3.7 C
Craiova
luni, 23 decembrie, 2024
Știri de ultima orăAdvertorialeŞcoala Anghelos, locul unde învăţarea capătă sens şi elevii sunt pregătiţi pentru o viaţă independentă

Şcoala Anghelos, locul unde învăţarea capătă sens şi elevii sunt pregătiţi pentru o viaţă independentă

Deplasare la piaţă, cu lista de cumpărături, pentru târgul de toamnă, în cadrul modulului de educaţie financiară sau lecţii despre univers la Planetariu. Sunt doar două exemple de activităţi inedite prin care elevii Şcolii Anghelos descoperă lumea.

Şcoala Anghelos şi-a primit întâia generaţie de elevi în anul 2023, fiind autorizată ARACIP în anul 2022 pentru ciclul primar. Echipa propune o alternativă educaţională privată care să integreze atât elementele din curriculumul naţional, cât şi elemente de educaţie nonformală, într-un mediu în care accentul este pus pe dezvoltarea abilităţilor de viaţă independentă şi experienţele practice de învăţare.

O şcoală care combină elementele de curriculum naţional cu activităţi practice

Sursa de inspiraţie pentru acest proiect au fost chiar copiii familiei Stănulică, fondatorii Școlii Anghelos.

“Iniţiativa s-a dezvoltat ca urmare a unor întrebări pe care ni le-am pus cu privire la cum putem face un alt fel de educaţie pentru copiii noştri, fiind mult inspirată din experienţa educaţiei celor doi copii pe care îi avem, dar şi ancorată în cunoaşterea sistemului de educaţie din România, prin proiectele sociale şi educative în care atât eu, cât şi soţia mea am fost implicaţi de-a lungul timpului”, povesteşte Adrian Stănulică.

“În urmă cu şapte ani, soţia mea a înfiinţat un program de tip afterschool în care şi-a propus să integreze anumite principii şi valori educaţionale. Însă, după un timp, şi-a dat seama că acest program nu îi permite să facă lucrurile atât de bine pe cât şi-ar fi dorit, procesul educaţional fiind incomplet”, mai spune acesta.

Le arătăm că învăţarea are sens”

Astfel, cei doi au început să creioneze proiectul unei şcoli structurate pe curriculum românesc, care integrează şi metode alternative, în special din educaţia de tip Montessori”.

“Încercăm ca tot programul educaţional să fie un cumul de experienţe practice de învăţare pentru copii, astfel încât ei să-şi dezvolte atât cunoştinţe, cât şi abilităţi de viaţă independentă. Şi, totodată, să le arătăm că învăţarea are sens, cultivându-le interesul, curiozitatea şi entuziasmul pentru a învăţa”.

Cum arată o zi la Anghelos

La Anghelos, copiii sunt încurajaţi să se exprime liber, să înveţe să îşi dezvolte şi să formuleze argumente pentru punctele lor de vedere. Programul este unul de tip full-day. Copiii încep orele de la 8:00, prima parte a zilei fiind dedicată programului standard, conform curriculum. Ziua este deschisă de un moment de “conectare”, când îşi împărtăşesc emoţii şi stări înainte de începerea orelor.

“Punem mare accent pe petrecerea timpului în aer liber, joc şi activităţi de tip outdoor. Avem o curte generoasă, care ne permite acest lucru”, menţionează echipa.

La ora 12:00, servesc prânzul împreună cu profesorii şi personalul şcolii, după care au sesiuni de consolidare a noţiunilor din prima parte a zilei, pentru că nu primesc teme acasă. “Cultivăm însă responsabilitatea lor pentru sarcini şcolare prin anumite proiecte de weekend”, precizează Adrian Stănulică.

După 14:30 învăţătoarea se retrage din programul educativ, iar copiii rămân cu un alt dascăl, responsabil de activităţile de educaţie nonformală şi care dezvoltă zilnic cu ei anumite ateliere.

De la matematică distractivă la teatru, arte marţiale sau studiul unui instrument muzical

Copiii din clasa pregătitoare au ore de matematică distractivă, stil de viaţă sănătos, comunicare creativă, abilităţi de viaţă independentă sau crafturi

Începând cu clasa I, activităţile nonformale sunt structurate uşor diferit. Elevii încep inclusiv studiul unui instrument muzical. “În acest an avem un instrument inedit, kalimba, pe care îl studiază împreună cu Mădălina Amon.”

De asemenea, fac arte marţiale cu un instructor, studiază intensiv limba engleză – fiind pregătiţi pentru examenele Cambridge – şi studiază şi limba germană prin metode bazate pe joc şi experienţă de învăţare. Un alt atelier este cel de teatru, susţinut de o tânără actriţă de la Teatrul Naţional.

Clase cu maxim 15 elevi

Pentru ca echipa să poată răspunde nevoilor individuale ale copiilor, clasele au un număr mic de elevi, numărul maxim fiind de 15 locuri.

“Acest aspect este un argument în plus pentru familiile care găsesc în învățământul privat o alternativă pentru educația bună a copiilor. Pentru a veni în sprijinul acestora, Școala Anghelos organizează o etapă de preînscriere a viitorilor elevi, care presupune întâlniri de cunoaștere a părinților și copiilor, discuții cu cadrele didactice cu privire la oferta educațională, precum și vizitarea campusului școlar.”

Şcoală în afara şcolii: Elevii merg la piaţă, la muzeu, în vizită la fabrică

Un element important din alternativa educaţională Anghelos este şcoala în afara şcolii, când copiii merg într-un anumit mediu, în funcţie de tematică, pentru anumite experienţe de învăţare. Poate fi o fabrică, poate fi un muzeu.

“De exemplu, au învăţat despre planete la planetariu. Pregătindu-se pentru festivalul toamnei şi exersând noţiuni din cadrul modulului de educaţie financiară, au mers la piaţă, cu liste de cumpărături. Cel puţin o dată pe săptămână facem şcoală în afara şcolii”, mai transmite echipa.

Şcoala Anghelos face parte din reţeaua şcolară a ISJ Dolj, iar fondatorii îşi doresc să autorizeze şi ciclul gimnazial. “De îndată ce copiii vor creşte, vor avea posibilitatea să continue cu gimnaziul tot la Anghelos”, spune Adrian Stănulică.

Mai multe informații se găsesc pe pagina https://www.anghelos.ro/ și pe Facebook – Școala Anghelos.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS