5.3 C
Craiova
luni, 23 decembrie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriCuvinte care trebuie să existe în vocabularul proprietarilor de site-uri noi

Cuvinte care trebuie să existe în vocabularul proprietarilor de site-uri noi

Atunci când este vorba despre campanii de SEO şi despre terminologia specifică, uneori multe persoane simt că citesc o limbă complet străină.

Persoanele care nu sunt foarte conectate la tehnologie pot considera că unele cuvinte sunt ciudate şi complet străine, însă odată ce vor fi deprinse trucurile e-comert, este foarte uşor că fiecare termen să fie înţeles. Profesioniştii de la SeoPower subliniază cei mai importanţi termeni prezenţi într-un dex pentru SEO.

301 redirect

Redirecţionarea are loc în momentul în care este vizitat un site sau o pagină şi utilizatorii sunt direcţionaţi imediat către o pagină diferită cu o adresă URL diferită. Redirecţionarea poate să fie temporară sau permanentă.

O redirecţionare 301 reprezintă o redirecţionare permanentă pe server. Redirecţionarea permanenta reprezintă cea mai bună metodă de a spune motoarelor de căutare că pagina pe care încearcă să o acceseze utilizatorul şi-a schimbat permanent adresa, iar clasamentele păgânilor pe care site-ul le are deja în termeni de SEO sunt transmise către nouă adresa. Acest lucru se întâmplă doar cu redirecţionarea 301 şi nu cu redirecţionări temporare.

Adwords

Adwords este un program de publicitate pay per click de la Google. Un site poate fi considerat AdWords atunci când este Mare for Google Adsense Advertisement sau MFA, fiind proiectat încă de la prima versiune pentru reclame de tipul Google Adwords.

Afiliaţi

Afiliaţii pot fi definiţi în diverse moduri şi în diverse contexte, însă în SEO, un site afiliat promovează servicii sau produse de pe alte site-uri sau de la alte companii web, în schimbul unui comision sau în schimbul unei taxe.

Algoritm

Un algoritm este un program utilizat de motoarele de căutare cu scopul de a determina care pagini şi care site-uri sunt mai bune atunci când un utilizator face o interogare de căutare. Cu siguranţă, acest termen este frecvent atunci când este vorba despre programe diverse cum ar fi Panda sau Penguin pe care motoarele de căutare le folosesc în scopul de a elimina site-urile proaste, care utilizează tactici speciale pentru a îmbunătăţi clasamentul SEO.

Analytics

Acest termen se referă la un program software care ajută la colectarea şi analizarea datelor care sunt referitoare la utilizarea unui site web. Unele programe sunt disponibile contra cost în timp ce altele cum ar fi Google Analytics sunt gratuite.

Autoritate

Autoritatea descrie calitatea de încredere acordată unui site pentru anumite interogări de căutare. Aceasta autoritate provine de la link-urile de intrare aferente spre pagini care provin de la alte site-uri de încredere.

Backlink

Backlink reprezintă legătura dintr-o pagină sau un site care provine de pe altă pagină sau site. Este un link plasat pe un alt site web care duce utilizatorul pe site-ul către care pointeaza. Prezenţa unui număr mare de legături cu ancore relevante este una dintre cele mai bune metode de a îmbunătăţi clasarea site-ului în motoarele de căutare.

Blog

Acest termen foarte familiar se referă la un site web care oferă conţinut regulat. Blogurile sunt utilizate individual sau de companii, iar conţinutul este publicat printr-un sistem de gestionare a conţinutului. Atunci când sunt publicate articole rezultatul este considerat o pagină nouă pe care motoarele de căutare o văd.

Bounce rate

Bounce rate este rata de respingere a unui site şi este reprezentată de procentul de utilizatori care intră pe un site şi pleacă rapid fără să dea click pe paginile suplimentare de pe site.

Conversie

Conversia este cea care urmăreşte obiectivul cuantificabil pe un site web, indiferent dacă acesta se referă la numărul de click-uri, de abonări, de înregistrări sau de vânzări.

Domeniu

Domeniul este adresa web unică principală pentru un site web. În mod normal o persoană îşi înregistrează un domeniu pentru o valoare monetară şi este reînnoit domeniul periodic pentru că altă persoană să nu îl cumpere. Clasamentele pe motoarele de căutare favorizează site-urile web aflate pe domenii mai vechi, deoarece acest lucru arată credibilitatea site-ului. Cei mai mulţi experţi SEO recomanda cumpărarea unui domeniu premium.

Duplicate content

Conţinutul duplicat este un conţinut similar în substanţă sau identic cu conţinutul de pe alt site sau pagină. Conţinutul duplicat al unei pagini este observat şi de motoarele de căutare, însă nu în mod pozitiv. Acesta reduce încrederea motorului de căutare într-un anumit site, deoarece acestuia nu îi plac site-urile care folosesc acelaşi conţinut în mod repetat.

Internal link

Un link intern este un link care trece de la o pagină la alta în cadrul aceluiaşi site.

Keyword

Cuvântul cheie se referă la un singur cuvânt sau la toată fraza pe care un utilizator le introduce pe motorul de căutare pentru a găsi informaţii. Canibalizarea cuvintelor cheie este definită că utilizarea excesivă a unui cuvânt cheie în acelaşi site, pe pagini diferite. Acest lucru poate crea confuzii motorului de căutare, care nu va mai şti să determine corect care pagina este relevantă pentru un anumit cuvânt cheie.

Densitatea de cuvinte cheie reprezintă procentajul în care un anumit cuvânt cheie apare pe o pagină. La fel ca şi în cazul canibalizarii, densitatea poate afecta un site atunci când este prea mare.
Cercetarea cuvintelor cheie implica determinarea cuvântului cheie care se potriveşte cel mai bine pentru o anumită audienţa. Keyword spam sau stuffing reprezintă o practică ce foloseşte acelaşi cuvânt cheie excesiv într-un site.

Landing page

Un landing page este o pagină pe care utilizatorii vor ajunge atunci când dau click pe un link din rezultatul căutărilor.

Link building

Activitatea de link building este practică prin care se aduc mai multe linkuri inbound către site pentru a îmbunătăţi poziţionarea site-ului pe motoarele de căutare. Această procedură implica de cele mai multe ori campanii de advertoriale şi vizează site-uri de nişă, cu o autoritate cât mai bună.

Metadata

Metadatele spun motoarelor de căutare despre ce este un anumit site şi determină că site-ul să fie oferit în rezultatele căutării. Există mai multe meta date importante:

  • meta descrierile – acest termen se referă la o descriere scurtă, nu mai lungă de 160 de caractere despre conţinutul unei pagini web şi despre motivul pentru care un utilizator ar putea vrea să viziteze site-ul. Descrierile meta sunt afişate în rezultatele motorului de căutare, sub titlul paginii.
  • cuvinte cheie meta – nu mai sunt folosite de cele mai multe motoare de căutare, însă în trecut aveau rolul de a determina despre ce este conţinutul unei pagini;
  • taguri meta – tagurile meta include atât meta descrierea cât şi meta keywordurile. Sunt plasate în secţiunea Head a site-ului şi includ informaţii pentru motoarele de căutare.

Off page seo

SEO off page este o etapă a activităţii de optimizare a unui site care se referă la toate acţiunile făcute în afară site-ului pentru a îmbunătăţi poziţionarea acestuia. Un exemplu de astfel de activitate este link building.

On page seo

SEO on page este o practică ce vizează tot ceea ce fac specialiştii SEO pe site pentru a îmbunătăţi poziţionarea, inclusiv modificări în structura HTML, îmbunătăţiri ale tagurilor de titlu şi meta descriere, verificarea utilizării cuvintelor cheie şi îmbunătăţirea structurii interne a site-ului.

Pay per action

PPA este o funcţie la fel ca şi PPC cu excepţia că persoanele care publică conţinutul sunt plătite doar atunci când un vizitator da click pe linkurile de reclamă şi fac o conversie.

Pay per click

PPC este o reclamă contextuala în care persoanele care se ocupă de advertising plătesc agenţii de fiecare dată când un utilizator da click pe reclama promovată. Un exemplu PPC este Google Adwords.

Robots.txt

Robots.txt este o pagină în directorul root al site-ului şi este folosită pentru a restricţiona conţinutul şi pentru a notifica motoarele de căutare cu privire la anumite zone din site care nu trebuie să fie citite. Aceasta pagină permite ca site-ul să excludă anumite pagini de la scanare.

ROI

ROI se traduce că returnarea investiţiilor şi foloseşte un soft de analiza pentru a determina în ce procent investiţiile sunt returnate, raportând costurile la beneficii pentru diverse campanii SEO.

SEM

SEM este definit ca search engine marketing şi descrie toate acţiunile care implică research, publicare şi poziţionare a unui site pentru a obţine o expunere maximă. Câteva exemple de SEM sunt listările plătite şi funcţiile care cresc expunerea şi traficul pe un site.

SEO

SEO este prescurtarea de la search engine optimization, acesta fiind procesul care creşte numărul de vizitatori pe un site web şi care determină o mai bună poziţionare a site-ului pe motorul de căutare respectiv.

Sitemap

Sitemap este un document special creat de un webmaster, care detaliază sub forma unei hărţi toate paginile unui site. Această hartă a site-ului face mai uşor ca utilizatorii să navigheze prin site.

User experience

User Experience, abreviat că UX se concentrează pe modul în care utilizatorii găsesc informaţiile de care au nevoie şi este canalizată pe ceea ce apreciază utilizatorii, pe abilităţile şi pe limitările lor.

De asemenea, UX ţine cont de obiectivele grupului de vizitatori şi cele mai bune practici UX promovează îmbunătăţirea calităţii interacţiunii utilizatorului cu produsul său serviciile oferite de site-ul web.

Caracteristicile pe care un site cu un UX bun trebuie să le aibă sunt: conţinut util, conţinut utilizabil, conţinut uşor de găsit, conţinut de valoare, conţinut credibil, conţinut accesibil şi conţinut dorit sau necesar. Având toate aceste tipuri de conţinut într-o formă cât mai explicită, un site va obţine şi un UX bun.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS