GPL-ul: o sursă curată şi eficientă de energie
Poluarea aerului este o problemă majoră a sănătăţii mediului, care afectează ţările dezvoltate, emergente şi în curs de dezvoltare din toată lumea. Sunt emise în atmosferă cantităţi tot mai mari de gaze nocive la nivel global, având ca rezultat deteriorarea sănătăţii umane şi a mediului.
Numărul autovehiculelor creşte sensibil de la an la an, atât în România cât şi la nivel mondial, iar odată cu acestea şi poluarea mediului înconjurător. Impactul legat de climă, precum poluarea atmosferei sau efectul de seră sunt bine cunoscute. Deci, este important să promovăm o formă de energie care să contribuie la protecţia mediului înconjurător – GPL-ul este una dintre ele!
Un combustibil mai curat pentru o Europă mai verde:
Din numeroasele avantaje ale autogazului, cea mai semnificativă poate fi contribuţia acestuia la îmbunătăţirea calităţii aerului, în special în zonele urbane, unde poluarea lui reprezintă o ameninţare serioasă asupra sănătăţii umane şi reduce calitatea vieţii pentru toţi cetăţenii. GPL-ul este cea mai eficientă opţiune pentru transformarea parcului existent de vehicule pe benzină în vehicule propice mediului înconjurător.
Comisia Europeană a declarat, în toamna anului 2002, că GPL-ul este cel mai indicat combustibil alternativ.
Olanda şi Italia au supremaţia mondială în ceea ce priveşte folosirea GPL-ului în domeniul autotracţiunii. Portugalia şi-a dat seama de avantajele folosirii GPL şi a introdus în acest sens o politică energetică după efectuarea unor studii tehnice şi economice. În Spania, testele s-au efectuat în traficul urban iar acum piaţa GPL este în plină dezvoltare. Unele autobuze au fost dotate cu GPL, ceea ce a facut să se simtă o scădere rapidă a substanţelor poluante în aer precum şi a poluării acustice într-un timp foarte scurt.
Guvernele ţărilor din sud înaintează legi şi fac planuri pentru folosirea GPL în domeniul autotracţiunii: valoarea GPL a fost recunoscută ca fiind o bună apărare a mediului înconjurător şi reducerea semnificativă a poluării în marile oraşe precum Moscova, Kiev, Budapesta, Praga etc.
Avantajele ecologice:
GPL-ul este un excelent combustibil pentru autovehiculele care sunt nevoite să se încadreze în normele de poluare devenite din ce în ce mai stricte.
Emisiile scăzute de noxe îi permit GPL-ului să-i depăşească cu mult pe toţi ceilalţi combustibili convenţionali şi mulţi alţi combustibili alternativi, în topul pentru un mediu înconjurător mai curat. Analizele arată, de asemenea, că gazul are cel mai mic impact asupra potenţialului risc de a face cancer.
GPL-ul este un combustibil curat, cu un impresionant beneficiu pentru mediul înconjurător, cu rezultate imediate pentru îmbunătăţirea calităţii aerului, mai ales în zonele urbane.
Vehiculele care funcţionează cu GPL îşi vor menţine avantajul ecologic asupra celor care funcţionează cu combustibili convenţionali în special dacă ne referim la poluanţi. Autogazul va beneficia de tehnologii care vor optimiza combustia carburanţilor. Trăsăturile autovehiculelor pe gaz arată că acestea emit noxe mult mai mici decât autovehiculele diesel, fie ele echipate cu cele mai moderne tehnologii.
O altă caracteristică pozitivă a unui motor pe gaz este reducerea emisiilor în cazul unei porniri pe timp rece (emisiile cauzate de pornirea unui motor rece reprezintă un procent important din emisiile totale). Acest fenomen devine important în cazul parcului de maşini urban care se deplasează pe distanţe scurte.
GPL-ul este, în mod intrinsec, un carburant curat.. Acest fapt a fost demonstrat într-un studiu din Statele Unite al Agenţiei de Protecţie a Mediului care a arătat că performanţele sistemelor de evacuare ale vehiculelor pe gaz se păstrează pe toată durata de funcţionare a maşinii (până la 220.000 km).
În final, un beneficiu în plus este acela că, în cazul unei revărsări, GPL-ul se evaporă mult mai repede decât benzina sau motorina. În contrast cu benzina şi motorina nu există riscul de contaminare a solului sau a apei. Mai mult decât atât, vehiculele sunt mai puţin zgomotoase decât cele pe benzină sau diesel, reducându-se şi poluarea fonică.
Important de reţinut:
GPL-ul este un excelent combustibil pentru autovehiculele care sunt nevoite să se încadreze în normele de poluare devenite din ce în ce mai stricte, GPL-ul este o energie curată şi ecologică;
Nu este toxic pentru sol şi acvifere în cazul unor scurgeri accidentale, din acest motiv poate fi utilizat şi în rezervaţii naturale sau în zone de protecţie a apelor;
Arde fără reziduri şi fără a lăsa particule fine în atmosferă;
Emisii scăzute de noxe în comparaţie cu alţi combustibili;
Vehiculele sunt mai puţin zgomotoase decât cele pe benzină sau diesel, reducându-se şi poluarea fonică;
GPL-ul este astăzi carburantul pentru un viitor mai curat şi una dintre cele mai moderne forme de energie.
ADE Gas încheie seria articolelor dedicate domeniului auto GPL cu partea a treia din capitolul “Credem într-o energie curată şi sigură”, de data aceasta accentul fiind pus pe avantajele ecologice ale folosirii Gazului Petrolier Lichefiat, un combustibil curat cu un impresionant beneficiu pentru mediul înconjurător, cu rezultate imediate pentru îmbunătăţirea calităţii aerului, mai ales în zonele urbane.
ADE Gas este o companie cu capital 100% românesc, care activează pe piaţa GPL şi care a reuşit să ajungă pe pieţele din regiunea balcanică. Businessul este susținut de investițiile realizate, respectiv de cel mai mare depozit de gaz din sud-vestul României şi fabrica de încărcat butelii, ambele situate în Caracal.
Compania deține o flotă de transport pe calea ferată de 30 de vagoane, alături de o flotă de 25 de cisterne auto şi o reţea de 250 de staţii de distribuţie.
“Ne dorim ca populaţia să înţeleagă şi să conştientizeze beneficiile ecologice, economice şi tehnologice ale folosirii combustibililor alternativi precum GPL. Societatea trebuie să înveţe din greşelile trecutului şi să acţioneze cât de repede pentru a menţine un mediu sănătos şi curat – GPL-ul contribuie la atingerea acestui obiectiv!”, a declarat Cristi Berceanu, unul dintre acţionarii grupului ADE Gas.