Pentru 73% dintre elevii din mediul rural principala așteptare de la profesori este ca aceștia să le predea într-un mod mai interactiv, potrivit unui sondaj al World Vision. Sondajul a fost realizat la începutul lunii septembrie pe un eșantion de 978 de elevi și profesori din mediul rural, beneficiari ai programului „Școala din valiză”.
Conform aceluiași studiu, elevii își doresc și ca profesorii să le fie mai apropiați și să comunice mai bine cu ei (40%), să le fie un model, să le povestească din experiența lor (38%) și să îi motiveze să învețe (38%).
1 din 3 elevi ar vrea ca profesorii să le pună în aplicare ideile
În jur de 37% dintre elevi vor mai puține teme, aproximativ 33% ar vrea ca profesorii să le fie precum niște prieteni care le ascultă problemele și îi ajută să le depășească, iar 29% și-ar dori ca profesorii să le pună în aplicare ideile, de exemplu să-i lase să prezinte lecția. De asemenea, 22% dintre elevii din mediul rural și-ar dori ca profesorii să-i critice mai puțin.
Digitalizarea – prioritatea profesorilor dacă școala ar primi o finanțare
În ceea ce privește așteptările profesorilor din mediul rural, aceștia vor ca elevii să fie mai atenți și să participe mai activ la ore (82%); să își implice mai mult părinții în educație (58%); să aibă mai mult respect și toleranță față de ceilalți elevi – să nu mai existe bullying (55%), să nu mai lipsească de la ore (49%); să se implice în activități extrașcolare (40%) și să aibă mai mult respect și toleranță față de profesori (37%).
Dacă școala în care predau ar primi o finanțare importantă, prioritatea profesorilor din mediul rural ar fi digitalizarea. Astfel, 67% dintre cadre didactice și-ar dori investiții pentru asigurarea accesului la internet, proiectoare și calculatoare.
De asemenea, aproximativ 62% dintre cadrele didactice ar vrea ca sumele să fie investite în cursuri pentru profesori si elevi, iar 51% dintre respondenți ar dori ca spațiile din școli (săli de clasă, spații pentru profesori și personal administrativ, toalete) să fie reparate și dotate cu mobilier nou.
Conform aceluiași sondaj, 68% dintre profesori și-ar dori să asiste la ateliere în domeniile în care s-au specializat pentru a învăța tehnici noi de predare; 53% ar vrea să participe la cursuri de inteligență emoțională și tot 53% ar vrea să asiste la cursuri de e-learning si digitalizare. Totodată, 42% ar vrea să participe la traininguri de tip soft skills (motivație, gestiunea timpului, lucru în echipă, rezolvarea problemelor, leardership, gândire critică), iar 24% ar vrea să afle mai multe despre ceea ce îi pasionează și relaxează.
„Școala din valiză”
„Școala din valiză” asigură o abordare de tip 360 de grade a educației digitale. Programul susține profesorii și elevii din mediul rural să-și dezvolte abilitățile digitale prin acces gratuit la platforma de e-learning www.scoaladinvaliza.ro, la o „valiză tehnologică” dotată cu tablete, laptop și acces la internet, dar și prin formarea profesională continuă a cadrelor didactice. Totodată, programul îi ajută pe profesori să fie mai încrezători în forțele proprii, să creeze și să susțină lecții digitale interactive și îi sprijină pe elevi să fie pregătiți pentru o piață a muncii dominată tot mai mult de tehnologie. În acest fel, profesorii transformă școala, elevii învață cu mai multă plăcere și se dezvoltă pentru a face față provocărilor viitorului. „Școala din valiză” înseamnă învățământ digital accesibil și de calitate.