Roberta Alisa Barbu este printre cei nouă candidaţi de zece la titularizarea din Dolj. A obţinut această notă fiind proaspătă absolventă a Colegiului Naţional Pedagogic „Ştefan Velovan” din Craiova. Nu a reuşit să se titularizeze, dar rezultatul o va ajuta să ajungă la catedră în toamna acestui an şi se gândeşte ca anul viitor să participe din nou la concurs.
Roberta Alisa Barbu s-a pregătit în acest an să susţină două examene naţionale: bacalaureatul şi titularizarea. A reuşit să le promoveze pe ambele cu note foarte mari, fără să facă meditaţii.
”A fost un an puţin cam complicat. Am avut de învăţat şi pentru bacalaureat şi pentru titularizare. Am reuşit să obţin rezultate bune pentru că am manageriat bine şi timpul şi emoţiile. Am folosit pentru a mă pregăti experienţa proprie. Sunt o persoană calmă şi foarte bine organizată. Aşa că am adunat materialele de care am avut nevoie pentru examene şi am învăţat. Nu am făcut nici o meditaţie. Examenul de bacalaureat l-am promovat cu media 9,30 şi una dintre pobe a fost la matematică. Nu m-am axat foarte mult pe acest examen, ci am dat mai multă atenţie titularizării. Pot spune că nici unul dintre examene nu m-a pus în dificultate”, a spus Roberta Alisa Barbu.
Directorul adjunct al Colegiului Pedagogic „Ştefan Velovan” din Craiova spune că rezultatele absolvenţilor de liceu la titularizare se explică şi prin faptul că se pune accent foarte mult pe partea pedagogică. „Elevii de la profilul pedagogic au în fiecare săptămână patru ore de practică. În primii doi ani asistă la clasă şi apoi în următorii doi ani predau efectiv şi la grădiniţă dar şi la clasele de învăţământ primar”, a subliniat Carmen Călugăru, directorul adjunct al colegiului.
A avut un model după care şi-a ales profesia
Candidata de 10 la titularizare a spus că şi-a dorit mereu să lucreze în învăţământ. „Mama mea este învăţătoare, dar şi eu am fost mereu atrasă de copii şi mi-am dorit să lucrez în acest domeniu”, a subliniat Alina. Deşi a învăţat foarte mult pentru examenul de titularizare, absolventa Colegiului Naţional Pedagogic „Ştefan Velovan” din Craiova mărturiseşte că a fost surprinsă că a obţinut nota maximă.
„Când am văzut nota de la titularizare am avut un şoc. Am făcut toate subiectele, dar nu mă aşteptam să obţin chiar 10, pentru că ştiu că există subiectivism la corectură”, a mai spus Roberta Alisa Barbu. Cu nota maximă, Alina a sperat că se va titulariza. „Au fost cinci note de 10 şi trei posturi de educatoare. Mi-am dorit să mă titularizez şi nu am exclus această posibilitate, pentru că nu ştiam detaliile departajării. Faptul că nu m-am titularizat anul acesta nu m-a descurajat. Anul viitor voi participa şi la titularizare şi la definitivat”, a povestit Roberta Alisa Barbu.
Am predat în timpul liceului şi online dar şi faţă în faţă
Cu experienţa didactică dobândită în perioada liceului, Alisa este pregătită să facă faţă cerinţelor impuse de pandemie.
„Sunt foarte pregătită pentru a face faţă oricăror cerinţe. Am predat atât online cât şi faţă în faţă. Noi am făcut practică încă din clasa a IX-a. În primii doi ani de liceu facem asistenţă la clasă şi apoi în următorii doi ani am predat. Aveam practică în fiecare săptămână. După părerea mea este mai bine să predau în clasă pentru că este altfel interacţiunea dintre cadrul didactic şi copil. În faţa ecranului, copiii îşi pired mai repede concentrarea şi nu sunt la fel de activi ca în clasă. Ca şi plus pentru online ar fi faptul că am la dispoziţie mai multe materiale didactice care îi ajută pe copii să înveţe mai repede”, a subliniat cadrul didactic.
Pentru Roberta Alisa Barbu primează cariera didactică. „Anul acesta am considerat că este prioritar să obţin un post în învăţământ pentru că dacă aş fi lăasat acest lucru pentru anul viitor era posibil să nu mă mai pot mobiliza atât de mult. Prin urmare, am decis să mă axez mai mult pe acest aspect. Nu m-am înscris nici la facultate. Îmi doresc să urmez Facultatea de Lirere, dar mă voi înscrie anul viitor”, a mai spus candidata de 10 la titularizare. Roberta Alisa Barbu aşteaptă astfel şedinţele publice din 24 şi 25 august pentru a-şi alege unul dintre posturile care vor fi disponibile în anul şcolar 2021-2022.