18.1 C
Craiova
sâmbătă, 2 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriPublireportajCJ Dolj a semnat contractul cu operatorul care va colecta deşeurile din judeţ

CJ Dolj a semnat contractul cu operatorul care va colecta deşeurile din judeţ

Consiliul Județean Dolj și-a asumat un rol notabil pentru protejarea mediului și îmbunătățirea condițiilor de viață, unul dintre demersurile prin care a acționat în acest sens fiind realizarea sistemului de management integrat al deșeurilor. Administrația doljeană a reușit să obțină finanțare europeană pentru acest proiect cu o valoare de aproape 54 de milioane de euro, care a vizat toate cele 111 unități administrativ-teritoriale din județ. Ieri s-a concretizat cel mai important punct din Masterplanul de deșeuri, prin semnarea contractului cu antreprenorul care se va ocupa cu managementul deșeurilor pe raza întregului județ. „Asistăm la un eveniment special pentru județul Dolj, și anume faptul că ne apropiem de încheierea unui proiect deosebit de important, un Masterplan de deşeuri în valoare de 54 de milioane de euro, un proiect manageriat de la început până la sfârșit de către salariații CJ. Am ajuns în faza în care să semnăm contractul cu operatorul general pentru județul Dolj. Semnăm acest contract cu inima strânsă pentru că acest contract cuprinde și Craiova, care încă nu are are containerele îngropate deoarece licitațiile au durat nepermis de mult. În aceste condiții, ne-am pus de acord să se preia celelalte 110 localități din Dolj, în afară de Craiova, iar în felul acesta să putem să le punem la dispoziție cele 32 de mașini care au fost achiziționate pe acest proiect, să poată să intervină în mediul rural. Ne așteptăm ca oamenii să se obișnuiască și să înțeleagă că problemele de mediu sunt probleme de sănătate publică și trebuie să învățăm cu toții că gunoaiele aruncate pe marginea drumului, pe malul cursului unei ape se vor întoarce împotriva familiei fiecăruia dintre noi. De aceea am avut o discuție aplicată cu firma IRIDEX să facem o asanare a întregului județ, o acțiune de proporții, cu voluntari, cu primarii, după care să intrăm în fiecare localitate pentru că prin acest proiect avem peste 100.000 de compostoare individuale şi peste 4.000 de containere. Practic, după ce vom încheia și cu Craiova vom putea spune că Doljul este unul din județele pregătite să răspundă directivelor europene și tuturor constrângerilor care vin pe această linie“, a spus Ion Prioteasa, președintele CJ Dolj.
Contractul a fost semnat între Asociația de Dezvoltare Intercomunitară de Gestionare a Deșeurilor ECODOLJ și Asocierea IRIDEX GROUP SALUBRIZARE SRL – SERVICII SALUBRITATE BUCUREȘTI SA – IRIDEX GROUP IMPORT EXPORT SRL. „Acest proiect marchează începutul punerii în funcțiune a sistemului de management integrat al deșeurilor în județul nostru. Este un contract complex, atât prin faptul că acoperă o arie foarte mare de localități, cât și prin faptul că se colectează mai multe categorii de deșeuri. Se urmărește colectarea deșeurilor menajere de la populație, a celor de la agenții economici, dar se asigură și infrastructura și serviciul de colectare pentru alte categorii de deșeuri, cum ar fi cele voluminoase, cele din construcții, cele abandonate. Aceste deșeuri vor fi direcționate către stațiile de transfer, compostare și sortare construite de CJ Dolj și cele care nu mai pot fi compostate vor fi transferate la deşeul de la Mofleni“, a spus Adela Plăcintescu, director executiv ADI ECODOLJ.
Contractul se încheie pe o perioadă de opt ani, plus doi ani perioada intermediară aferentă intrării în funcțiune a operatorului, iar valoarea acestuia este de 250 de milioane de lei fără TVA. „În România s-au executat cu bani europeni 35 de astfel de proiecte, din care s-au pus în funcțiune doar patru, acesta este al cincilea. (…) Am participat la această licitație într-un consorțiu de trei firme din grup tocmai că am realizat importanţa acestui proiect şi pentru a putea asigura logistica necesară desfășurării lui. Ne propunem să intrăm în activitate în termenul prevăzut de contract și poate chiar mai repede“, a spus Corneliu Pascu, președintele grupului de firme IRIDEX.
În perioada următoare se va desfășura o activitate de amplasare a recipienților de precolectare în tot județul, urmând că din luna august să demareze propriu-zis colectarea deșeurilor de la populație. „Va urma o perioadă de pregătire cât se poate de accelerată, în care vom obține toate autorizațiile necesare funcționării în legalitate și vom angaja personalul necesar desfășurării activităților. De asemenea, vom intra în contact cu toți utilizatorii de deșeuri pentru că vom desfășura o activitate de amplasare a recipienților de precolectare în tot județul. Practic, fiecare locuință va primi câte un recipient pentru colectare selectivă, iar în mediul urban – câte trei recipiente. Toți agenții economici vor fi contactați și vom încheia contracte individuale cu aceştia, dar vom desfășura şi activități de conștientizare a populației. Intenționăm ca în luna august să demarăm activitatea cel puţin pentru o parte din locuitori“, a spus Dan Anghel, director general IRIDEX.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS