusAuto revine cu o pagină de jurnal, tipic oltenesc, privind o nouă provocare: o incursiune în Anatolia cu Ford Transit Tourneo Courier, mașină produsă chiar la fabrica Ford din Craiova.

Muică, ce repede trecu 1 an de cand fuserăm plecați prin Balcani cu Raptorul și gata ajunserăm și în Turcia. De data aceasta cu Ford Transit TOURNEO COURIER, mașina plamadită, dospită și coaptă în inima Olteniei la Craiova. Va prinserăți de ce in Turcia! Că acolo fu facut primul model de TOURNEO COURIER și acum ne întorserăm cu a noastră, cea oltenească, la ei. Și olteanul, dacă nu se lauda o țâră, nu se poate!

Plecarăm cu 2 mașini, una manuală și una automată, fiecare cu 125 de cai dați de motorul supercunoscut de 1 litru Ecoboost. Știți voi, acela premiat vreo 10 ani la rând ca cel mai bun motor dintre toate care există. Și să nu vă mai aud că e mic, că nu trage, că nu face, că a dus fiecare mașină câte 4 olteni cu papornițe, cu frigider, cu aragaz și alte hangarale vreo 5300 de km până la Marea Mediterană și înapoi și până la vreo 1700 m altitudine prin munți.
Trecurăm prin Istanbul cu viteză (ne-au și prins de vreo 2 ori, știți voi cine) și primul punct de interes fu Rainbow Mountains. Vă recomand cu siguranță și cu tărie să veniți, vă puteți distra de minune într-un mediu plin de culoare și liniște și puteți face fotografii excelente la apus.

Apoi o luarăm prin Phrygian Valley, acolo unde încă se mai găsesc și poți descoperi rămășițele orașelor antice vechi de peste 3000 de ani. De aici urcarăm pe un drum de macadam până pe la 1771 m (așa arăta navigația de la sistemul Sync 4 standard de la Tourneo Courier) ca să coborâm într-o superbă poiană de munte, cu izvor rece, iarbă verde, vaci cu talange unde ne puserăm imediat tabăra de corturi, grătar, mese, scaune etc. Relaxare totală într-un asemenea decor. Nu că am fi fost obosiți după câteva sute de kilometri de condus, plimbări pe la diverse situri pe temperaturi de 35-36 de grade, dar să stai cu picioarele în apă și cu o bere răcită corespunzător și un grătar sfâraind chiar este relaxare. Una din cel vreo 4 nopti de off-camping din această deplasare.

Tourneo Courier îți oferă un spațiu mai mult decât generos pentru 4 bărbați, cu spații de depozitare prin fiece ușă (în spate culisabile, pe fiecare parte), un raft mare deasupra locurilor din față, cotiere, consolă cu mufe USB, USB C, brichetă, alt USB pentru locurile din spate, iar la portbagaj bagi lejer un europalet de marfă (120/80 cm).
Cappadocia este de poveste, cu orașe antice subterane (peste 100 din care 37 situri se vizitează), cu baloane multe și colorate, am numărat peste 150 dimineața, la 4, atunci când se ridică, cu hoteluri și pensiuni tradiționale construite în roca neerodată a dealurilor. Aici am poposit într-un camping luxos cu piscină, dușuri, toalete impecabile, sală de mese și masini de spălat de îți venea sa te muți acolo.

Tourneo Courier s-a strecurat foarte bine pe străduțele înguste din micile localităti, pline de istorie, de frumos și bineînțeles de mulți turiști. Și de fiecare dată când trebuia sa mai cedezi o trecere, te întâlneai ba cu un Ford Transit, ba cu Ranger Raptor, ba cu un Transit Connect. Să nu uităm că Ford cu Otosan împreună au în Turcia vreo 3-4 fabrici și sunt bine reprezentați în piață.
Podișul Anatoliei este mare, mare rău de tot: văi lungi de sute de kilometri la altitudini și de peste 1000 de metri, dealuri și munți cu vârfuri de peste 2000 și 3000 de metri, cu pasuri de trecere la 1500-1700 metri altitudine, cu drumuri de asfalt pentru orice fel de mașină sau de macadam pentru cei pasionați. Autostrăzile nu lipsesc nici ele, iar sistemul de plată electronic HGS al acestora și al podurilor de la Istanbul sau Çanakkale ne-au scos din buzunar de vreo 60 euro per mașină.

Cele mai bune aplicații au fost Google Maps, urmată de Mapy.cz si Maps.me. Waze-ul nu are adepți mulți in Turcia și ca atare l-am folosit numai pe autostrăzi. Netul a venit pe canal de telefonie DIGI cu 1 euro/Gb.

Cei 2 TOURNEO COURIER Titanium 1l 125 cp M6 si celalalt Active Titanium 1l 125 cp A7 au mâncat jar, cum se spune prin povești. Supuși la greutate, viteză pe autostrăzi (140km/h), urcușuri și coborâri pe macadam, au făcut față și nu au cerut prea mult (consum mediu de cca 8,6 l/100km pe cei 5000 de km). La cel cu cutie automată, treapta L făcea să fie mai ușor de urcat rampele, respectiv îi dădea un cuplu mai bun la o turație mai mare.

Am ajuns și la mare jos de la Adana (aproape de granița cu Arabia Saudită) prin Alanya la Antalya, unde am descoperit o noutate: multe campinguri (și chiar unele stațiuni mai mici) sunt numai pentru familii și numai pentru turiștii turci. Așa că a trebuit să căutam alte locuri de campare mai prietenoase cu 8 olteni europeni. Aici, la Marea Mediterană, temperaturile la început de iunie au fost de 40-42 grade, iar noaptea nu scădeau sub 28, astfel ca ne răcoream cu gândul la poiana cu iarbă verde și apa de izvor rece de la munte.

Ca și în Balcani, plăcintele calde mâncate dimineața cu ayranul sărat specfic turcesc făceau să pornim mai ușor la o nouă călătorie spre un nou canion, un nou lac sau alt loc încărcat cu istorie de mii de ani. Legumele proaspete și carnea cumpărate în fiecare dimineață de la aprozarele si măcelariile din micile localități prin care am trecut au alt gust, mai bun, mai autentic de ceea ce noi cumpărăm din piața din Romania. Se pare că turcii opresc pentru ei ce e mai bun și trimit in România tot ce e cu chimicale.
“Micro-tribul” FordPLUSAUTO s-a schimbat și anul acesta, dar spiritul celor cu experiență în overlanding face ca atmosfera sa fie relaxantă, vibrantă în anumite momente, totul pentru o nouă provocare oricare ar fi ea: condusul mașinilor, un traseu de trekking, ce punem pe masă la cină, locul de campare,etc.

PS. unii au cumpărat suveniruri din benzinăriile de pe drumul de întoarcere :)))!

Împreună cu voi, accelerăm spre viitor!

Mircea Nistor – director general, mare pasionat de overlanding
Adrian Mărășescu – director vânzări, organizator și bucătar șef al expedițiilor
Constantin Furnică – șef service, responsabil cu entertainment-ul
Răzvan Iancu – director vânzari fordrulate.ro, șofer ”batman, batman”
Dan Becheru – inginer proiectant, omul bun la toate 
Alexander Albu – inginer service, tânărul aspirant 
Lucian Trușcă –  director Trendix,  DJ-ul de mașină
Ionuț Cernea – specialist piese, cel linistit

Pentru oferta detaliată, accesați https://www.fordplusauto.ro/stoc?stare=new&model=transit-courier                                       

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS