Povestea Ford România la Craiova a început în urmă cu 12 ani. Astăzi, cea mai mare companie de producţie din industria Craiovei şi cel mai mare angajator vrea să atingă o producţie de 1.000 de maşini pe zi. O maşină va fi fabricată la fiecare 67 de secunde. Vehiculele produse la Craiova vor ajunge şi în Australia.
În calitate de producător, Ford este prezent în România din 2008, atunci când a preluat pachetul majoritar de acţiuni deţinut de Guvernul României la Automobile Craiova.
Ford produce la Craiova, la ora actuală, două vehicule. De pe linia de producţie iese zilnic mini-SUV-ul de oraş Ford EcoSport. De la finele anului trecut se produce la Craiova şi proaspătul lansat model Ford Puma, denumit de angajaţi „Felina din inima Olteniei“. Puma este o versiune mild-hybrid, care a ajuns deja în show-room-urile din Europa.
În uzina Ford din Craiova se produce şi mult premiatul motor de 1.0 l EcoBoost, precum şi o versiune de motor cu tehnologie mild-hybrid. Producţia de EcoSport a început în octombrie 2017. Ford Puma a intrat în producţia de masă în octombrie 2019, în timp ce motorul se produce în uzina din Craiova din 2012.
Maşinile produse la Craiova sunt exportate în multe ţări
Cea mai mare parte a producţiei realizată în fabrica Ford de la Craiova este destinată exportului. În momentul în care producătorul auto a lansat producţia EcoSport la Craiova, compania informa că doar 1% din producţie ar urma să fie destinată pieţei interne. Şi în acest moment, producţia semnificativă a Ford este trimisă peste graniţă.
Ford produce maşini la Craiova pe care le exportă în peste 50 de pieţe la nivel global. În Europa de Vest se concentrează un volum important al exporturilor de maşini de la Craiova.
Şi o mare parte dintre motoarele fabricate la Craiova iau calea exportului. Motoarele sunt exportate către diverse fabrici Ford de asamblare vehicule din Europa şi din Asia.
De altfel, producătorul auto este unul dintre cei mai mari exportatori din ţară, raportat la valoarea exporturilor.
Anul trecut, fabrica din Craiova a livrat la export peste 120.000 de vehicule. La un preţ mediu de circa 15.000 de euro pe vehicul, cifra vânzărilor de vehicule depăşeşte 1,8 miliarde de euro. La aceste valori se adaugă cele eferente motoarelor exportate.
Ford este cel mai mare angajator din Dolj
Ford România are aproximativ 6.300 de angajaţi, la ora actuală. Este cel mai mare angajator din Dolj. Compania informează că, în ultimii trei ani, au fost create aproximativ 3.400 de locuri de muncă pentru a susţine producţia de EcoSport şi Puma. Strategia Ford este aceea de a-şi adapta numărul de angajaţi la volumele de producţie, informează compania.
„În 2008, când Ford a preluat uzina din Craiova, compania noastră a venit cu un angajament foarte puternic, atât ca investiţii, care s-au dublat de atunci, ajungând în prezent la 1,5 miliarde de euro, dar şi în ceea ce priveşte produsele pe care le-a adus aici. Dincolo de acest angajament, credem că întotdeauna succesul unei afaceri sunt oamenii“, au precizat reprezentanţii Ford România.
Se lucrează în trei şi patru schimburi la Craiova. În trei schimburi se lucrează pentru producţia de maşini. Pentru cea de motoare se lucrează în patru schimburi.
Ce provocări are Ford pentru România
Pe parcursul celor 12 ani, au fost mai multe momente importante pentru Ford în România. Pentru companie, provocarea anului 2020 nu este doar Ford Puma, prima maşină hibrid produsă în România. O mare provocare pentru producătorul auto va fi volumul de producţie din acest an. Compania estimează că vor ieşi pe poarta fabricii din Craiova circa 1.000 de maşini pe zi.
„Astăzi, poate ca ar trebui să menţionăm că în 2020 aşteptăm cifre record de producţie. Vom atinge 1.000 de maşini produse pe zi şi 1.700 de motoare pe zi. Şi, pentru prima dată, Ford va exporta maşini în Australia“, au precizat reprezentanţii Ford. Momentan, producătorul nu a dat detalii despre volumele pe care le va transporta în Australia.
De aproape 12 ani de când este în România, Ford a solicitat construirea drumului expres Craiova-Piteşti, pentru a putea transporta rapid vehiculele produse la Craiova. În contextul în care anul acesta Ford ajunge să producă o maşină la fiecare 67 de secunde, volumul de producţie trebuie să fie transportat rapid către pieţele europene.
Ce planuri de viitor are producătorul auto
Anul acesta, producătorul auto susţine că rămâne „concentrat pe ritmul accelerat de producţie de la Craiova, întrucât producem în paralel pentru prima data în istoria fabricii două modele de mare volum“.
Totodată, pe partea de vânzări în Romania ne dorim să păstrăm trendul ascendent pe care l-am avut şi în 2019, când am fost cea mai bine vândută marcă de import şi totodată lider (pentru al patrulea an consecutiv) al gamei de vehicule comerciale, acolo unde jucam cu modelele Transit şi Ranger.
Ford aşteaptă şi lansarea programului Rabla Clasic. Această lansare a fost anunţată în urmă cu câteva zile la Craiova, de către Ministrul Mediului. El a menţionat că lansarea programului va avea loc la jumătatea lunii martie, în cadrul unui eveniment ce va avea loc la fabrica Ford din Craiova.
Ce înseamnă Gazeta de Sud pentru Ford
Gazeta de Sud îşi întreabă colaboratorii ce a însemnat şi ce înseamnă ziarul pentru ei, de când colaborează cu publicaţia. Reprezentanţii Ford Craiova au răspuns. „Gazeta de Sud a fost alături de noi de la început. A devenit o parte importantă din noi toţi, pentru că am împărtăşit şi bune, şi rele împreună. Nu numai că ne-aţi fost alături de la început, dar am şi rămas unii lângă alţii de-a lungul drumului.
Gazeta de Sud este un partener de nădejde pentru noi, un prieten pe care te poţi baza şi aici oamenii sunt cei care sfinţesc locul. Am apreciat întotdeauna profesionalismul echipei cu care am lucrat, obiectivitatea lor în a trata şi acoperi diversele subiecte. Nu e prea mult când spunem că jurnalismul este la cote maxime în echipa şi familia Gazetei de Sud şi vă dorim să rămâneţi tot aşa şi să ne scriem şi peste alţi 25 de ani.
La mulţi ani, echipă!“, a spus Ana-Maria Timiş, director de comunicare al Ford România.