Toate școlile din România trebuie să afișeze astăzi câte clase pregătitoare vor avea în anul școlar 2020-2021 și care este algoritmul de distribuire a elevilor în clase. De asemenea, școlile trebuie să afișeze care sunt criteriile specifice de departajare în cazul în care sunt mai multe cereri de înscriere decât locuri oferite. Tot luni, 24 februarie, școlile trebuie să afișeze și programul de evaluare a dezvoltării psihosomatice a copiilor solicitată de părinți.
Metodologia de înscriere în clasa pregătiroare prevede că inspectoratele școlare trebuie să stabilească pentru școli modalitatea prin care se vor forma clasele pregătitoare. De exemplu, la București, Inspectoratul Școlar al Municipiului București (ISMB) a stabilit că elevii vor fi înscriși în clasa pregătitoare fie în ordine alfabetică, fie învățătoarele vor fi trase la sorți.
Începând de marți, 25 februarie și până pe 9 martie fiecare școală va organiza o zi a porților deschise, zi în care părinții, copiii și alte persoane interesate pot vizita spațiile dedicate activităților claselor pregătitoare și pot purta discuții cu personalul unității de învățământ implicat în această activitate.
Fiecare școală va avea o persoană desemnată special să dea informații despre școală.
Vor fi înscriși obligatoriu în clasa pregătitoare copiii care împlinesc 6 ani până la data de 31 august 2020 inclusiv . Cei ai căror copii împlinesc vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2020 inclusiv pot să îşi înscrie copiii în învăţământul primar – clasa pregătitoare – dacă dezvoltarea lor psihosomatică este corespunzătoare.
Părinţii copiilor care împlinesc vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2020 care nu optează pentru înscrierea copiilor în clasa pregătitoare sau ai celor pentru care evaluarea arată că dezvoltarea lor psihosomatică nu poate asigura parcurgerea cu succes a clasei pregătitoare vor fi consiliaţi în vederea înscrierii celor mici la grădiniţă în grupa mare.
Calendarul înscrierii în clasa pregătitoare în anul școlar 2020- 2021
24 februarie 2020 – Afișarea circumscripțiilor școlare și a planului de școlarizare propus, respectiv numărul de clase pregătitoare alocate, la fiecare unitate de învățământ, inclusiv pe site-ul acesteia, dacă există, și pe site-ul inspectoratului școlar
24 februarie 2020 – Afișarea programului de evaluare a dezvoltării psihosomatice a copiilor solicitată de părinți tutori legal instituiți/ reprezentanți legali, în conformitate cu prevederile din Metodologia de înscrierea copiilor în învățământul primar pentru anul școlar 2020-2021
24 februarie 2020 – Anunțarea, prin afișare la sediul unității de învățământ, a criteriilor specifice de departajare elaborate de unitățile de învățământ, în urma consultării cadrelor didactice și a partenerilor sociali
25 februarie – 9 martie 2020 – Organizarea, în fiecare școală în care se desfășoară activitate specifică clasei pregătitoare, a unei „Zile a porților deschise”, zi în care părinții, copiii și alte persoane interesate pot vizita spațiile dedicate activităților claselor pregătitoare și pot purta discuții cu personalul unității de învățământ implicat în această activitate
25 februarie – 9 martie 2020 – Organizarea, în unitățile de învățământ preșcolar, a întâlnirilor pentru informarea și consilierea părinților copiilor din grădiniță care vor fi cuprinși, în anul școlar 2020 – 2021, în învățământul primar
25 februarie – 20 martie 2020 – Realizarea evaluării nivelului de dezvoltare psihosomatică a copiilor pentru care Metodologia de înscriere a copiilor în învățământul primar pentru anul școlar 2020-2021, prevăzută în anexa nr. 2 la ordin, prevede această evaluare
25 februarie – 23 martie 2020 – Comunicarea rezultatului evaluării dezvoltării psihosomatice a copilului, în scris, părintelui care a solicitat evaluarea
25 martie 2020 –
Transmiterea de către centrele județene de resurse și asistență
educațională/Centrul Municipiului București de Resurse și Asistență
Educațională a procesului-verbal în care este înscris rezultatul
evaluării dezvoltării psihosomatice a copiilor din județ/municipiul
București, către comisia județeană/a municipiului București de înscriere
a copiilor în învățământul primar
25 februarie 2020 – Afișarea, la sediul unității de învățământ și al inspectoratului școlar și pe site-ul acestora, a programului de completare a cererilor tip de înscriere în învățământul primar
4 martie – 23 martie 2020 – Completarea de către părinți/ tutori legal instituiți/ reprezentanți legali, online sau la unitatea de învățământ la care solicită înscrierea copiilor, a cererilor-tip de înscriere. Validarea cererilor-tip de înscriere la unitatea de învățământ la care solicită înscrierea copiilor, zilnic, în intervalul orar 8:00- 18:00 (luni-vineri). Depunerea și validarea cererilor-tip de înscriere de către părinții care solicită înscrierea copiilor la școala specială.
Prima etapă de înscriere în învățământul primar
26 martie 2020 – Procesarea, de către Comisia națională de înscriere a copiilor în învățământul primar, a cererilor-tip de înscriere, cu ajutorul aplicației informatice și repartizarea la școala de circumscripție a copiilor ai căror părinți au solicitat acest lucru în cererea-tip de înscriere
27 – 30 martie 2020 – Procesarea, la
nivelul unităților de învățământ, pe baza informațiilor din cererile-tip
de înscriere și din documentele depuse de părinți/ tutori legal
instituiți/ reprezentanți legali, a cererilor prin care se solicită
înscrierea la o altă unitate de învățământ decât școala de
circumscripție, pe locurile rămase libere. Admiterea sau respingerea
cererilor acestora, la nivelul comisiei de înscriere din unitățile de
învățământ, prin aplicarea criteriilor generale și specifice de
departajare și validarea de către consiliul de administrație al unității
de învățământ a listei candidaților admiși în această fază. Marcarea,
în aplicația informatică, a cererilor – tip de înscriere pentru
candidații admiși în această fază.
31 martie 2020 –
Procesarea de către Comisia națională a cererilor-tip de înscriere, cu
ajutorul aplicației informatice și repartizarea la școala de
circumscripție a copiilor ai căror părinți/ tutori legal instituiți/
reprezentanți legali au solicitat înscrierea la o altă unitate de
învățământ decât școala de circumscripție, dar nu au fost admiși din
lipsă de locuri și care au exprimat în această fază opțiunea pentru
înscrierea în școala de circumscripție.
1 aprilie 2020 – Afișarea în unitățile de învățământ și pe site-ul inspectoratului școlar a candidaților înmatriculați, a numărului de locuri rămase libere și a listei copiilor neînscriși după prima etapă.
A doua etapă de înscriere în învățământul primar
22 aprilie 2020 – Comunicarea, prin afișare la unitățile de învățământ și pe site-ul inspectoratului, a procedurii specifice de repartizare a copiilor pe locurile disponibile, elaborată de inspectoratul școlar. Informarea Ministerului Educației și Cercetării de către comisia județeană/a municipiului București, cu privire la procedura specifică de repartizare a copiilor pe locurile disponibile, în etapa a doua
23 aprilie – 30 aprilie 2020 – Depunerea cererii-tip de înscriere la secretariatul unității de învățământ aflate pe prima poziție dintre cele trei opțiuni exprimate pentru etapa a doua, de către părinții copiilor care nu au fost cuprinși în nicio unitate de învățământ în etapa anterioară sau care nu au participat la prima etapă. Validarea cererilor-tip de înscriere la unitatea de învățământ aflată pe prima poziție în opțiunile privind înscrierea copiilor
4 mai – 6 mai 2020 – Procesarea, la nivelul unităților de învățământ, a cererilor-tip de înscriere depuse de părinți/ tutori legal instituiți/ reprezentanți legali, aplicând procedura specifică elaborată de inspectoratul școlar, pe baza criteriilor generale și a celor specifice de departajare, în limita locurilor disponibile. Completarea, în aplicația informatică, a datelor din cererile – tip de înscriere pentru candidații admiși în această etapă
7 mai 2020 – Afișarea la fiecare unitate de învățământ a listelor finale ale copiilor înscriși în clasa pregătitoare
8 mai – 15 mai 2020 – Centralizarea și soluționarea de către inspectoratul școlar a cererilor părinților/ tutorilor legal instituiți/ reprezentanților legali ai copiilor care nu au fost încă înscriși la vreo unitate de învățământ. Soluționarea de către inspectoratul școlar a oricărei alte situații referitoare la înscrierea în învățământul primar, având în vedere, cu prioritate, interesul educațional al copilului