9.2 C
Craiova
vineri, 1 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriPublireportajAdrian Prisnel: Transportul public craiovean a deraiat de pe șine cu tot cu nepotismul din RATC

Adrian Prisnel: Transportul public craiovean a deraiat de pe șine cu tot cu nepotismul din RATC

Un tramvai a deraiat zilele trecute la ieșirea din Craiova. Tramvaiele deraiază peste tot în lume, dar tramvaiul 105 este un caz special. A deraiat nu doar un tamvai, ci întreg transportul public din Craiova e ieșit de pe șine, de mult, și nimeni din administrația locală nu pare interesat să intervină. Stația terminus e oricum dezastrul, dacă viitorul primar al Craiovei continuă politica de descurajare a transportului public dusă de Bulucea&Solomon&Olguța.

Un oraș deștept, cum aș vrea să fie și al nostru, încurajează folosirea transportului public în detrimentul celui personal, cu mașina. În Craiova sunt în jur de 300 de mașini la mia de locuitori. Nici nu e de mirare că avem ambuteiaje pe străzile reabilitate parțial, nesemaforizate sau prost semaforizate, cu giratorii improvizate și insuficiente, fără un inel central.

Întrebarea e ce fel de oraș vrem? Unul aglomerat și poluat, în care să faci slalom periculos printre mașini, sau unul deștept, care să lege fiecare punct al Craiovei de centru și cartierele între ele, cu autovehicole moderne, care vin după un orar previzibil, cu piste de biciclete, capitol la care Craiova stă dezastruos? Pentru prima opțiune aveți de ales între o pleiadă de vechi politiceni care n-au văzut autobuzul sau bicicleta și care și la frizer merg cu jeepul.

Îmi doresc un oraș curat, nepoluat, cu un transport public performant, prietenos cu oamenii și nu cu mașinile. Dar mașina personală este în Craiova mai mult decât un semn al statutului social, este o necesitate în condițiile în care transportul public este utilizat doar în procent de 20% în Polul de dezvoltare Craiova.

Șefii administrațiilor cra­io­vene suferă toți de sindromul șoferului obtuz. Dacă ieși din vila personală, te urci în jeepul personal care te lasă la poarta instituției, care te duce până la magazinul de pâine din colțul străzii, adică la 100 de metri distanță, nu poți pricepe de ce au oamenii nevoie de autobuz. Când ai o mașină pe care o parchezi la scara blocului sau casei, de ce să te mai deplasezi pe jos până la prima stație de autobuz?

Primarii Craiovei ar recunoaște bicicleta doar dacă e desenată

Bicicleta e o abstracție pentru șefii administrațiilor Craiovei, doar dacă le-ar fi desenată ar recunoaște-o ca pe un mijloc de transport. E ca în povestea cu girafa, așa ceva nu au mai văzut. De aceea Craiova are o singură pistă, și aceea prost făcută, și un singur punct de închiriere, și acela doar pentru ciclism de agrement. Sindromul șoferului obtuz este o epidemie, dar boala e mai gravă când ești demnitar, local sau la București. Mașina e o prelungire a demnitarului.

Și pentru că transportul public oricum nu contează în mintea primarilor Craiovei, acolo poți pune ca șefi rude incompetente, cum a fost Manda fratele, ajuns acum, ce ironie, managerul orașului. Cu ce se laudă Sorin Manda? Cu autocolantele de 10.000 de euro lipite pe cele două tramvaie așa-zis reabilitate, mândria Olguței Vasilescu. RAT-ul nu e o regie publică, este o sinecură transmisă între rudele din clanul PSD. După frate, la conducerea regiei a venit un soț, tot de la PSD, al deputatei Alinei Tănăsescu.

Nepotismul la conducerea transportului public craiovean este însă doar o parte a problemei. Dezinteresul este însă cauza pentru care transportul public craiovean e deraiat de pe șine.

Achiziționarea de autobuze este o urgență, la fel și reabilitarea tramvaielor, de data aceasta una profesionistă, nu cu autocolante care să ascundă rugina. Extinderea rețelei de tramvai poate fi o opțiune pentru Craiova. În orice caz, o mai bună acoperire a Craiovei cu transport public. Modernizarea stațiilor și orare predictibile pentru autobuze și tramvaie, culoare unice pentru autobuze, astfel încât durata călătoriilor să fie scurtată. Și piste de biciclete! Așa arată transportul public în Craiova mea, a noastră.
Comandat de Partidul Uniunea Salvaţi România, executat de SC Media Sud Europa SA, CUI mandatar 2117029

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS