Ministerul Educaţiei a emis un ordin prin care la nivel naţional vor fi înfiinţate 100 de baze de practică pedagogică. Şi în Craiova vor fi trei baze de practică pedagogică care vor forma consorţii şcolare de practică cu alte 3-5 şcoli de diferite tipuri. Scopul formării acestor baze este de a pune în aplicare intervenții educaționale inovative, proiecte de cercetare educațională, noi modele curriculare și de carieră didactică.
Bazele de pregătire pedagogică au ca scop formarea cadrelor didactice care este deficitară, iar Ministerul Educației este într-un grup de lucru la nivel european, grup care până anul viitor va crea un cadru comun la nivelul Uniunii pentru stabilirea normativelor de formare inițială și continuă a cadrelor didactice. În Craiova vor fi trei baze de pregătire pedagogică care vor selecta şcoli cu care să formeze consorţii. Cele trei şcoli alese sunt Colegiul Naţional „Fraţii Buzeşti”, la Colegiul Naţional „Carol I” şi la Colegiul Naţional Pedagogic „Ştefan Velovan” din Craiova. Selectarea şcolilor care vor fi baze de mentorat s-a făcut pe baza îndeplinirii unor criterii.
„Colegiul Naţional „Carol I” a fost selectat ca bază de pregătire practică care va funcţiona pe o perioadă cel puţin egală cu durata de implementare a proiectului „Profesionalizarea carierei didactice-PROF”. Colegiul Naţional „Carol I” din Craiova a fost selectat ca bază de pregătire practică pentru că a făcut dovada existenţei unor cadre didactice cu statut de profesori mentori şi cu activitate metodică, a existenţei unor baze materiale adecvate, a accesibilităţii instrumentelor şi resurselor educaţionale şi a participării la proiecte educaţionale cum ar fi proiectele Erasmus”, a explicat Ion Danie, directorul Colegiului Naţional „Carol I” din Craiova.
Ce criterii trebuie să îndeplinească şcolile care vor intra în consorţii
Bazele de Pregătire Pedagogică vor atrage alte şcoli cu care să formeze consorţii pentru activităţile didactice.
„Bazele de Pregătire Pedagogică trebuie să constituie un consorţiu la care se mai pot adăuga 3-5 şcoli. Acestea pot fi şcoli din medii economice, etnice, geografice vulnerabile, şcoli care au învăţământ primar şi gimnazial şi unităţi de învăţământ de tip vocaţional. În termen de 30 de zile, consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ componente ale consorţiului trebuie să-şi dea acordul pentru ca ISJ Dolj să poată înfiinţa prin decizie Bază de Pregătire Practică. Beneficiarii acestor programe de formare profesională de tip mentorat sunt profesorii şi elevii din şcolile care compun consorţiul”, a mai precizat Ion Daniel, directorul Colegiului Naţional „Carol I” din Craiova.
Aceste școli-pilot, sunt organizate cu scopul de a pune în aplicare intervenții educaționale inovative, proiecte de cercetare educațională, noi modele curriculare și de carieră didactică, în vederea evaluării și determinării potențialului de valorificare extinsă și de fundamentare a politicilor educaționale la nivel național, inclusiv din perspectiva pregătirii tinerilor pentru o bună integrare în societate.
Obiectul pilotării îl constituie intervenții educaționale inovative, modele curriculare și de carieră didactică, practici inovative care pun în valoare viziuni și practici profesionale experimentate și împărtășite, cu impact asupra școlii ca organizație, care învață.