2.9 C
Craiova
duminică, 24 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăEducatie400 de absenți la prima probă a evaluării naţionale

400 de absenți la prima probă a evaluării naţionale

Prima probă a examenului de evaluare națională 2019 în județul Olt a debutat cu marcarea absenței a aproximativ 400 de elevi. Cei mai mulți sunt elevi care, spun cadrele didactice, vor continua să studieze la școala profesională, iar media notelor de la evaluarea națională nu le este neapărat necesară. Spre deosebire de anul trecut, când înscrierea s-a făcut pe bază de cereri scrise, aceștia au fost însă automat înscriși la examen, ca absolvenți de gimnaziu. La acest număr de 400 de elevi se adaugă alți aproape 500 care au abandonat cursurile în clasa a VIII-a, sunt corigenți sau repetenți.

„Suntem mai emoționați noi decât ei“

În preajma școlilor s-au adunat încă de la primele ore părinții. În jurul orei 10.00 au descoperit pe internet subiectele, emoțiile crescând și mai tare. „Suntem mai emoționați noi decât ei, iar asta e bine, până la urmă. Ei să se concentreze pe ce au de făcut“, au spus părinții, care s-au ferit să aprecieze dificultatea subiectelor atâta vreme cât nu știu cum le-au tratat copiii și nu au nici părerea avizată a profesorilor.
La Școala Gimnazială „Eugen Ionescu“ din Slatina, care este centru de examen și pentru patru școli din mediul rural, au venit să-i însoțească pe copii și anumiți profesori. Cei mai mulți elevi în examen a avut Școala Strejești, primii elevi ieșiți din sală „raportându-i“ direct profesoarei de limba română cum s-au descurcat. Majoritatea au fost luați prin surprindere de primul subiect, cel care le cerea să demonstreze apartenența unui text la genul dramatic.
„A fost greu… Dramaticul, demonstrația. Și în timpul pregătirii mi s-a părut greu“, a spus o elevă chiar la ieșirea din sală. „Mie mi-a picat exact ce știam“, a exclamat, în schimb, un coleg de-al ei. „N-am repetat noi genul dramatic, și azi-dimineață?“, s-a auzit de undeva. „Ba da, așa am mai și făcut câte ceva, altfel…“, a venit și răspunsul.
„Din punctul meu de vedere, au fost puțin cam grele subiectele anul acesta. Genul dramatic le-a pus pus probleme elevilor. Nu s-a mai dat de mulți ani, l-au repetat, dar studiindu-se o singură operă de-a lungul anilor școlari, normal, le-a pus probleme. Celelalte au fost OK, s-au încadrat în cerințe. Un elev mediu, din punctul meu de vedere, ar avea șanse să ia un 7 cu ușurință anul acesta“, a declarat prof. Irina Tabacu, profesor la Școala Strejești, care și-a încurajat elevii și i-a sfătuit să se concentreze pe următoarea probă.
Ca pe ghimpi au stat și părinții singurului elev de la Școala Grădinari, care susține probele evaluării naționale. Băiatul vrea să meargă la un liceu teoretic din Drăgășani, iar mama a fost, din acest punct de vedere, foarte categorică. „Eu i-am spus tot timpul că e important să aibă liceul. Uite, eu am făcut o profesională, m-am dus să mă angajez la școlă femeie de serviciu și nu m-au primit, că n-am liceul“, a declarat femeia, dezamăgită, ca și soțul său, de cum au decurs ultimii doi ani de gimnaziu la Grădinari.
„Aici își dau mai mult interesul, la țară nu prea au inspecții, nu prea… Treacă-meargă de la mine, trece timpul, salariul merge și cam atât. Cred că se va desființa cu timpul școala. (…) În ultimii doi ani, colegii lui mai mult n-au venit la școală, stă singur în clasă. Într-o zi l-am sunat, mi-a spus că era singur și că l-a mutat la clasa a VI-a. Nu mai sunt copii, toți i-au mutat, ba la Drăgășani, ba la Strejești, de la grădiniță îi duc“, a spus și tatăl.

„Să explice că aparține genului dramatic era foarte ușor“

Subiectul care i-a speriat pe mulți elevi a fost, au spus alții, ușor de tratat. De aceeași părere este și prof. Gabriela Constantinescu, profesor la Școala Gimnazială „Eugen Ionescu“ Slatina și director al școlii: „Să explice că aparține genului dramatic era foarte ușor. Adică numele erau scrise înaintea fiecărei replici, cu literă mare, cu majuscule, în paranteză erau oferite informații necesare înțelegerii textului care se numesc didascalii, modul principal de expunere era dialogul, pentru că ăsta este genul dramatic, prezentau câteva idei despre personaje, câteva idei despre acțiune… (…) Spațiul și timpul – comprimate…“.
Mai mult, un subiect similar s-a regăsit și în simularea organizată de minister, dar anul trecut. „Cine a lucrat pe subiectele de anul trecut și de anul acesta, de la simulare, a fost foarte câștigat. Anul trecut, ministerul a dat variantă de simulare pe dramatic. Și mai era încă ceva: dramaticul se studiază în clasa a VIII-a. Poate să fie dificil pentru cineva care nu a făcut în clasa a VIII-a. Elevii noștri au preferat dramaticul, pentru că nu e nevoie să înveți pe dinafară nimic șablonat“, a mai spus prof. Gabriela Constantinescu.
Alina Mitran

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS