400.000 de elevi din trei milioane nu au acces la internet în locuințele lor deoarece comunitățile în care trăiesc nu beneficiază de acest serviciu. Declarația a fost făcută astăzi de subsecretarul de stat în Ministerul Educației și Cercetării (MEC), Jean Badea, la prezentarea strategiei de digitalizare a educației din România.
Subsecretarul de stat în Ministerul Educației și Cercetării a precizat că speră ca în doi ani toți acești elevi să aibă acces la internet.
„Aproximativ 400.000 de elevi la momentul acesta nu au acces la internet din 3 milioane. (…) Nu au acces acasă. Este vorba de comunitățile care nu au acces la momentul acesta la internet. Ne interesează fiecare elev în parte și un elev, dacă nu are, noi trebuie să susținem măsuri inclusiv pentru un elev. Nu putem să spunem că sunt puțini elevi și nu ar trebui să susținem niște măsuri pentru ei doar pentru că sunt mai puțini. Sper ca în doi ani, din discuțiile pe care le avem, în funcție și de prognoza pe care și Ministerul Comunicațiilor a făcut-o în doi ani vom avea internet în toate comunitățile”, a declarat Jean Badea, potrivit HotNews.
Autoritățile ar putea acorda vouchere elevilor care nu își permit plata unui abonament la internet
Jean Badea a menționat că autoritățile ar putea acorda vouchere elevilor care nu își permit plata unui abonament la internet, care să acopere contravaloarea acestuia.
”Pentru a susține procesul de educație, măsurile pe care le vizăm sunt acelea de a avea tehnologie și infrastructură adecvată. Un telefon nu este potrivit pentru învățarea pe termen lung în online. Conexiunile mai jos de 4G nu pot susține învățarea în format sincron. Targetul pe care ni l-am propus este ca fiecare elev să beneficieze de conexiune minim 4G în ideea în care să existe o viteză suficientă că să poată participa inclusiv la lecții sincron ca să poată accesa cum trebuie resursele, platformele educaționale”, a explicat acesta.