-0.5 C
Craiova
marți, 19 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljȘcolile din Dolj, fără strategii și măsuri educaționale la vedere

Școlile din Dolj, fără strategii și măsuri educaționale la vedere

În Dolj, sunt peste 8.300 de copii care nu au acces dispozitive pentru a participa la activitățile online, conform datelor recente centralizate de ISJ Dolj. O parte dintre elevi nu au nici curent electric. În perioada în care totul este online pentru acești elevi accesul la educație nu este egal. Ministerul Educației a cerut inspectoratelor școlare să facă planuri de intervenție personalizată pentru fiecare unitate. Astfel de documente însă nu sunt vizibile în Dolj. Mai mult, o parte dintre unitățile școlare nu au mai postat nimic pe paginile web de la suspendarea cursurilor, sau chiar de ani buni.

Au abandonat paginile web

Școala a trecut online dar în această perioadă multe unități de învățământ din Craiova și județ nu mai publică transparent pe paginile web deciziile consiliilor de administrație, achiziții, planuri sau strategii care privesc accesul elevilor la educație. 

 Conform datelor de la începutul lunii noiembrie, în Dolj sunt peste 8.300 de elevi care nu pot avea acces deocamdată la școala online. Ce se face pentru acești elevi? Ce strategie are fiecare unitate școlară? Reprezentanții Inspectoratului Școlar Județean Dolj spun că astfel de strategii sunt elaborate, dar că se regăsesc la sediul fiecărei unități.

”Fiecare unitate școlară a elaborat propriul plan cu măsurile de intervenție pentru fiecare elev, pornind de la nevoile specifice. În acest sens, cu sprijinul comunității locale au fost identificate modalitățile de transmitere a materialelor suport pentru fiecare elev care nu dispune de tabletă /laptop/ calculator pentru a participa la învățarea online.(voluntariat, poștă/curierat, colegi, părinți, profesori). Strategia pentru fiecare unitate școlară se regăsește la sediul fiecărei unități”, a precizat inspectorul școlar Nicoleta Lițoiu, purtător de cuvânt în cadrul ISJ Dolj.

Deciziile privind aceste măsuri în fiecare unitate școlară nu au fost publicate de nici o unitate de învățământ din Craiova sau județ.Mai mult de jumătate din liceele din Craiova au și elevi din mediul rural.

ISJ Dolj are un plan de intervenție

Pe baza strategiilor emise de școli și ISJ Dolj are un plan de intervenție.
”Urmare a centralizării măsurilor identificate de fiecare unitate școlară, ISJ Dolj a elaborat Planul județean de intervenție educațională pentru monitorizarea desfășurării activităților didactice prin mijloace alternative, altele decât tehnologie și/sau internet în perioada de suspendare a cursurilor care presupun prezența fizică a preșcolarilor și elevilor”, a mai precizat inspectorul școlar Nicoleta Lițoiu.

Pe site-ul ISJ Dolj nu este însă evidențiat un astfel de document. Se regăsește un plan similar din luna aprilie 2020.
Pe site-urile inspectoratelor școlare din țară în schimb sunt postate însă planuri de intervenție în luna noiembrie.

Câte unități școlare folosesc platforme educaționale

În ceea ce privește folosirea platformelor educaționale, purtătorul de cuvânt al ISJ Dolj spune că: ”Unitățile școlare folosesc platformele educaționale oferite gratuit pe toată perioada de funcționare a acestora. Până la finalizarea procedurii de achiziționare de domenii de către toate unitățile școlare, se utilizează platforme de învățare colaborativă, adaptate contextului clasei de elevi, dar și instrumente utile de comunicare și colaborare la distanță, precum și comunități de învățare în care pot fi împartășite experiențe și modele de bune practici (social media)”.

La întrebarea câte unități școlare au platforme și câte nu, reprezentanții ISJ Dolj spun că aceste date se actualizează permanent.

” În această perioadă, conform graficului afișat pe site- ul ISJ Dolj, se desfășoară o inspecție tematică printre ale cărei obiective figurează și actualizarea bazei de date referitoare la platformele utilizate pentru toate unitățile școlare.Aceste date se actualizează permanent”, a mai precizat purtătorul de cuvânt al ISJ Dolj.

Ce recomandă Ministerul Educației

Odată cu suspendarea cursurilor față în față, Ministerul Educației a transmis inspectoratelor școlare o circulară cu recomandări pentru activitățile online. Astfel, MEC a recomandat folosirea platformelor G Suite și Microsoft 365 A1.

În adresa respectivă mai scrie că se recomandă ”utilizarea unei singure platforme pentru a nu perturba concentrarea elevilor, fiind cunoscut că schimbarea de platformă poate fi dăunătoare atenției. Antrenarea predării sincrone cu cea asincronă, astfel încât un elev să nu fie nevoit să petreacă foarte mult timp conectat în fața dispozitivelor . Comunicarea în avans către elevi a modalității în care se vor desfășura orele, a informației tehnice necesare conectării și accesării lecțiilor precum și respectarea pauzelor”. De asemenea, în documentul citat se pune accent pe importanța învățării sincrone.

”Subliniem importanța învățării sincrone, deoarece este similară cu învățarea în timp real, permite elevilor și profesorilor să participe în timp real și să implice în discuții sincron, similare unei ore organizate cu prezență fizică, ceea ce ușurează tranziția elevilor de la orele față la cele online”, mai scrie în adresa MEC.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS