Reprezentanţa Comisiei Europene (RCE) în România, în parteneriat cu Ministerul Educației Naționale a lansat a treia ediție a campaniei de informare și comunicare “Europa, casa noastră”. Programul se adresează elevilor şi profesorilor din învăţământul primar, gimnazial şi liceal și are drept scop derularea unor activităţi cu dimensiune europeană prin care elevii sunt încurajaţi să se informeze despre Uniunea Europeană, istoria, politicile ei, precum şi despre ultimele evoluţii din domeniul afacerilor europene.
În prezent sunt înscrise în campanie 2064 de unități de învățământ, dintre care 119 din Dolj. Profesor Nicoleta Barbu de la Școala Gimnazială „Mihai Viteazul” Craiova se numără printre cei 50 de profesori câștigători ai unei excursii de două zile la Comisia Europeană din Bruxelles.
Elevii doljeni au participat la acțiuni de voluntariat în cadrul comunităților din care fac parte, și-au dezvoltat abilitățile de comunicare și relaționare prin jocuri psihologice și concursuri sportive și s-au implicat în campanii de informare despre Uniunea Europeană, valorile, istoria și tradiția acesteia.
Reprezentanţa Comisiei Europene (RCE) în România reprezintă Comisia Europeană în România şi asigură un flux eficient de informaţii între aceasta şi cetăţenii şi autorităţile României. Viziunea Reprezentanței este aceea a unei Românii europene atât prin calitatea sa de stat membru, cât şi prin implicarea activă a cetăţenilor săi în construcţia europeană. Misiunea RCE este de a contribui la o cât mai bună înţelegere a Uniunii Europene, a scopurilor, valorilor şi politicilor acesteia, aducând informaţia europeană cât mai aproape de cetăţeni, într-o formă adaptată nevoilor lor specifice.
În numele și sub îndrumarea Reprezentanței Comisiei Europene, Chelgate Public Affairs & Public Relations va implementa această campanie de comunicare. Chelgate este o companie britanică de consultanță în domeniul afacerilor publice și al comunicării. Înfiinţată în anul 1988, Chelgate are sediul central la Londra, birouri la Bucureşti şi Bruxelles şi o reţea de asociaţi în întreaga lume. Biroul din România a fost deschis în 2005 şi a derulat contracte importante alături de companii multinaţionale şi instituţii centrale şi locale. Chelgate acordă consultanţă în comunicare atât sectorului privat, cât şi celui public.