6.7 C
Craiova
sâmbătă, 23 noiembrie, 2024

ADE Gas – o poveste de succes

 

Povestea grupului ADE Gas reprezintă, în acelaşi timp, un exemplu tipic de succes în afacere, dar şi un caz special. Exemplul tipic pentru că, aşa cum am întâlnit, în special în mediul de bussines din străinătate, este o afacere construită pornind de la realităţile pieţei şi adaptându-se mereu acesteia. În acelaşi timp, este un caz special pentru că sunt foarte puţine exemple de afaceri de acest fel cu capital 100% românesc. Iar dacă avem în vedere faptul că vorbim despre piaţa de carburanţi, una dintre cele mai dinamice, dar şi mai agresive, atunci lucrurile devin şi mai relevante. Grupul ADE Gas Oil Company a luat naştere în 2010 şi, în scurt timp, avea să devină unul dintre cei mai importanţi jucători pe piaţa de distribuţie a gazului petrolier lichefiat (GPL) și singurul concern de profil cu capital 100% românesc. Grupul este alcătuit din trei parteneri SC AZALIS SRL, SC DOLCHIMEX SRL şi SC EUROGENETIC SRL, fiecare având propria experienţă în acest domeniu extrem de important.
Preocupările inițiale au fost legate de dezvoltarea și securizarea vânzărilor de GPL la nivel regional în întreaga Oltenie. Era doar începutul şi afacerea s-a dezvoltat în mod constant, urmărind o strategie bine conturată care să permită clienţilor să aibă acces la produse de cea mai bună calitate la preț competitiv. Este vorba, în primul rând, despre gazul distribuit prin staţiile de carburanţi, dar şi despre aditivii folosiţi care reduc consumul cu până la 10%. Urmând politica de reinvestire a profitului obținut, afacerea a urmat un trend ascendent, astfel încât cifrele arată o dezvoltare extrem de rapidă și importantă. La nivelul anului 2015, cu o cifră de afaceri de 42.000.000 USD, ADE Gas atinge o cotă de piață de 23%, devenind astfel unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața internă de GPL.
Dincolo de cifre se află o muncă susţinută a întregii echipe de management, echipă ce a așezat în centrul preocupărilor sale nevoile clientului, ceea ce a condus la obținerea unei notorietăți recunoscute astăzi în întreaga țară.
În plus, o atenţie sporită a fost acordată comunicării, deoarece experienţa a demonstrat că pentru client este extrem de important modul în care interacţionează cu firma. Una dintre direcţiile de acţiune a fost acordarea posibilității clientului de a ajunge cu ușurință până la cel mai înalt nivel de management, acolo unde decizia poate fi luată imediat. Astfel s-a creat o relație bazată pe încredere, ceea ce are un efect direct şi imediat atât asupra nivelului de vânzări, cât şi asupra construirii unui climat constructiv de afaceri. Iar acest din urmă aspect este foarte important, pentru că excede simpla activitate economică a unei firme şi are impact la alt nivel – cel al relaţiilor de afaceri, adică al unui construct social atât de necesar în momentul de faţă.
Dezvoltarea ADE Gas a continuat graţie aceluiaşi management performant, ce a însemnat seriozitate maximă faţă de client şi adaptabilitate strategică rapidă la noi conjuncturi de piaţă. Sunt câteva dintre motivele graţie cărora ADE GAS a devenit unul dintre cei mai importanți jucători pe piaţa internă de GPL, alături de giganţi ce activează în România – Petrom-OMV, Rompetrol, Lukoil. Succesul este cu atât mai important cu cât este singura firmă cu capital 100% românesc din domeniul carburanților aflată la acest nivel de performanţă. Iar faptul că este vorba despre o companie din Oltenia face ca performanţa să fie cu atât mai importantă. Prin urmare, şi logo-ul companiei a fost ales astfel încât să sublinieze originea firmei. „Puterea perfectului simplu“ trimite la cea mai cunoscută particularitate lingvistică a oltenilor, dar şi la stilul de a face afaceri promovat, care transmite puterea companiei ce transformă acest business extrem de competitiv în simplitate şi eficienţă la superlativ.
Strategia de viitor a Companiei ADE Gas include extinderea reţelelor de staţii de distribuţie de carburaţi la nivel naţional, în paralel cu extinderea canalului de trading în afara ţării. O astfel de strategie este o dovadă a faptului că se pot face afaceri de succes cu forţe proprii prin dezvoltarea capitalului autohton. Acest lucru este extrem de important pentru dezvoltarea întregii comunităţi deoarece o ţară nu poate să fie competitivă economic, fără a produce propriile performanţe economice.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS