Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, anunță că România pornește cu rezultate de două ori mai slabe decât media Uniunii Europene în ceea ce privește analfabetismul funcțional.
După întâlnirea de joi, 26 august, a primului Comitet interministerial pentru monitorizarea implementării Proiectului „România Educată”, Cîmpeanu a spus că din perspectiva abandonului școlar, ținta asumată de România a fost de 11,3% pentru anul 2020. România a realizat 15,6%, în condițiile în care media în Uniunea Europeană asumată a fost 10% și realizată – 10,1%.
În ce privește ponderea absolvenților de învățământ superior, România și-a propus 26,7% și a realizat 26,4%. În Uniunea Europeană, media este de 40,9%.
Datele educației timpurii arată ceva mai bine, România fiind la 82%, în timp ce Uniunea Europeană este la 95,3%.
Rezultatele de partea de PISA sunt mai multe decât îngrijorătoare, a declarat ministrul.
Pe partea de citire, țara noastră a realizat, în anul 2015, 38,7% – aceasta fiind, practic, rata de analfabetism funcțional. În anul 2018 rata a crescut la citire la 40,8%, la matematică de la 39,9% la 46,6%, iar la științe de la 38,5% la 43,9%.
„Deci practic între anii 2015 și 2018 sistemul românesc de învățământ s-a deteriorat, în condițiile în care, pe toate cele trei probe, media Uniunii Europene este de: 22% la citire – adică jumătate din procentajul elevilor care nu au reușit să treacă această probă în România -, 22,9% la matematică – mai puțin de jumătate față de România – și de 22,3% la științe. Din această perspectivă plecăm cu rezultate care sunt de două ori mai slabe decât media Uniunii Europene”, a declarat Cîmpeanu.