Ministerul Educației organizează cea de-a 17-a selecție de directori de școli anul acesta, care se va desfășura până pe 27 decembrie. Înscrierile se fac online. Potrivit reprezentanților Inspectoratului Școlar Județean pentru Dolj sunt scoase la concurs 125 de locuri. În Dolj, mandatele managerilor în funcție cu concurs expiră în bună parte începând cu 10 ianuarie.
Pe 28 decembrie se publică listele cu cei admiși
Ministerul a publicat Ordinul de Ministru privind aprobarea Calendarului desfășurării procesului de selecție a cadrelor didactice pentru constituirea corpului național de experți în management educațional, pepiniera pentru viitorii conducători ai unităților de învățământ din preuniversitar. Fiecare inspectorat școlar a postat condițiile de înscriere și calendarul.
”În județul Dolj sunt 125 de locuri pentru corpul de experți în management”, a precizat inspectorul școlar Nicolela Lițoiu, purtător de cuvânt în cadrul ISJ Dolj.
Astfel, conform calendarului, în perioada 21-27 decembrie se completează formularul de înscriere online, în aplicația informatică, iar pe 28 decembrie se afișează listele cuprinzând candidații admiși în această etapă.
În perioada 28 decembrie – 4 ianuarie se depune la Inspectoratul Școlar portofoliul cu documentele cerute în metodologie. Acestea se pot trimite și prin e-mail.
Inspectoratele trimit mai departe listele candidaților admiși la Ministerul Educației. Acestea sunt evaluate în perioada 4-7 ianuarie de către comisiile de evaluare de la inspectorate și minister, iar pe 8 ianuarie are loc validarea rezultatelor selecției și sunt afișate listele cu evaluările, în ordinea descrescătoare a punctajelor.
Între 11-15 ianuarie se pot depune contestații, iar rezultatele finale se publică pe 19 ianuarie, urmând ca pe 29 ianuarie să fie emis și ordinul de ministru prin care sunt registrul noii experți în management educațional care pot deveni directori de școli.
Condiții pentru candidați
La concursul de selecţie pentru dobândirea calităţii de membru al corpului naţional de experţi în management educaţional poate participa orice cadru didactic care îndeplineşte cumulativ mai multe condiţii.
Una dintre condiții este să facă dovada acumulării a 60 de credite transferabile în cadrul unor programe acreditate de formare în domeniul managementului educaţional.
Altă condiție este să fie titular în învăţământul preuniversitar sau într-o unitate de învățământ şi să aibă cel puţin gradul didactic II. Candidatul trebuie să fi obţinut calificativul „foarte bine” în ultimii 4 ani, fiind luate în calcul calificativele emise până la date de 31.08.2020, şi nu aibă sancțiuni disciplinare în anul şcolar curent.
Nu pot candida la acest corp al experților în management cei care au fost lipsiți de dreptul de a ocupa o funcţie de conducere sau de îndrumare şi control în învăţământ prin hotărâre judecătorească definitivă de condamnare penală. De asemenea, viitorul manager nu trebuie să fi fost fost exclus din Registrul naţional al experţilor în management educaţional.
În ianuarie se încheie contractele de management ale directorilor cu concurs
Profesorii sunt înscriși în Registrul naţional al experţilor în management educaţional au dreptul a de participa la concursurile pentru a ocupa funcții de manageri. O asemenea selecție a fost și în luna august.
În Dolj, în ianuarie 2021 se va termina contractul de management al mai multor directori de școli și grădinițe care ocupă funcțiile în urma concursului național, susținut în urmă cu patru ani. Conform legislației în vigoare, ocuparea funcțiilor se va face prin numire în interesul învățământului pentru cei care ocupă în prezent funcțiile sau pentru alte cadre didactice. Numirile de directori le face inspectorul școlar general. Funcțiile de conducere prin detașare în interesul învățământului se ocupă pe perioadă determinată până la organizarea concursului da nu mai târziu de sfârșitul anului școlar în curs, adică până la 31 august 2021.