2.9 C
Craiova
sâmbătă, 23 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriPublireportaj4 tendințe aplicabile în mai multe domenii de afaceri în 2022

4 tendințe aplicabile în mai multe domenii de afaceri în 2022

În lumea de azi, companiile și afacerile pe care acestea le dezvoltă se confruntă cu transformarea și evoluția rapidă.

Digitalizarea ia cu asalt toate industriile și companiile trec prin modificări profunde. La nivel mondial, anul acesta se remarcă însă anumite tendințe general valabile indiferent de domeniu.

Noile tehnologii și inteligența artificială

Tot mai multe sunt exemplele de sisteme bazate pe inteligență artificială adoptate de companii pentru a prelua anumite sarcini umane. Experții consideră că în acest an inteligența artificială va înregistra recorduri de activitate înregistrată în vânzări și marketing, dar și în domeniile de business intelligence și analiză de afaceri. Se estimează, de asemenea, că inteligența artificială va fi esențială în identificarea tendințelor de afaceri și identificarea anomaliilor prin folosirea analizei de date. Este rolul angajatorilor și al companiilor să stabilească echilibrul potrivit între contribuția inteligenței umane și a celei artificiale.

În plus, automatizarea industriilor avansează rapid și trăim o nouă revoluție industrială, denumită și IoT (Internet of Things). IoT și automatizarea industrială vor genera un spor de productivitate, eficiență și reducerea la minim a timpilor de nefuncționare sau a erorilor.

Odată cu evoluția tehnologiei, s-au dezvoltat și jocurile de noroc online, ca o alternativă accesibilă de timp liber. Chiar și cele mai banale aplicații, jocuri păcănele, beneficiază acum de o reproiectare completă în format online cu design creativ și acces facil de pe dispozitive mobile.

Sustenabilitatea operațiunilor

Sustenabilitatea unei afaceri nu mai este demult o intenție. Ea este o component activă a activității cotidiene pentru că întreaga lume este pregătită acum să abordeze tendințele ecologice. Din planurile strategice ale companiilor trebuie să fie deja definite obiectivele pe partea de sustenabilitate și ecologie, pentru a reduce impactul asupra naturii și a genera operațiuni cât mai sustenabile.

În eforturile de a asigura sustenabilitatea afacerii lor, organizațiile comerciale analizează în detaliu fiecare verigă a lanțului de aprovizionare și componentele proceselor productive, urmărind întreg ciclul productiv și ciclul de viață al produsului sau serviciului creat. Această tendință este înregistrată și ca efect al ajustării comportamentului consumatorului, mult mai educat și mai conștient de efectul consumului său asupra mediului natural.

Centrarea pe client

În 2022, clientul este cel care dictează direcția de dezvoltare la nivel mondial, pentru că ei decid ce doresc să cumpere, unde și în ce condiții. De aceea, companiile care au posibilitatea de a anticipa nevoile și comportamentul clienților vor avea avantaj. Extrem de importante nu sunt în acest moment doar produsele sau serviciile cumpărate, dar mai ales informațiile privind cumpărarea, precum termen de livrare, garanții, folosindu-se de tehnologie au cele mai mari șanse să reușească în această nouă eră.

Modelul de lucru hibrid

Managerii companiilor se confruntă cu o mare întrebare legată de modul de lucru al angajaților: cum se va desfășura în continuare întoarcerea angajaților la birou și în ce procent? Se estimează că numeroase firme vor continua să se folosească de modul de lucru hibrid, o combinație între lucrul de acasă și cel de la birou, pentru a-și motiva angajații și a-și reduce anumite costuri fixe.

Desigur, natura activității este cea care decide în cele din urmă modul de lucru, însă tot mai multe companii se bazează pe un mix, în funcție de departamente și natura posturilor. Pe măsura adoptării tehnologiei, organizațiile devin tot mai agile, mai eficiente și mai colaborative.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS