Locuitorii din Brădeşti se pot mândri cu faptul că beneficiază de condiţii moderne, demne de o comună aflată la doar câţiva kilometri de Craiova. Primarul Ion Răcăreanu a făcut tot posibilul să le ofere acestora tot ce au nevoie pentru un trai decent. Serviciul de evidenţă a populaţiei, modernizarea centrelor de învăţământ şi introducerea reţelei de apă şi gaze sunt doar câteva dintre proiectele de succes care au fost duse la bun sfârşit de către cel care în anul 2012 a primit titlul de „Primarul Anului“.
Reporter: Cum aţi reuşit să le oferiţi locuitorilor din Brădeşti condiţii bune de trai?
Ion Răcăreanu: Dintotdeauna mi-am dorit ca Brădeştiul să fie o comună dezvoltată, iar oamenii să fie mândri că locuiesc aici. Drept urmare, am încercat să fac rost de veniturile necesare pentru implementarea unor proiecte menite să asigure acest lucru. Am reuşit, încă din anul 2008, demararea proiectului privind introducerea reţelei de gaze, iar în 2009 acesta a fost deja finalizat. La vremea aceea, eram una dintre puţinele comune din ţară care se puteau mândri cu o astfel de reţea de gaze. Apoi, am rezolvat problema reţelei de apă, astfel încât ea să ajung în toate cele cinci sate ale comunei noastre. Nici capitolul „iluminat public“ nu am vrut să rămână restant, aşa că m-am ocupat de acest lucru. Întreaga suprafaţă a comunei beneficiază acum de becuri care asigură iluminatul stradal. Şi tot în timpul celui dintâi mandat am vrut să rezolv o problemă pe care multe comune o au şi acum: salubritatea. Noi colaborăm cu o firmă privată care se ocupă de ridicarea gunoiului menajer şi nu am întâmpinat până acum probleme.
R.: Cum stau lucrurile privind canalizarea?
I.R.: Avem un proiect pentru canalizare bazat pe Ordonanţa nr. 28 pentru aprobarea programului naţional de dezvoltare locală care ne-a ajutat să realizăm reţeaua de distribuţie în satele Răcari şi Tatomireşti. Urmează să fie realizată şi staţia de epurare, dar aşteptăm să facem rost de finanţare pentru a duce la bun sfârşit acest proiect.
R.: Aţi reuşit să rezolvaţi şi problema asfaltării străzilor din comună?
I.R.: În anul 2009 am depus un proiect pentru asfaltarea a 26 kilometri de asfalt în comună. Proiectul a fost declarat eligibil, dar nefinanţabil. Abia în 2015 am reuşit să obţinem aprobare pentru realizarea respectivilor kilometri de asfaltat şi până în 2017 sperăm să terminăm ceea ce ne-am propus. Aproape ne pierdusem speranţa că vom reuşi să obţinem finanţare pentru acest proiect, dar iată că norocul a fost de partea noastră.
Avem populaţie tânără, cu putere de muncă
R.: Ce investiţii aţi reuşit să faceţi pentru şcolile şi grădiniţele din comună?
I.R.: Şcolile şi grădiniţele beneficiază de mobilier nou, încălzire centrală şi avem şi două microbuze pentru transportul elevilor. Excepţie face însă Școala de la Brădeşti, care urmează să fie reabilitată şi care poartă numele lui Ioan Grecescu, un boier care şi-a dăruit moşia pentru construirea unui astfel de spaţiu de învăţământ. Însă investiţiile privind educaţia nu se opresc aici. Fiindcă avem o comună cu populaţie tânără, am decis să facem tot posibilul să le oferim elevilor toate condiţiile necesare unei dezvoltări armonioase. Drept urmare, am decis să construim o nouă grădiniţă modernă la Răcarii de Jos şi să înfiinţăm un centru after school la Brădeşti, unde elevii să poată să-şi pregătească temele alături de cadrele didactice şi unde aceştia vor beneficia şi de o masă caldă. De multe ori, părinţii nu au timpul sau pregătirea necesare pentru a-i ajuta pe copii la teme. Iar acest centru after school înseamnă, totodată, şi crearea unor locuri de mucă.
R.: Care sunt domeniile în care activează populaţia din comună?
I.R.: Locuitorii din Brădeşti se ocupă în special cu agricultura. Avem oameni gospodari care şi-au înfiinţat solari, în care cultivă fructe şi legume, atât pentru consumul propriu, cât şi pentru a le vinde la pieţe şi târguri. De asemenea, avem un tânăr fermier la Răcarii de Jos care creşte struţi, o activitate inovativă pentru comuna noastră. Oamenii se ocupă, desigur, şi cu creşterea animalelor sau aleg varianta de a merge să lucreze la oraş, cei mai mulţi în domeniul construcţiilor. Avem populaţie tânără, cu putere de muncă.
R.: Cum merge proiectul privind Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor (SPCLEP)?
I.R.: Foarte bine. Din mai 2014 am reuşit să implementăm acest proiect pentru a-i ajuta pe cei din comună să scutească drumul către centrele care au un astfel de serviciu, în special către Filiaşi. Chiar eu am fost unul dintre primii beneficiari ai acestui serviciu pentru că mi-am shimbat buletinul. Şi pot spune că graţie acestui fapt oamenii scutesc atât timp preţios, cât şi banii pe care i-ar cheltui pentru deplasarea la Filiaşi.